וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה בוחרת: מפלגתו של ברלוסקוני, 5 כוכבים או הקאמבק של רנצי

הקלפיות בארץ המגף נפתחו לקראת הבחירות הכלליות שבהן לא צפויה אף מפלגה לזכות ברוב גורף. מפלגת "חמישה כוכבים" הפופוליסטית וקואליציית הימין-מרכז צפויות לזכות במספר גבוה של מושבים בפרלמנט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר מ -50 מיליון מצביעים באיטליה צפויים להגיע היום (ראשון) לקלפיות ולהשתתף בבחירות הכלליות לאחר שהנשיא סרג'יו מטראלה פיזר את הפרלמנט בדצמבר האחרון. הסקרים שפורסמו לקראת הבחירות צפו כי קואליציית המרכז-ימין בין מפלגת "פורצה איטליה" של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני לבין מפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית", הרצה כרשימה אחת משותפת, תוביל אך לא תזכה ברוב. ברלוסקוני עצמו, בן 81, לא יכול לשאת בתפקיד רשמי בשל הרשעתו בהונאת מס והציב בראש הרשימה את נשיא הפרלמנט האירופי הנוכחי, אנטוניו טג'אני.

בבחירות הכלליות נבחרים 630 חברי הפרלמנט ו-315 חברי הסנאט. מפלגה נוספת שבלטה בסקרים האחרונים, שפרסומם נאסר בשבועיים שלפני הבחירות, היא המפלגה הדמוקרטית בהובלתו של ראש הממשלה הקודם מתאו רנצי - שמאז נאלץ לפרוש מהתפקיד בדצמבר 2016 לאחר דחיית רפורמה חוקתית שהוביל, והוחלף בפאולו ג'נטילוני, מנסה לשוב לחיים הפוליטיים.

מפלגת "חמישה כוכבים" הפופוליסטית, שייסד הקומיקאי בפה גרילו ב-2009, צפויה אף היא לזכות לתמיכה גבוהה בקרב אזרחי איטליה וסקרים רבים חזו כי תהיה הגדולה ביותר. בראשות המפלגה עומד כיום לואיג'י די מאיו, בן 31, המכהן כיום כסגן נשיא הפרלמנט במדינה.

גבר צופה בכרזות לקראת הבחירות לפרלמנט בנאפולי, איטליה, פברואר 2018. רויטרס, רויטרס
גבר צופה בכרזות בחירות בנאפולי, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום הפוליטי במדינה הם ההתמודדות עם 600 אלף המהגרים שהגיעו למדינה בחמש השנים האחרונות מאפריקה דרך הים התיכון; והמערכת הכלכלית שהחלה לאחרונה להתאושש לאחר שספגה מכה קשה במשבר העולמי של 2008. ב-2016 עמד שיעור האבטלה באיטליה על 11% וכ-18 מיליון אזרחים היו על סף קו העוני.

סוגיית ההגירה גררה החרפה של השיח הפוליטי במדינה, בקרב פוליטיקאים מהזרם המרכזי כמו גם בקרב כאלה מהימין. ברלוסקוני אף כינה את המהגרים "פצצת זמן חברתית". בחודש שעבר פתח פעיל ימין קיצוני בירי לעבר מהגרים אפריקנים בעיר מצ'רטה שבמרכז המדינה ופצע שישה מהם. היורה, שזוהה כלוקה טריאני בן 28, היה עטוף בדגל איטליה ולדברי עדי ראייה הצדיע במועל יד בטרם נעצר בידי שוטרים חמושים.

עוד באותו נושא

הקאמבק של ברלוסקוני: הימין כבש את איטליה בבחירות המקומיות

לכתבה המלאה
הכנות לבחירות לפרלמנט באיטליה. AP
הכלכלה תמלא תפקיד מרכזי בבחירות. הכנות בקלפי במילאנו, אמש/AP
הכנות לבחירות לפרלמנט באיטליה. AP
ועדת קלפי ברומא, אמש/AP
ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי מודיע על התפטרותו, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
מנסה לחזור לחיים הפוליטיים. רנצי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully