וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל כשלים בחקירה: האישום המופרך על איום ברצח רינה מצליח בוטל

12.3.2018 / 10:15

ג' הואשם שאיים על חייה של העיתונאית, אך לאחר דיון אחד בביהמ"ש נחשפו כשלים בחקירת המשטרה - שנאלצה לחזור בה מכתב האישום נגדו. עתה הוא תובע פיצוי של עשרות אלפי שקלים. המשטרה: "נבדקו מספר כיווני חקירה כדי להגיע לאמת"

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
כשלי חקירה ברורים. היכל המשפט בתל אביב/ראובן קסטרו

תביעה שנידונה בימים אלו בבית משפט השלום בתל אביב חושפת באיזו קלות מגישה המשטרה כתבי אישום חמורים, שעשויים להרוס את חייו של אדם. ג' הואשם בתחילת 2016 כי איים לרצוח את העיתונאית רינה מצליח. העובדה שהכחיש זאת לחלוטין בחקירתו לא שכנעה את השוטרים, ורק כשהצביע בבית המשפט על כשלי חקירה ברורים הסכימה התביעה המשטרתית לבטל את כתב האישום. כעת הוא תובע מהמשטרה 50 אלף שקלים.

ב-1 בדצמבר 2015 התקבלו במשטרה שתי תלונות: מחברת "רשת" ומחברת החדשות. בשתי התלונות נטען כי אדם התקשר באותו יום למשרדי החברות ואמר כי הוא "הולך לרצוח את רינה מצליח". בתלונה מחברת "רשת" נמסר כי אותו אדם התקשר כמה פעמים ברצף, ובכל אחת מהן איים על חייה של העיתונאית.

המשטרה החלה בחקירה ומצאה שני מספרי טלפון שמכל אחד מהם בוצעו ארבע שיחות למשרדי "רשת" בזמן הרלוונטי. ממזכר משטרתי שנערך באותו יום עולה כי אחד המספרים שייך לג'. אף שנמצא כי לא בוצעו ממנו שיחות למשרדי חברת החדשות, אלא רק ל"רשת", ג' זומן לחקירה באזהרה. לא ברור אם המשטרה הצליבה בכלל את המספר השני שאותר ב"רשת" עם נתוני השיחות הנכנסות של חברת החדשות.

בחקירה הכחיש ג' לחלוטין כי איים על מצליח, ואף מסר לשוטרים הסבר לכך שהמספר של "רשת" היה שמור במכשירו הסלולרי. לדבריו, הוא התקשר בעבר למשרדי החברה בניסיון להשיג עותק מתוכנית שהופקה על אחד מבני משפחתו. הוא אף הכחיש לחלוטין כי באותו יום שבו בוצעו שיחות האיומים, התקשר למשרדי החברה. ג' נשאל על ידי השוטרים אם יסכים לעבור בדיקת פוליגרף והשיב בחיוב, אך מעולם לא נלקח לבדיקה שכזו.

המשטרה כלל לא בדקה מספר נוסף ממנו בוצעו שיחות לחברה

המוקדנית מחברת "רשת" העידה בפני השוטרים כי למיטב זיכרונה, המספר שממנו בוצעו האיומים כלל את הספרה 7. "במהלך המשמרת בין 16:00 ל-17:00 התקשר בן אדם בין שלוש לארבע פעמים ממספר לא חסום שמתחיל ב-7", אמרה. "זה היה מוזר כי לא היה עם קידומת מוכרת כמו 03 או תחילה של מספר נייד".

במספר הטלפון של ג' כלל לא מופיעה הספרה 7, אך המספר השני שחייג למשרדי "רשת" ארבע פעמים באותו פרק זמן דווקא מסתיים בה. מתברר כי אותו מספר שייך למרכז לנוער בסיכון במרכז הארץ. ממזכר נוסף שערכו השוטרים התברר כי הם התקשרו למספר, ושוחחו עם המנהל ועם רכזת שעובדת במקום. הרכזת אמרה לשוטרים כי הנערים לא נכנסים לחדרי ההנהלה במקום, ונראה כי הדבר הניח את דעתם, משום שלא המשיכו לחקור בכיוון הזה.

בבדיקת וואלה! NEWS נמצא גם כי בפירוט שיחות הטלפון של "רשת" מופיעות שש שיחות נכנסות מהמספר 03-7117144, בין השעות 17:09 ל-17:13. אף שלא מדובר בדיוק בפרק הזמן שציינה המוקדנית, המספר אכן נראה חריג ומתחיל בספרה 7. מדובר במספר שמופיע לפעמים כאשר מתקשרים באמצעות שירות 144 של חברת "בזק", ושימש לא פעם להטרדות. אולם, לא ברור אילו פעולות חקירה, אם בכלל, בוצעו כדי לבדוק את כיוון החקירה הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"רצון המשטרה להתחנף לתקשורת פגם בשיקול הדעת"

אולם, השוטרים הגישו נגד ג' כתב אישום בגין איומים - עבירה שעונשה יכול להגיע עד שלוש שנות מאסר. בדיון הראשון בבית משפט השלום בתל אביב הציג סנגורו של ג', עו"ד ליאור קלוגמן - ממשרד קלוגמן-אדמוני - את הכשלים בחקירה, והמשטרה ביטלה את כתב האישום. כעת הוא תובע פיצוי בגובה עשרות אלפי שקלים.

"מדובר בסיפור הזוי", אמר עו"ד קלוגמן בשיחה עם וואלה! NEWS. "אין דרך אחרת לתאר את רשלנות המשטרה במקרה הזה. נדמה שהרצון של מישהו במשטרה להתחנף לתקשורת, פגם בשיקול הדעת. צריך להבין שהייתה כאן אפשרות שאזרח נורמטיבי ושומר חוק יישב בכלא על לא עוול בכפו, רק בגלל שהמשטרה הזדרזה להגיש כתב אישום אחרי חקירה רשלנית".

"לכן אנו תובעים את המשטרה, שתפצה את הלקוח שלי על עוגמת הנפש שנגרמה לו", הוסיף עו"ד קלוגמן. "לא פחות חשוב, כדי לגרום לכך שבאלפי התיקים שהמשטרה מטפלת תתקבלנה החלטות מושכלות לאחר חקירה מקצועית ולא בשיטת ה'חפיף'. מדובר פה בחירותו של אדם, בשמו הטוב ובעצם בחייו והמשטרה לא יכולה להקל בכך ראש רק בגלל שהיא רוצה לזכות בנקודות בתקשורת".

ממשטרת ישראל נמסר: "הפנייה מלאה באי דיוקים מהותיים, שמטבע הדברים לא נוכל לפרט על אודות כולם, שעה שהנושא מצוי כיום לפתחו של בית המשפט. בניגוד לנטען, מיד עם קבלת התלונה נפתחה במשטרה חקירה בניסיון להתחקות אחר החשוד במעשה. במהלך החקירה, נבדקו מספר כיווני חקירה לרבות בדיקת מספר הטלפון נשוא פנייתכם. במסגרת החקירה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, חלקם העלו חשד למעורבותו של ג'. משכך, הוחלט לזמנו לחקירה במטרה אחת ויחידה, שהיא תכליתה של כל חקירה משטרתית - להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully