וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר את בן דודה של עהד תמימי, שנורה בראשו בעבר

הכוחות עצרו במהלך הלילה את מוחמד תמימי בן ה-15, שנפצע באורח קשה כמה ימים לפני מעצרה של קרובת משפחתו, אך לטענתם נמצא כשיר למעצר בידי רופא. עם סיום חקירתו בגין יידוי אבנים הוא שוחרר

עריכה: יאיר דניאל

בן דודה של העצורה הפלסטינית עהד תמימי, מוחמד בן ה-15, נעצר הלילה (שני) על ידי כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב והמשטרה במסגרת מבצע מעצרים בכפר נבי סאלח. לפי צה"ל, הוא נבדק על ידי רופא ונמצא כשיר למעצר, חרף מצב פציעתו. הוא שוחרר בתום חקירה שעסקה בחשד ליידוי אבנים והפרות סדר. שמונה בני אדם נוספים נעצרו במבצע, כולם חשודים במעורבות בהפרות סדר ובפעילות טרור עממי. מדובר צה"ל נמסר כי הדיווחים נבדקים.

בתוך כך ביצעו כוחות צה"ל בחטיבה המרחבית בנימין סריקות למציאת אמצעי לחימה במרחב הכפר עין יברוד, ושם תפסו שני כלי נשק. 16 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
כתובות נאצה רוססו בנבי סאלח: "עונש מוות לעהד תמימי"
לא רק תמימי: שישה קטינים פלסטינים נעצרו עד לתום משפטם
עצורי תיק בזק מבקשים להשתחרר בפני השופט החדש: "ההליך זוהם"

מוחמד תמימי בן דודה של עהד תמימי, בביתו לאחר שנורה בפניו בכדור גומי, ינואר 2018. מגד גוזני, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מוחמד תמימי/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני, הארץ

הדיווח אודות הנער עורר תגובות נזעמות בקרב נבחרי ציבור מהמגזר הערבי, על רקע הביקורת הציבורית נגד תנאי מעצריהם של חשודים בפרשות השחיתות. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כתב היום בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שכולכם מצייצים על אי הצדק במערכת המשפט ועל פשפשים בתא, הלילה הצבא עצר עוד קבוצה של צעירים בנבי סאלח. בין העצורים מוחמד תמימי בן ה-15, בן דודה של עהד שנורה ביום התקרית המפורסמת וגולגולתו רוסקה".


ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר: "בזמן שכולם כאן מקוננים מרה על 'אובדן שלטון החוק', בשל מסרוני תיאום המעצרים בין השופטת לתובע, יש מקומות שבהם מזמן כבר אין חוק ואין מוסר".

לדברי פריג', "תמימי נורה בראשו בכדור גומי לפני כחודשיים. מוחמד, כמו בת דודו עהד, הם שניים ממאות קטינים פלסטינים המוחזקים במעצר ללא משפט. נערות ונערים שאף אחד לא עוסק בפשפשים שהם פוגשים במעצר, בתנאיהם או בחוקיות מעצריהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
עהד תמימי בדיון בהארכת מעצרה בכלא עופר, בחודש שעבר/רויטרס

לפני כחודש וחצי האריך בית הדין הצבאי במחנה עופר החליט את מעצרה של עהד תמימי, שתועדה תוקפת חיילים בנבי סאלח, עד תום ההליכים נגדה. לדברי השופט בדיון, "ההגנה ניסתה לשוות להתבטאויותיה של תמימי נופך של מחאה לגיטימית, אולם הללו הכילו גם קריאה לביצוע פיגועים. קריאות אלו אינן משתמעות לשתי פנים".

עוד הוסיף השופט כי "גורמי הביטחון נהגו עם הנאשמת בסלחנות לאורך זמן ממושך. התנהלות זו לא השיגה את מטרתה. עוצמת האלימות שננקטה במעשיה של הנאשמת מקימים עילת מסוכנות ברורה".

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully