וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע: טייס ה-F16 שנפצע באורח קשה שוחרר מבית החולים

18.2.2018 / 18:55

הטייס שנטש את המטוס בעקבות פגיעת טילי נ"מ סוריים לפני כשבוע, שוחרר מביה"ח רמב"ם במצב טוב בעודו צועד על רגליו. לפני שעזב את בית החולים נפגש הטייס עם החיילת שנפצעה בניסיון הלינץ' בג'נין, המאושפזת אף היא בבית החולים

באדיבות: חדשות 10, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תיעוד נפילת מטוס ה-F16 לפני כשבוע)

טייס מטוס ה-F16 שננטש בעקבות פגיעת טילי נ"מ סוריים לפני כשבוע, שוחרר היום (ראשון) לביתו. הטייס שנפצע קשה בתקרית ופונה בעודו מורדם ומונשם לבית החולים רמב"ם בחיפה, עזב את בית החולים במצב טוב, כשהוא צועד על רגליו.

לפני שעזב את בית החולים נפגש הטייס עם החיילת שנפצעה בניסיון הלינץ' בג'נין, ומאושפזת אף היא בבית החולים. השניים נפגשו לבקשת החיילת, ובבית החולים מציינים כי הטייס אף עודד את רוחה וחיזק אותה בתהליך החלמתה. "זה היה סוג של העלאת מוראל", אומרים בבית החולים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו חשף במינכן חלק מהמל"ט האיראני: "זריף, מזהה?"
פרשת בזק: מעצר הבכיר הוארך בחמישה ימים; נתניהו: "חקירת סרק"
בת 52 נהרגה מנפילת מנוף על רכבה בכפ"ס; שלושה עוכבו לחקירה

זירת נפילת המטוס בצפון, 10 בפברואר 2018. רויטרס
זירת התרסקות המטוס סמוך להרדוף שבצפון הארץ/רויטרס

במסגרת התחקיר הראשוני שערכו בחיל האוויר עלה כי המטוס
שהה במרחב האווירי של ישראל בזמן שנפגע. לפי הנתונים שנאספו עד כה, גורמים בחיל האוויר טוענים כי התקיפה הסורית נגד מטוסי חיל האוויר בשטח ישראל הוא שינוי מהותי של כללי המשחק בזירה מבחינת משטר אסד.

לשם השוואה, הגורמים התייחסו למקרה שהתרחש בספטמבר 2014, אז יורט מטוס סוחוי-24 סורי על ידי סוללת פטריוט רק לאחר שחדר למרחב האווירי הישראלי - ולא קודם לכן. לפי כללי המשחק שהיו נהוגים עד ליום שבת, הפלת הסוחוי בוצעה על בסיס הפרת ריבונות ישראלית.

לכן הוסיפו הגורמים כי צוות התחקיר בוחן לא רק את התנהלות הצוות שנטש את המטוס אלא גם את אופן ההכנות לפני הפעולה של כלל הצוותים כמו גם התנהלות התדריך האחרון לפני הטיסה. לדברי גורמים בחיל, בטייסות הקרב הייתה היום התייחסות לפן המנטלי וכי נכון לדעתם יהיה לבחון סוגיית ההכנות והאווירה גם ברמת החיל, ולא רק באופן ממוקד כלפי הטייס והנווט. משמעות הדבר היא כי יש לבדוק עד כמה ממוקדת הייתה ההכנה לאפשרות של שינוי כללי המשחק על ידי הסורים, כפי שאירע במהלך התקרית בשבת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מניף חתיכה מהמלט האיראני בכנס הביטחון במינכן, 18 בפברואר 2018. AP
נתניהו ושריד המל"ט האיראני בכנס הביטחון במינכן, היום/AP

במהלך היום התייחס ראש הממשלה נתניהו לתקרית בגבול הצפון ואף הציג שריד של המל"ט האיראני שהופל בשטח ישראל. בנאומו בכנס הביטחון שבמינכן אמר נתניהו כי ישראל לא תהסס לפעול גם נגד איראן עצמה כדי להגן על ביטחונה.

לדברי נתניהו, "איראן ממשיכה לחצות קווים אדומים והתוקפנות שלה הגיעה לשיאים חדשים - היא שלחה מל"ט לתוך ישראל והפרה את ריבונותנו. השמדנו אותו, וכשירו במטוסים שלנו - ישראל השמידה סוללות סוריות". עוד הוא הזהיר: "ישראל לא תרשה לאיראן לכרוך סביב את חבל טרור, נפעל ללא היסוס כדי להגן על עצמנו ונפעל אם צריך לא רק נגד השלוחות של איראן שתוקפות אותנו - אותנו אלא נגד איראן עצמה".

הוא הזכיר בהמשך את שר החוץ זריף ואמר כי הוא "משקר באלגנטיות". "איראן מכחישה את התערבותה בסוריה ואת מעורבותה בתקרית בשבוע שעבר - אז הנה חלק מהכטב"ם, הבאתי את זה כדי שתראו את זה", פנה ראש הממשלה אל שר החוץ, שיעלה לנאום בהמשך. "זריף, אתה מזהה את זה? זה שלך. אתה יכול לקחת איתך מסר למנהיגי טהראן: אל תבחנו את נחישותה של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully