וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת חוק הגיוס: בובות חיילים נתלו מבתי מגורים ירושלים

כוחות משטרה שהוזעקו למקום הסירו את הבובה, ופתחו בחקירה לאיתור חשודים במעשה. בירור ראשוני העלה כי הבובה הייתה ספוגה בחומר דליק במטרה להבעירה. מאוחר יותר נמצאה בובות חיילים נוספות ברחובות אחרים בעיר. ליברמן: "מצפה מראשי המפלגות החרדיות לגנות את המעשה"

seperator
בובת חייל נתלתה בשכונת מאה שערים בירושלים בחג הפורים, 2 במרץ 2018. חטיבת דובר המשטרה
הבובה שנתלתה בשכונת מאה שערים, היום/חטיבת דובר המשטרה

שלוש בובות חיילים נמצאו היום (שישי) כשהן תלויות מבתי מגורים ברחובות שונים בירושלים. בשעות הבוקר הגיעו כוחות משטרה לשכונת מאה שערים בעיר, זאת לאחר שהתקבל דיווח על בובת חייל שנתלתה על גג אחד המבנים בשכונה. מבירור ראשוני עולה כי הבובה הייתה ספוגה בחומר דליק, מתוך כוונה להציתה במהלך היום. במשטרה פתחו בחקירה לאיתור חשודים במעשה.

בשעות הצהריים התקבל במשטרה דיווח על בובה נוספת בדמות חייל חרדי שנתלתה ברחוב חיים עוזר בעיר. כוחות המשטרה איתרו את הבובה והסירו אותה, ובמקביל נפתחה חקירה לאיתור המעורבים. מאוחר יותר נמצאה בובה נוספת לבושת מדי צבא שנתלתה מחלון דירה, שאיש לא נכח בה, ברחוב מעבר המיתלה. מהמשטרה נמסר כי הבובה הוסרה ונפתחה חקירה גם במקרה זה.

לקריאה נוספת:
"משנכנס אדר מתגייסים בשמחה": התחפושת של ליברמן לחג פורים
משבר הגיוס: נתניהו והחרדים טרם הגיעו לפשרה; הדיונים ממשיכים

בובת חייל שנתלתה מחלון דירה ברחוב מעבר המיתלה בירושלים ב-2 במרץ 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הבובה שנתלתה מחלון דירה ברחוב מעבר המיתלה בירושלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה
אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
קרא לסיעות החרדיות לגנות את המקרה. שר הביטחון ליברמן/ראובן קסטרו

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב בתקיפות בעקבות האירוע הבוקר, ואף הפציר בראשי הסיעות החרדיות לגנותו. "מראה בובת החייל התלויה במאה שערים מזעזע", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "תפקידי כשר ביטחון להגן גם על מסיתים כאלה; תפקידי כאזרח להיאבק בהם פוליטית. תפקיד הרשויות לשים אותם מאחורי סורג ובריח. מצפה מראשי המפלגות החרדיות לגנות את המעשה".

דבריו של שר הביטחון באים על רקע המשבר בקואליציה בעקבות מאמצי ראשי הסיעות החרדיות להעביר את חוק הגיוס. החרדים הציבו אולטימטום כי אם חוק הגיוס לא יעבור הם לא יאשרו את תקציב המדינה. בשל כך זימן ראש הממשלה לפני יומיים את ראשי הסיעות לפגישה כדי לפתור את המשבר.

בפגישה סוכם לקיים דיון שיתנהל בראשות השר לוין ויורכב מנציגי סיעות הקואליציה ונציג היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת דיון זה ינסו להגיע לנוסח מוסכם של חוק הגיוס על מנת להביאו בקריאה טרומית.

ליברמן: "קורא לחרדים לגנות את האירוע":

עד כה הובאו שני נוסחים לחוק הגיוס. הראשון, חוק יסוד לימוד התורה - לפיו לימוד התורה יעוגן "כערך יסוד במורשת העם היהודי". סיעות כולנו וישראל ביתנו מתנגדות נחרצות לנוסח זה, והשר ליברמן אף הצהיר כי מפלגתו "לא תאפשר לחוק לעבור".

על פי הנוסח השני שהוצע, החוק יכלול סעיפים רבים, ובהם סעיף שיאפשר לשר הביטחון לדחות את שירותם של תלמידי ישיבה מגיל 18 ועד גיל 26, כדי לאפשר את המשך לימודיו. החוק קובע במקביל יעדים ומכסות גיוס של תלמידי ישיבה לצה"ל.

(עדכון ראשון: 12:36)

בובת חייל שנתלתה ברחוב חיים עוזר בירושלים ב-2 במרץ 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
פאות, כיפה ואקדח צעצוע. הבובה שנתלתה ברחוב חיים עוזר/אתר רשמי, דוברות המשטרה
בובת חייל שנתלתה ברחוב חיים עוזר בירושלים ב-2 במרץ 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הבובה מרחוב חיים עוזר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully