וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון בנטל: סעודיה פותחת את שורות הצבא לגיוס נשים

רפורמה נוספת בממלכה השמרנית תאפשר לנשים להצטרף לכוחות הביטחון. הן אמנם לא יוכלו להתקבל לתפקידים קרביים, אבל זהו צעד נוסף במהלך של יורש העצר להרחיב את שוק העבודה

צילום: רויטרס

ערב הסעודית פתחה לראשונה את שורות הצבא לגיוס נשים, שיוכלו להגיש עד יום חמישי בקשות כדי להצטרף לשירות במחוזות ריאד, מכה, אל-קאסם ומדינה. התפקידים המוצעים להן אינם כוללים תפקידי לחימה, אלא אמורים לפתוח בפניהן אפשרויות תעסוקה בתחום האבטחה.

על כל אחת המתגייסות לעמוד ב-12 תנאים - בין היתר, הן צריכות להיות אזרחיות הממלכה, בנות 25 עד 35 ובוגרות תיכון. בנוסף לכך, על הנשים ועל האפוטרופוסים שלהן - בדרך כלל זהו בעל, אב, אח או בן - לגור באותו מחוז שבו הן הגישו את בקשת הגיוס.

זאת אחת מרפורמות רבות שהנחיל בשנים האחרונות יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, המנסה לפתוח את הממלכה ולהרחיב את שוק העבודה שלה. לצד גיוס לשורות כוחות הביטחון, בוטל האיסור על נהיגת נשים, שיוכלו לעלות על הכבישים החל מיוני; ניתן להן לצפות במשחקי כדורגל; ואיש דת בכיר אמר לאחרונה כי אין הן חייבות ללבוש כיסוי גוף מלא.

עם זאת, ארגוני זכויות אדם סבורים כי האפליה המערכתית רחוקה מלהסתיים, במיוחד בשל הצורך של נשים בהסכמת האפוטרופוס שלהן כדי לבצע פעולות בסיסיות, כמו לנסוע ממקום למקום ולעבור טיפולים רפואיים.

נשים צופות לראשונה במשחק כדורגל בעיר ג'דה שבערב הסעודית,. 12 בינואר 2018. רויטרס
רוח של שינוי בממלכה. נשים במשחק כדורגל בעיר ג'דה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully