וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שילה הציל את חיי": החולה שבגופו הושתל לבו של חייל הודה למשפחה

26.2.2018 / 22:00

שילה סימן טוב נהרג בתאונת ההאמרים בכביש 6, ומשפחתו החליטה לתרום את איבריו. ניסים כהן, שחיכה לתרומה שלוש שנים, קיבל את לבו של החייל בן ה-23. אביו של החייל: "ידענו שזה רצונו, כעת אנו מרגישים שהוא עוד חי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

"קיבלתי את חיי בחזרה", אמר בהתרגשות לוואלה! NEWS ניסים כהן, שבגופו הושתל בשבוע שעבר ליבו של סמ"ר שילה סימן טוב, שמת מפצעיו בשבוע שעבר אחרי שנפצע באורח קשה בתאונת ההאמרים בסמוך למחלף ניצני עוז שבכביש 6. "הייתי בבית הכנסת כשאשתי התקשרה לומר לי שנמצא תורם לב בשבילי", סיפר. "היא אמרה 'הגיע לך הלב' ואני התרגשתי מאוד". לדברי כהן, הוא מיד עדכן את קרובי משפחתו בהודעה החשובה, והם אספו אותו אל בית החולים.
"כל המשפחה הגיעה ללוות אותי בתהליך. אחים, אחיות, דודים, דודות. ועכשיו בסיומו של התהליך קיבלנו במתנה לב של חייל בן 23", אמר כהן בהתרגשות. "זו הצלת נפשות. במותו של שילה הוא הציל את חיי. שנתיים וחצי חיכיתי ללב הזמן, עד הניתוח הסתובבתי עם לב מלאכותי".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, הגיע לניחום האבלים אצל משפחתו של סימן טוב, ושם סיפר לו אביו של החייל כי לבו של בנו הושתל בהצלחה בחולה. "בזכות התרומה אני מרגיש ששילה עדיין חי. ההחלטה שלנו נבעה מכך שידענו שזה רצונו, לאחר שכל חייו תרם למען הזולת והתנדב במסגרות שונות של חסד וצדקה".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח והתאבדות בשרון: בן 3 נמצא מת, אביו נפגע מרכבת
ארדואן לילדה במדים: "תזכי בכבוד אם תמותי בקרב"
השרים דרעי וכץ צולמו ללא ידיעתם: "איזה מזל יש לביבי"

ראיון עם מושתל הלב של שילה סימן טוב, תל השומר, 26 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
"זו הצלת נפשות". ניסים כהן בבית החולים/ניב אהרונסון

אחרי ההשתלה מיהרו קרובי משפחתו של כהן לבית משפחתו של סימן טוב. ממיטתו בבית החולים מסר כהן לקרוביו של סימן טוב: "אני מאחל לכם רק טוב. בזכות שילה אני בחיים. נפש מצילה נפש, אדם אחד הציל עולם ומלואו".

פרופסור יעקב (ג'י) לביא מהיחידה להשתלות לב בבית החולים שיבא שבתל השומר התייחס לניתוח הלב של כהן. "מהרגע שהתקבלה הסכמתו של משפחת החייל על תרומת איבריו, התקשרתי לניסים לעדכן אותו בבשורה". לדברי פרופסור לביא, מי שענתה לטלפון מצדו השני הייתה רעייתו של כהן, שקיבלה את הבשורה המשמחת על תורם לב לבעלה. "ההתרגשות הייתה עצומה. הזמנו אותו לאשפוז בבית החולים וכבר באותו הלילה ביצענו את הניתוח שהיה מורכב, מפני שקדמה לו הוצאת הלב המלאכותי שהשתלנו בניסים לפני שנתיים וחצי", סיפר. "באמצעות הלב המלאכותי הוא היה בביתו. הוא תפקד והחזיק אותו עד לניתוח".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראיון עם מושתל הלב של שילה סימן טוב, תל השומר, 26 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
"כשאבא ישתחרר נודה להם על הצעד האמיץ". ניסים עם ובנו אופיר/ניב אהרונסון

פרופסור לביא הדגיש כי ללא ניתוח השתלת הלב, כהן היה מצוי במצב של סכנת חיים. "סיכוייו לשרוד לא היו גדולים, אבל בעוד כמה ימים כשהוא ישוב לאיתנו, נשחרר אותו לביתו והוא יהיה כאחד האדם", אמר. "אחרי הניתוח יצטרך ניסים ליטול תרופות למשך כל חייו, אבל יחד איתן הסיכויים שהם יחזור ויתפקד כאחד האדם הם גבוהים, כולל פעילות גופנית".

"חיכינו ללב הזה כמעט שלוש שנים" סיפר בנו של כהן, אופיר. "אבא קיבל את החיים שלו בחזרה. אנחנו מודים למשפחתו של שילה סימן טוב, ומאחלים להם שיידעו רק אושר ושמחות ולא עוד צער. בעזרת השם, לאחר שאבא ישתחרר ניפגש איתם ונודה להם על הצעד האמיץ הזה, על התרומה שלהם".

ראיון עם מושתל הלב של שילה סימן טוב, תל השומר, 26 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
"ההתרגשות הייתה עצומה". פרופסור לביא/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully