וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה של איראן: הגדלנו את ייצור הטילים פי שלושה

7.3.2018 / 9:26

אחד ממפקדי הכוח אמר כי טהראן הרחיבה את הארסנל שלה בהשוואה לעבר, אך לא אמר מתי זה החל. לדבריו, "בעבר היינו צריכים לתת הרבה הסברים, אבל עכשיו זה השתנה". במערב דורשים מטהראן לעצור את תכנית הטילים שלה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

איראן הגדילה את ייצור הטילים שלה פי שלושה - כך אמר היום (רביעי) בכיר במשמרות המהפכה, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות פארס. מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי הג'יזדה, לא פירט מתי החלה הגדלת ייצור הטילים. בקהילה הבינלאומית דורשים מטהראן לעצור את תכנית הטילים שלה, אך היא מתעקשת על כך שזה לא נתון למשא ומתן.

"בעבר, היינו צריכים לתת הרבה הסברים לשורת גופים על פעולותינו, אבל זה לא כך יותר", אמר הבכיר. "הייצור שלנו גדל פי שלושה בהשוואה לעבר", אמר ביחס לארסנל הטילים של איראן. הוא הוסיף כי הממשלה, הפרלמנט וגורמים בכירים אחרים הסכימו בצורך של טהראן בטילי קרקע-קרקע. בדיווח לא פורט מעבר לכך.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו באיפא"ק: "חייבים לעצור את איראן - ונעצור את איראן"

מצעד צבאי של צבא איראן בטהראן, 22 בספטמבר 2017. AP
מצעד צבאי בטהראן בספטמבר/AP

ביום שני, שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, הגיע לביקור רגיש בטהראן. במהלך הביקור, הוא שב על התמיכה של אירופה בהסכם הגרעין שפתח את כלכלתה של הרפובליקה האסלאמית להשקעה, בזמן ששב על החשש של ארצות הברית מפני תכנית הטילים שלה ומעורבותה בסכסוכים באזור.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים לפרוש מההסכם, שנחתם ב-2015, אם שלוש המדינות האירופיות שחתמו עליו - צרפת, בריטניה וגרמניה - יעזרו לתקן אותו באמצעות ריסון פעילותה של איראן במזרח התיכון והטלת מגבלות על תכנית הטילים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully