וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנופיות הקנאביס הופכות לארגוני פשיעה: "מדינת הסמים" שמתבססת בהולנד

דוח משטרתי מזהיר כי על אף שהנתונים הרשמיים מצביעים על ירידה בהיקף הפשיעה, אך זה נובע מכך שאזרחים מפסיקים לדווח. הרשויות אינן מצליחות להיאבק בעליית כלכלה שחורה ובלתי-חוקית והמשטרה נואשת לעוד 2,000 שוטרים

הפגנה מחוץ לקונסוליה הטורקית ברוטרדם, הולנד, מרץ 2017. רויטרס
קורסים תחת הלחץ. שוטרים בהפגנה של תומכי ארדואן ברוטרדם, בשנה שעברה/רויטרס

הולנד מתחילה להזכיר "מדינת סמים", כשהמשטרה לא מצליחה להילחם בעלייתה של כלכלה מקבילה ובלתי חוקית - כך עולה מדוח של המשטרה, שפורסם אתמול (שלישי) בעיתון "דה טלגרף". על אף שהנתונים הרשמיים מצביעים על מגמה של ירידה בפשיעה, השוטרים טוענים כי נפגעי עבירות רבים הפסיקו לדווח עליהן בזמן שהפשע המאורגן משתולל.

"עם המשאבים וכוח האדם הנוכחי, ניתן לטפל ברק אחד מתשעה ארגוני פשיעה", נכתב בדוח. "השוטרים רואים כיצד פושעים קטנים מתפתחים ליזמים עשירים, המתבססים במגזר הרפואי, בשוק הדיור, בקרב מעמד הביניים ובסוכנויות הנסיעה".

הדוח, שחובר על ידי איגוד השיטור של הולנד בהתבסס על ריאיונות עם 400 שוטרים, ציין כי "הולנד מקיימת מאפיינים רבים של מדינת סמים. השוטרים מבחינים בצמיחתה של כלכלה מקבילה".

עוד ידיעות מהעולם
יצעדו לוושינגטון: שורדי הטבח בפלורידה יוצאים למאבק בכלי הנשק
פולין: הממשלה תומכת בהקמת מוזיאון לזכר "שואת הפולנים"

מבקרי המדיניות המקלה במכירת קנאביס בבתי קפה והמאפשרת זנות ממוסדת טוענים כי הולנד הפכה שלא במכוון ליעד מרכזי לסחר בסמים ובבני אדם.

רוב האקסטזי המופץ באירופה ובארצות הברית מופק במעבדות בדרום הולנד, שחלק הולך וגדל בהן מופעל על ידי כנופיות של מרוקאים המעורבות גם בייצור קאנאביס. לפי היורופול, מחצית מהקוקאין המופץ באירופה עובר דרך נמל רוטרדם.

איגוד השוטרים של הולנד דורש תוספת של 2,000 איש ואזהרותיו מפני התחזקות הפשע המאורגן עשויות להיתפס כניסיון להפעיל לחץ על הממשלה כדי שזו תעביר תקציבים נוספים. עם זאת, הממצאים תואמים את אלו שעלו בטיוטת דוח שהעבירה התביעה הציבורית לממשלה ודלפה מוקדם יותר השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully