וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה קלה עם תרמיל גב: כך חצה אברה מנגיסטו את הגדר לעזה

בתיעוד שיתפרסם ביום רביעי ב"עובדה", קשת 12, נראה מנגיסטו פוסע באיטיות על קו החוף של אשקלון לכיוון חופי עזה באין מפריע, כשלפתע דילג מעל גדר הגבול מבלי שאף אחד ינסה לעצור בעדו. קרובת משפחתו: "חיכיתי שיגיע הרגע בסרט שמישהו יעצור אותו, אבל זה לא קרה". צפו

צילום באדיבות קשת 12

בספטמבר 2014 צעד אברה מנגיסטו על קו החוף של אשקלון לכיוון דרום, עם תרמיל על גבו. הוא מביט זמן מה בגדר הגבול, וככל הנראה מחפש אחר דרך לחצותה. אט אט, לאחר כמה ניסיונות פשוטים, הוא מצליח. הרגע הזה, בו הפך מנגיסטו לנעדר המצוי בידי חמאס בעזה - תועד על ידי מצלמות צה"ל. התיעוד יתפרסם ביום רביעי ב"עובדה".

למרות שמנגיסטו נקלט בבירור במערכות הבקרה של צה"ל, בהן אותן מצלמות המשקיפות על הגדר, אף אחד לא עשה דבר כדי לעצור אותו. "בפעם הראשונה שראיתי את הסרטון לא יכולתי לצפות בזה", אמרה יונית טליינש-פנטה, קרובת משפחה של אברה ומי שמנהלת את מטה המאבק לשחרורו. "חיכיתי בזמן שאני צופה בסרטון שכבר נגיע לשלב שעוצרים אותו וזה פשוט לא קורה".

לקריאה נוספת:
אחיו של מנגיסטו באו"ם: "סייעו בשחרורו של אברה, הוא לא עשה רע לאיש"
משפחת מנגיסטו נועדה עם גרינבלט בוושינגטון: "הממשל יתערב"
פרסום ראשון: בני משפחת מנגיסטו יוצאים למסע מדיני בארה"ב

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה

לפני ארבעה חודשים, יצאה משפחתו של מנגיסטו למסע מדיני בארצות הברית בכדי לעורר את המודעות בעניינו ולקדם את שחרורו. אילן גשאו, אחיו של אברה, נשא דברים במטה האו"ם, ואמר כי ארגון חמאס "משחק באכזריות בגורלו של אזרח לוקה בנפשו, שלא עשה רע לאיש, בניגוד גמור למוסר אנושי בסיסי ולכל חוק ואמנה בינלאומיים". האח הוסיף כי המשפחה קוראית לקהילה הבינלאומית "להפעיל את כל כובד משקלה כדי לסייע בשחרורו של אברה, ולהפעיל לחץ על חמאס ועל ארגוני הסיוע".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר מעל בימת האו"ם כי "חמאס מסרב לספק כל סימן חיים למשפחות הישראליות השרויות בסבל מתמשך". לדבריו, "כל מי שקורא לסיומו של המצב ההומניטרי בעזה מוכרח לקרוא גם לשחרורם של ישראלים המוחזקים באכזריות על ידי חמאס. ישראל לא תשקוט עד שתשיב את כל חייליה ואזרחיה". דנון הוסיף כי "חמאס מחזיק גם בתושבי רצועת עזה כבני ערובה. במקום לספק להם חינוך וחיי רווחה, הוא משקיע בחפירת מנהרת טרור ובניית טילים, ומונע מהם סיכוי לחיים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully