וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מרתון תל אביב: מרפאות וגנים בעיר נסגרו בלי הודעה

23.2.2018 / 0:05

המרתון גורם מדי שנה לחסימות כבישים, עם זאת השנה החסימות הובילו לסגירות גנים ומרפאות בשל חוסר יכולת של הצוות המקצועי להגיע למקום. אם לילד בגן שלא ייפתח: "יש הרגשה שתדמית העיר חשובה יותר מהרווחה של התושבים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מרתון תל אביב בשנה שעברה)

בכל שנה מוציאה עיריית תל אביב מרתון שמתקיים ביום שישי ומתחיל בצפון תל אביב ומסתיים בדרום-מרכז העיר. בעקבות כך צירים מרכזיים בעיר נחסמים לתנועה לאורך כל שעות הבוקר ויוצרים עומסי תנועה גדולים. יש לציין כי יום שישי הוא היום החופשי היחיד שיש למרבית התושבים בעיר המבקשים לבצע סידורים וקניות לליל שבת. בעלי עסקים רבים התלוננו לאורך השנים שהכנסותיהם נפגעות בעקבות סגירת הרחובות. עם זאת, השנה נראה כי הפגיעה תעלה מדרגה. מרפאות וגנים בתל אביב ייסגרו היום (שישי) באופן מפתיע להורי הילדים ולבעלי התורים במרפאות.

מטופלי מרפאת השיניים 'כללית סמייל' בצפון תל אביב הופתעו לגלות כי המרפאה תהיה סגורה. הסיבה לכך, על פי נציגת השירות, היא כי "אין לצוות איך להגיע לאזור". המרפאה עצמה לא טרחה להודיע לאנשים שמחכים לתורים ביום היחיד בשבוע בו הם לא עובדים ועל פי תלונות הלקוחות "אפילו עזרה ראשונה לא תהיה".

עוד בוואלה! NEWS:
מזג אוויר: טמפרטורות נוחות לרצים במרתון ת"א; גשמים בדרום
לא שפן ניסיונות: תביעת מיליונים בגלל ניתוח קיסרי כושל ב"קפלן"
טלוויזיה בשירות נתניהו: הפגישה החשאית וההצעה מהאחיין של שרה

הודעת הגן להורים בתל אביב בשל המרתון. מערכת וואלה!
הודעת גן בתל אביב להורים/מערכת וואלה!

גיל, מטופל שהיה לו תור שבוטל, סיפר שהוא התקשר בכלל לבדוק אם אפשר להקדים את התור, "ובהפתעה גמורה הנציגה אומרת לי שהמרפאה תהיה סגורה מחר בגלל המרתון. אמרתי שמדובר במומחה שאני מחכה לו כבר הרבה זמן, ושאני חייב לראות את הרופא דחוף".

לדברי גיל, "כנראה שלכללית לא אכפת מבריאותם של הפציינטים שלהם שמחכים חודשים לתור לרופא. לא ייתכן שכל שני וחמישי רון חולדאי יקיים מרתונים ומרוצים שיישתקו את שגרת החיים של התושבים בשביל יחסי הציבור שלו". הוא הוסיף כי "מרתון אפשר לעשות בפארק במקום שלא מפריע לסדר היום הציבורי, בייחוד שמדובר ביום החופשי היחיד שיש לתושבים במדינת ישראל".

בנוסף, הורים רבים בתל אביב מלינים על כך שצוותי הגן של ילדיהם מודיעים להם כי ייתכן שלא יתקיימו לימודים בגנים משום שצוות הגן לא יוכל להגיע בשל החסימות. הורה נוסף סיפר כי בגן הפרטי שבו בנו רשום החליטו לא לקיים לימודים. כמו כן, בהודעה שנשלחה לאחד מהגנים בצפון תל אביב נכתב, "הורים יקרים, מחר מרתון תל אביב, אנחנו עושות הכל כדי להגיע בזמן אולם ייתכנו עיכובים בגלל כבישים סגורים. הגן ייפתח אך ורק בתנאי שתהיה גננת וסייעת. אנא שימו לב להודעות בבוקר".

מרתון תל אביב, 24 בפברואר 2017. אבי כהן
מרתון תל אביב, בשנה שעברה/אבי כהן

"העיר חסומה לחלוטין, חניות בכחול לבן נחסמות כבר משעות אחר הצהריים של יום חמישי. ובזמן המרתון האפשרות היחידה שלנו לזוז היא ללכת ברגל", אמר אב בגן אחר בעיר תל אביב. לדבריו, "עכשיו יום לפני האירוע שמתוכנן מן הסתם חודשים ארוכים מראש. הגנים של הילדים שלנו שלחו הודעה שאומרת שהם יודיעו לנו רק בוקר אם יש בכלל מסגרות. מסתבר שהרבה אנשי צוות לא יוכלו להגיע כי הם גרים מחוץ לעיר, ואנחנו הפכנו לשבויים".

הורה נוסף סיפר שבגלל שהילד שלו בגן פרטי, הודיעו לו יום לפני כי לא יתקיימו לימודים באותו הגן בגלל מרתון תל אביב. אם לילד שנמצא בגן בתל אביב אמרה, "כל שנה אותו סיפור, תמיד יום לפני מקבלים איזה הודעה לא ברורה מהגננות באשר למצב מחר. יש לי ילד נוסף בגן פרטי ושם ביטלו את הגן לגמרי ברגע האחרון בגלל שהצוות גר מחוץ לתל אביב ואין להם שום דרך להגיע". לדבריה, "עיריית תל אביב צריכה לדאוג מראש לפתרונות לדברים האלה כי החיים בעיר צריכים להימשך כסדרם למרות שיש מרתון. לדעתה, "לפעמים יש הרגשה שהתדמית של העיר יותר חשובה מהרווחה של התושבים".

מרתון תל אביב, 24 בפברואר 2017. אבי כהן
מרתון תל אביב, בשנה שעברה/אבי כהן

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "כל מוסדות החינוך בעיר תל אביב-יפו ייפתחו ויפעלו מחר כרגיל והנחיה בנושא הועברה לכל הצוותים החינוכיים. במקרה המדובר עדכנה הגננת את ההורים כי הסייעת הקבועה חולה וייתכן כי הסייעת המחליפה תאחר מעט בשל המרתון. אך בכל מקרה הגן יפעל כסדרו".

מקופת חולים כללית נמסר: "עקב שיבושי התנועה הצפויים במרפאה בעקבות מרתון תל אביב, הוחלט שהמרפאה לא תעבוד ביום שישי. נעשתה פנייה טלפונית אישית לכל הלקוחות על מנת לתאם להם מועד חדש לטיפול. אנו מצטערים אם נגרמה למי מהמטופלים אי נוחות עקב כך".

(עדכון ראשון: 23:10)

מפת חסימות הכבישים לקראת מרתון תל אביב, פברואר 2018. עיבוד תמונה
מפת החסימות בתל אביב בזמן המרתון/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully