וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אישרתי להפיל מטוס אזרחי שאיים לפגוע בסוצ'י ב-2014

12.3.2018 / 14:56

בסרט תיעודי חדש, חשף נשיא רוסיה את רגעי הדרמה שקדמו לפתיחת משחקי החורף וסיפר כי האחראים על האבטחה עדכנו אותו על מטוס חטוף שבדרכו לעיר. הוא אישר להפעיל את תכנית החירום, אך בהמשך התברר כי זו אזעקת שווא

צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה ב-2014 על הפלת מטוס נוסעים אחרי שדווח כי הוא נושא פצצה ומתכנן לפגוע בפתיחת משחקי החורף בעיר - כך סיפר הנשיא בסרט תיעודי חדש, שפורסם אתמול (ראשון). דובר הקרמלין אישר אתמול את הדברים שנאמרו.

בסרט "פוטין", שאורכו שעתיים והופץ ברשתות החברתיות, אמר פוטין לכתב אנדריי קונדרשוב כי הוא קיבל שיחת טלפון מגורמי הביטחון שהיו אחראים על אבטחת המשחקים בסוצ'י, ב-7 בפברואר ב-2014, זמן קצר לפני טקס הפתיחה.

"אמרו לי שמטוס בדרך מאוקראינה לאיסטנבול נחטף והחוטפים דורשים לנחות בסוצ'י", סיפר פוטין. לפי המראיין, טייסי המטוס של חברת פגסוס אירליינס הטורקית דיווחו כי אחד הנוסעים אמר שיש לו פצצה וכי על המטוס לשנות את מסלולו לסוצ'י. על הטיסה היו 110 נוסעים, בזמן שכ-40 אלף איש התאספו בטקס הפתיחה של משחקי החורף.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: "אולי יהודים או אוקראינים התערבו בבחירות בארה"ב"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נואם בעצרת תמיכה, מוסקבה, 3 במרץ 2018. רויטרס
פעל לפי תכנית החירום. פוטין/רויטרס

לפי נשיא רוסיה, הוא התייעץ עם גורמי הביטחון שאמרו לו כי תכנית החירום במצב כזה קוראת להפלת המטוס. "אמרתי להם לפעול לפי התכנית", אמר פוטין, שהוסיף כי הוא הגיע זמן קצר לאחר מכן לאצטדיון האולימפי עם גורמים בוועד האולימפי הבינלאומי.

אחרי כמה דקות, פוטין קיבל עדכון נוסף, ונאמר לו כי היה זאת אזעקת שווא - הנוסע היה שיכור והמטוס המשיך במסלולו כמתוכנן לטורקיה.

ביום ראשון הקרוב יתמודד פוטין על כהונה נוספת, שבה הוא צפוי לזכות בקלות. רוסיה נמצאת בכוננות גבוהה לקראת המונדיאל, שאותו תארח מ-14 ביוני ועד 15 ביולי. המשחקים יתקיימו בכמה ערים שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully