וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו למנוחות את שילה שמת שבוע לאחר תאונת ההאמרים בכביש 6

20.2.2018 / 15:25

מפקד גדוד הסיור של גולני ספד לסמ"ר סימן-טוב ואמר כי הוא "ביצע כל משימה על הצד הטוב ביותר". אמש אמר דודו כי שילה התנדב להישאר ביחידה למרות שקיבל שחרור הביתה ביום התאונה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

מאות בני אדם ליוו היום (שלישי) למנוחות את סמל-ראשון שילה סימן-טוב בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. סימן-טוב מת אתמול בבית החולים שיבא בתל השומר, כשבוע לאחר שנפצע בתאונת ההאמרים בכביש 6 בסמוך למחלף ניצני עוז. להלווייה הגיעו מכרים ושכנים של משפחת סימן-טוב מההתנחלות צופים שבשומרון וכן חבריו מהשירות הצבאי. מפקד חטיבת גולני אלוף-משנה שלומי בינדר והרב הצבאי הראשי אל"מ אייל קרים נכחו אף הם במקום.

רותם, אחותו הצעירה של סימן-טוב, סיפרה כי הוא היה האדם ש"הכי העריצה בעולם". בהספדה אמרה כי היה "אדם של נתינה" וכי לא האמינה שיגיע הרגע שבו יובא למנוחות. "שמענו עליך סיפורים מחבריך לישיבה ולצבא, חיכינו לרגע שתקום ותצחק עלינו. רציתי לספר לך שלא עברתי טסט אבל אני בדרך הנכונה ובקרוב אצטרף אליך בנהיגה. הקדוש ברוך הוא ידע מה אתה שווה, בזכותך התחזקה לנו האמונה", הוסיפה. "הקדוש ברוך הוא חיפש מתנדבים ואתה היית הראשון, השארת לנו צוואה להיות בשמחה תמיד, החברים סיפרו לנו שאתה תמיד היית תמיד שם להרים את המורל. תשמור עלינו מלמעלה. תנוח על משכבך בשלום אחי היקר ואהוב".

אחיו, איתמר, סיפר כי השניים עשו הכל יחד. "היית חבר שידע לתת לי בראש כשצריך, ידעת להיות שם גם בלי שדיברת", הוסיף. "תמיד הייתי אח של. אני כותב את המילים ומסרב להאמין הבטחת שאני אתגייס ותעניק את הכמותה הירוקה, ותעניק לי אגרוף, חכיתי לאסוף אותך מהרכבת, לשמוע חוויות מהשירות הצבאי, חיכיתי לשיחת טלפון ביום שלישי הארור של התאונה. בשבוע האחרון עם ישראל התפלל בשבילך ואתה שוכב במיטה בפנים שלוות. עשית קידוש השם בחייך, אנשים שלא קשורים לדת פתחו תהילים למענך. אולי הגוף הולך אבל הערכים שלך נשארים איתנו. תודה רבה על הזכות לחיות איתך 20 שנה, יש דברים שלא נבין, אלוהים מכוון אותנו".

הלוויתו של שילה סימן טוב ז"ל, שנהרג בתאונה שבוע שעבר, החלקה הצבאית, בית העלמין סגולה, 20 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של סמ"ר סימן-טוב, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מפקד גדוד הסיור של גולני שבו שירת סימן-טוב סגן-אלוף שמעון סיסו ספד לו ואמר כי היה "בחור חייכן וצנוע שביצע כל משימה על הצד הטוב ביותר". סא"ל סיסו הוסיף כי "שילה הוכיח חברות אמת ותחושת שליחות עליהם התחנך בביתו. במהלך השבוע האחרון, חיילי ומפקדי היחידה שליוו את המשפחה בבית החולים גילו משפחה ערכית ומחבקת. מפקדיו לא הופתעו לגלות, וזאת לאור הערכים שהפגין לאורך שירותו. כך גם במותו, הציל שישה בני אדם בתרומת איבריו. אין לי ספק שרוחו וערכיו של שילה ימשיכו ללוות את היחידה בהמשך הדרך".

מפקד הצוות של סימן-טוב סגן-משנה גל אליהו כינה אותו "אחי הגדול" וביקש בהספדו להודות לו "על תקופה מדהימה, על זוגיות, על אהבה ללא גבולות, על הצחוקים והריקודים". אליהו הוסיף: "היית לי אח וחבר, כולם יודעים שהכי מסמל אותך זה השמחה והאופטימיות שכל-כך אפיינו אותך. שלי אחי היית אדם שכולו טוב, על הטוב ועל הרע".

"שילה, היית הרבאק והשמחה", המשיך אליהו. "עמוד האש כבה, אבל קיבלנו עמודי ענן - משפחת טפסו, יעקוביאן, וסימן-טוב, איך נפלו גיבורים. פתחתם ממש צוות אליהו שם למעלה. כשאתה מגיע למעלה לגן עדן ופוגש את בר ושאטו, תגיד להם שניסינו לעמוד בהבטחה שלנו להחזיר אתכם בשלום, אבל למישהו היו תוכניות אחרות".

עוד באותו נושא

בעקבות התאונה הקטלנית: צה"ל אסר על נסיעה בהאמרים בכבישים ראשיים

לכתבה המלאה
חיים שילה ז"ל, חייל גולני שנהרג בתאונה בכביש 6 ב-13 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סימן-טוב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

סימן-טוב הוא ההרוג השלישי בתאונה, שבה נהרגו חבריו לגדס"ר גולני סמ"ר בר יעקוביאן וסמ"ר אשר טספו. בעקבות פערים שהתגלו בתחקיר התאונה הורה מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק להעביר רכבי האמר בכבישים רק על גבי משאיות הובלה, ולא בנסיעה על הכביש. אמש סיפר בן דודו של סימן-טוב בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא קיבל שחרור לביתו אך התנדב להישאר ביחידה. "הוא בכלל לא היה אמור להיות שם", הוסיף.

הרב מישאל רובין מישיבת שבי שומרון שבה למד סימן טוב נשא אף הוא דברים בהלווייה וסיפר כי היה "בעל חיוך כובש, קטן, צנוע, ענו, עם עיניים גדולות מהפירות של ארץ ישראל". הרב רובין הוסיף כי "שילה אהב את התורה, למד בישיבה, שקד על תורתו, עשה נחת רוח ליוצרו, היה אדם שאי אפשר להסתבך איתו, אוהב ומשכין שלום".

(עדכון ראשון: 15:05)

סמל ראשון אשטו טספו שנהרג בכביש 6. דובר צה"ל, דובר צה"ל
אשר טספו/דובר צה"ל, דובר צה"ל
סמל ראשון בר יעקוביאן שנהרג בכביש 6. דובר צה"ל, דובר צה"ל
בר יעקוביאן/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully