וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד זעזוע בערב הסעודית: המלך הדיח את מפקדי הצבא

27.2.2018 / 11:41

צווים מלכותיים החליפו את הרמטכ"ל ואת מפקדי כוחות היבשה וההגנה האווירית, ברקע ההתמשכות במלחמה בתימן והניסיון של יורש העצר לקדם את הדור הצעיר. בנוסף לכך, בסבב מינויים נוסף, מונה אישה לתפקיד סגנית שרה

צילום: רויטרס

סלמאן מלך ערב הסעודית הדיח אתמול (שני) כמה מבכירי הצבא וכמה סגני שרים, כחלק מהמדיניות של יורש העצר לקידום הדור הצעיר לתפקידי המפתח.

לפי צווים מלכותיים שפורסמו בכלי התקשורת, הרמטכ"ל עבד א-רחמן בן סלאח אל-בוניאן הוצא לגמלאות ובמקומו מונה גנרל פיאד בן חמד א-רוויילי. עוד הוחלט על מינוי מפקדים חדשים לכוחות היבשה ולכוחות ההגנה האווירית.

השינויים הנרחבים בשורות הצבא מגיעים בזמן שהמלחמה בתימן תיכנס בקרוב לשנתה הרביעית, וסופה לא נראה באופק. לא נמסרה סיבה רשמית להדחת הגנרלים הבכירים, אך ייתכן שהמהלך נובע מחוסר שביעות רצון מניהול המלחמה.

יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן בן ה-32, משמש גם שר ההגנה והוא זה שיזם את המלחמה בשכנה מדרום, אחרי שרוב שטחה נכבש על ידי המורדים החות'ים, בעלי ברית של איראן. מאז אביו עלה לשלטון ב-2015, הוא צבר סמכויות רבות ומוביל רפורמות כלכליות וחברתיות עמוקות.

לקריאה נוספת בנושא
שוויון בנטל: סעודיה פותחת את שורות הצבא לגיוס נשים

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, דצמבר 2017. רויטרס
משנה את פני הממלכה. יורש העצר מוחמד בן סלמאן/רויטרס

בנוסף לשינויים בצבא, מונו כמה שרי סגנים חדשים, בהן אישה - יוסף א-רמה תשמש כסגנית שרת העבודה. יורש העצר פעל בשנים האחרונות להרחבת שוק העבודה בממלכה השמרנית, שהיה סגור למעשה עבור נשים עד לאחרונה. בין היתר, נפתחו עבורן תפקידים בשורות הצבא והן יוכלו להגיש בקשות להתגייס עד יום חמישי.

הצווים כוללים גם מינוי של שלושה סגני מושלים מקרב צאצאיהם של הנסיכים אחמד, טלאל ומוקרין - אחיו של המלך סלמאן, שנדחקו מעמדות המפתח בממלכה לטובת בנו מוחמד. בין סגני המושלים החדשים נמצא הנסיך טורקי בן טלאל, שאחיו המיליארדר אל-ווליד בן טלאל היה בין עשרות הנסיכים, השרים ואנשי העסקים שנעצרו במסגרת המאבק בשחיתות. הוא שוחרר רק בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully