וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה פליטים נהרגו ו-20 נפצעו בהפגנה נגד מחסור במזון ברואנדה

24.2.2018 / 1:36

הפליטים, שמוצאם מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מחו על קיצוץ של כ-25% במנות המזון שסיפקה סוכנות הפליטים של האו"ם. שבעה שוטרים נפצעו במחאה האלימה. האו"ם: "הטרגדיה הזו הייתה צריכה להימנע, יש לחקור את האירוע"

צילום: שחר שוהם, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הפגנה בברלין נגד גירוש מבקשי מקלט מישראל לרואנדה)

לפחות חמישה פליטים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו נהרגו במהלך הפגנה במחנה פליטים ברואנדה - כך מסרה אתמול (שישי) המשטרה המקומית. כ-20 בני אדם נפצעו במהלך ההפגנה, שבה מחו יושבי המחנה על מחסור במזון, ושהפכה לאלימה. שבעה שוטרים נפצעו גם הם באירוע.

כ-3,000 פליטים שהו במחנה, שנמצא מחוץ למשרדי האו"ם. ביום חמישי ניסתה המשטרה לפזר את הפליטים ואך השתמשה בגז מדמיע. "הם התחילו ליידות אבנים וחתיכות מתכת", סיפר דובר המשטרה לתחנת רדיו מקומית.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מועצת הביטחון של האו"ם תצביע על הפסקת אש בסוריה
סנאטור פולני פרסם סרט תעמולה נאצי - והושעה
הטבח בפלורידה: מאבטח התיכון עמד בחוץ בזמן הירי ולא התערב

פליטים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, רואנדה, פברואר 2018. רויטרס
פליטים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ברואנדה, השבוע/רויטרס

בהפגנה השתתפו, על פי הערכות, כ-700 פליטים. 15 מהם נעצרו. הפליטים שנמצאים במחנה עזבו מחנה אחר בעיר קיזיבה וצעדו כ-15 קילומטרים לקרונגי, שנמצאת במערב רואנדה, כדי למחות נגד קיצוץ של כ-25% במנות שסופקו על ידי סוכנות הפליטים של האו"ם. זאת, לאחר שבחודש ינואר הודיעה הסוכנות כי היא מקצצת במנות המזון בשל מחסור במימון.

"הטרגדיה הזו הייתה צריכה להימנע, ושימוש לא מידתי בכוח נגד פליטים מיואשים הוא לא מקובל" אמרה ססיל פוילי, דוברת סוכנות הפליטים של האו"ם. "הסוכנות קוראת לרשויות להימנע משימוש נוסף בכוח ולחקור את האירוע", הוסיפה.

ברואנדה נמצאים כ-174 אלף פליטים, בהם 57 אלף שברחו מאירועים אלימים בבורונדי בשנת 2015. בחודש שעבר אושרה בישראל התכנית לעידוד יציאת מבקשי המקלט מאפריקה למדינות שלישיות - רואנדה או אוגנדה. במסגרת התכנית, בחודשים הקרובים יינתנו מענקים כספיים לשוהים בלתי חוקיים בתמורה ליציאתם מהארץ.

פליטים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, רואנדה, פברואר 2018. רויטרס
פליטים ברואנדה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully