וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש שמאל ומאבק על הדמוקרטיה: מרצ תידרש להיערך ליום שאחרי גלאון

חיים (ג'ומס) אורון

28.2.2018 / 18:16

חילופי הדעות במרצ, ממש כשם שהיה בעבר, לא ירקמו כאן מפלגה אחרת. היו"ר הבא יידרש להישען על העמדות היסודיות של המפלגה ואפיינו אותה בעיני הציבור הישראלי. האתגר הבא בעידן שאחרי זהבה: הקמת גוש שמאל רחבה. יור מרצ לשעבר נפרד מגלאון

עריכת וידאו:ניר חן

אני עומד מלא הערכה על המהלך שהובילה זהבה גלאון, שפתחה את השורות במרצ והביאה להצטרפותם של רבים והכפלת מספר החברים במפלגה. היום בו היא פורשת מהחיים הפוליטיים הוא הזדמנות להודות לה, לא רק על המהלך המשמעותי הזה, אלא על תקופה ארוכה של נשיאה בעול והובלת רשימה אופוזיציונית בעלת משקל בכנסת. יחד עם החלטתו של אילן גילאון לפרוש, הרי אלה חילופי דורות במרצ.

לאילן, שפעל שנים רבות וארוכות למען אוכלוסיות חלשות בציבור הישראלי, אאחל שנים ארוכות של בריאות והמשך תרומה לחברה, כפי שהוביל בכנסת ובציבור. בסופו של דבר, חילופי הדורות האלה במרצ, כפי שהיה בעבר, לא ירקמו כאן מרצ אחרת. מי שייבחר או תיבחר להחליף את זהבה בתפקידה, למעשה מחויב ונשען על העמדות היסודיות של מרצ, אלה שמאפיינות אותה בציבור הישראלי לאורך שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
דרמה במרצ: גלאון פורשת מפוליטיקה; גילאון לא יתמודד לראשות המפלגה
האב, האישה ורוח ההייטק: התרומות שגייסו מועמדי מרצ נחשפות

זהבה גלאון הודיעה על התפטרותה מהכנסת. ראובן קסטרו
פתחה את השורות. זהבה גלאון/ראובן קסטרו

זכויות האדם והאזרח בישראל, המאבק על ערכי הדמוקרטיה והמאבק לצד חברתי, אלה הצלעות שעליהן מרצ עומדת ואותן היא מבטאת - לצד המאבק לסיום הכיבוש וחתירה להגיע לשלום עם הפלסטינים, מתוך אמונה שהמאבק הזה הוא גם ראוי וגם אפשרי. זהו הבסיס האידיאולוגי, שהוא מעבר לשאלת האישיות הפרסונלית שתעמוד בראש המפלגה, או אלה שירכיבו את הרשימה לכנסת. והמהלך הזה, אני בטוח, יימשך.

מאידך, האתגר הגדול שיעמוד לפתחו של מי שיבחר לראשות מרצ, הוא לעשות ככל הניתן כדי ליצור גוש שמאל רחב. זה אפשרי, וזו המטלה העיקרית של מי שיעמוד בראש המפלגה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ אילן גילאון ממפלגת מרצ, אשדוד, דצמבר 2016. ראובן קסטרו
חילופי דורות. אילן גילאון/ראובן קסטרו

מול מגמות של טשטוש השיח, וניסיון לדבר בשפה לא ברורה - מול התפיסות שמייצגים גם לפיד וגם גבאי - למרצ תפקיד ייחודי. העמדות היסודיות שהיא מייצגת נכונות היום, אולי ביתר שאת, ומחייבות נוכחות בשיח הציבורי עוד לפני הבחירות לכנסת הבאה. ועדיין, יהיה אשר יהיה מחליפה של זהבה גלאון - המטרה היא גוש רחב, יהודים וערבים, שיהווה כתובת אמיתית לציבור הישראלי שמאמין, כמו מרצ, שיש כאן עוד הרבה עבודה.

הכותב הוא שר החקלאות ויו"ר מרצ לשעבר, וכיום יו"ר החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully