וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים בטקס סיום קורס חובלים: "אין מגזר ואין מגדר"

אלוף אלי שרביט פנה לשלוש הנשים שסיימו את הקורס ואמר כי "עוצמתה של חברה נמדדת ביכולותיה לנצל הון אנושי בלי גבולות מגדריים". בפיקוד המרכז נערך טקס החלפת מפקד

עריכה: ניב מעוז

טקס סיום קורס חובלים נערך היום (רביעי) בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה. השנה סיימו את הקורס גם שלוש בוגרות - מספר שיא. מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, פנה בטקס לשלוש הבוגרות בשמן הפרטי. "סגן שירה, סגן אור וסגן אופיר, עוצמתה של חברה נמדדת ביכולותיה לנצל הון אנושי בלי גבולות מגדריים. בזכות ולא בחסד, כשוות בין שווים, צלחתן את דרישות הקורס ואתגריו, באימונים המפרכים, בלימודים האקדמיים ובפעילות המבצעית", אמר. "אין מגזר ואין מגדר, ערב יום האישה הבינלאומי צריך לציין זאת, כולם בעד מטרה אחת: הניצחון בקרב".

סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, אמר כי "בתקופה מורכבת זו, שבה מדינת ישראל נתונה במערכה מתמשכת מכמה חזיתות, מקומה של זרוע הים על יתרונותיה לא נפקד. מערכה שאנו רואים בה ערך רב, ומטרתה להחליש את הצד שכנגד ובכך להרחיב את המלחמה ככל הניתן. מערכה מתמשכת זו היא הסיבה ליכולת של ישראל לשגשג כפי שהיא משגשגת ולהיות אי של יציבות בסביבה כל תזזיתית וסוערת".

עוד בוואלה! NEWS
גורם בכיר במערכת האכיפה: "נתניהו ניסה להעביר מסר בוטה ליועמ"ש"
פרסום ראשון: שוטר נעצר בחשד לניצול קורבן סחר בנשים והושעה
הכנסת אישרה: המשטרה תוכל לעכב החזרת גופות מחבלים

אביב כוכבי, אלי שרביט ומפקד בה"ד חיל הים בטקס סיום קורס חובלים 136, בה"ד חיל הים, חיפה, 7 במרץ 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"כולם בעד מטרה אחת: הניצחון בקרב". שרביט/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

נומה: קורא להוקיע את קומץ המתיישבים פורעי החוק

היום נערך גם טקס החלפת מפקד פיקוד המרכז בבסיס פיקוד המרכז בירושלים. הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, הודה בטקס למפקד היוצא אלוף רוני נומה. "במהלך תפקידך, הובלת את הלחימה בטרור בנחישות וביצירתיות, פעלת לשימור האיזון בין השיקול המבצעי לבין השיקול הערכי במרקם החיים העדין והצלחת לשמור על הביטחון ותחושת הביטחון גם בשעות הקשות שידעה הגזרה", אמר איזנקוט. "במציאות שבה אויבנו מבקשים לטשטש את הקו המפריד בין לוחמים לבין אוכלוסייה אזרחית גיבשת תפיסת לחימה חדשנית מול הטרור, הובלת אותו בחשיבה אמיצה ויצירתית, שהביאה לעצירת מתקפת הטרור ולהחזרת הביטחון. אני מודה לך על שותפות ואחריות".

נומה סיפר על האתגרים שעמם התמודד בתקופת כהונתו ותקף את הקיצונים עימם נאלץ להתמודד במהלך התפקיד. "לצערי עדיין קיים קומץ של מתיישבים פורע חוק שקורא תיגר על החוק והסדר ואני קורא לכם להוקיע אותו". עוד אמר בנאומו כי "בשלוש השנים האחרונות התמודדנו עם שינויים בזירה הפלסטינית. לצד הטרור המאורגן והטרור העממי איתו למדנו להתמודד לאורך עשרות שנים, נדרשנו לפתח מענה לביטויי הטרור בהשראה. בתקופה זו, פותחו כלים מודיעיניים ומבצעיים ומבוצע שימוש ייחודי במיטב הטכנולוגיה והאנשים", אמר. "מאז פרוץ אירועי גל הטרור שזכה לכינוי 'גודל השעה' זוהו וסוכלו באמצעות כלים אלה מאות כוונות לבצע פיגועים". הוא הוסיף כי "עשינו כל שלאל ידינו כדי לעמוד במשימות, לעיתים הצלחנו ולעיתים נכשלנו, כל הישג מושג בעמל רב, כל כישלון מדיר שינה מעיננו ומוביל לתחקור ולמידה מעמיקים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טקס החילופים נערך בפיקוד המרכז, גדי איזנקוט, נדב פדן, מפקד פיקוד מרכז הנכנס ורוני נומה, מפקד פיקוד מרכז היוצא, פיקוד מרכז, 7 במרץ 2018. דובר צה"ל
פדן/דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף נדב פדן, אמר כי "תפקיד מפקד פיקוד המרכז הוא זכות גדולה הכרוכה בחובה ואחריות, זכות לפקד על לוחמים ומפקדים בעלי תחושת שליחות ומסירות, זכות לקחת חלק בהגנה על מדינת ישראל ותושביה, אחריות כבדה בזיהוי והבנת המציאות על מורכבותה, אחריות למדיניות והפעלת הכוח באופן ובעוצמה הנכונים. לכם, אנשי ההתיישבות ברצוני לומר שהיינו ועודנו מחויבים לביטחונכם. יום ולילה נמשיך לעמוד על המשמר, חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב, משטרת ישראל ואנשי שירות הביטחון הכללי. יחד בנחישות ובתחושת שליחות על מנת ליצור ביטחון ולאפשר איכות חיים הן לישראלים והן לפלסטינאים תוך שמירה על שלטון החוק ורוח צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully