וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 52 נהרגה מנפילת מנוף על רכבה בכפ"ס; שלושה עוכבו לחקירה

עגורן מאתר בנייה בעיר קרס על כלי הרכב הפרטי ומחץ למוות את נטע רוטמן, תושבת תל אביב. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות הקריסה, ועיכבה לחקירה את מפעיל המנוף, ממונה הבטיחות והמנהל האחראי באתר. מכריה של נטע סיפרו על אישה שסייעה לנכים, ו"הייתה טובה וחייכנית"

צילום: אנשי הדממה וניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

נטע רוטמן, בת 52 מתל אביב, נהרגה היום (ראשון) מחלק מנוף שנפל ופגע ברכב ברחוב התחנה בכפר סבא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה במקום. כוחות משטרה, חילוץ והצלה הגיעו למקום ונסיבות המקרה נבדקות. מפעיל המנוף, אחראי הבטיחות, והמנהל האחראי באתר עוכבו לחקירה.

המנוף התמוטט בשטח בו התבצע פרויקט בנייה של חברת "שובל הנדסה". בנימין ונגדלר, חובש איחוד הצלה, סיפר כי "כשהגעתי לזירה נתקלתי בנהגת רכב ללא הכרה וללא דופק ונשימה, לאחר שמנוף עגורן קרס מאתר בנייה סמוך על הרכב ומחץ אותה למוות. למרבה הצער נקבע מותר בזירה, עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבלה".

כשהגענו למקום ראינו את הרכב המעוך ועל חלקי הכביש חלקי המנוף שפגעו ברכב", סיפר סגן מנהל מרחב ירקון במד"א אסי דבילנסקי. "מחוץ לרכב שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה".

עוד בוואלה! NEWS:
הנה אני בא? בראש רשימת ההגירה החיובית - בית שמש ואשקלון
פרשת בזק: המשטרה תבקש להאריך את מעצר 5 החשודים שנעצרו היום
נתניהו לראש ממשלת פולין: "לא נקבל השוואה בין יהודים לפולנים בשואה"

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
הרכב עליו קרס המנוף בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
נטע גוטמן שנהרגה מפגיעת מנוף ברכבה בכפר סבא - 18 בפברואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
נטע רוטמן, נהרגה מפגיעת המנוף/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

רוטמן התגוררה עד לאחרונה עם בן זוגה אלון וילדיו בקריית אונו בטרם עברו לתל אביב. בבניין בו התגורר הזוג סיפרו על "אישה טובה וחייכנית שאהבה לאחר אנשים ואהבה לטייל. כשבני הזוג עברו לבניין ועד הבית דאג להנגיש אותו באופן שיקל עליהם להתנועע. זו טרגדיה גדולה". רוטמן הייתה פעילה בארגוני נכים, ושימשה כיועצת נגישות מטעם עמותת "נגישות ישראל" בעיריית קריית אונו.

"נטע הייתה פעילה במשך שנים רבות בהתנדבות מלאה בסיוע למיזם קהילה נגישה בעיר", ספד לה ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו. "בשנים האחרונות סייעה לעירייה רבות בתכנון וביצוע תהליכי הנגשת המבנים בעיר, הנגשים השירותים ואתר האינטרנט העירוני. היא הייתה מקור המידע האמין והמעודכן ביותר לעובדי העירייה באשר לחוקי ותקנות הנגישות, ולכתה משאיר חלל גדול בלבנו".

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
המנוף שקרס/מערכת וואלה! NEWS, --

בעמותת "קו לעובד" מפרוייקט "נרתמים" למאבק בתאונות העבודה בישראל, מתחו ביקורת קשה בעקבות התקרית. "זה היה ענין של זמן עד שההפקרות שבתוך אתרי הבניה תזלוג מחוץ לגבולות אותם אתרים, ותתחיל לגבות מחיר יקר גם מהציבור ולא רק מהעובדי הבניין", טענו. "התאונה שהתרחשה נגרמה כתוצאה מקריסת עגורן נייד, לגביו אין בידינו מידע. עם זאת ממידע שנאסף בנוגע לעגורני צריח בשמונה השנים האחרונות התרחשו 21 קריסות של מנופים, אבל על חלק מהתאונות האלו נודע למשרד העבודה, המופקד על בטיחות במקומות העבודה, רק לאחר שנים. כמעט מחצית מקריסות העגורנים התרחשו בקרב מנופים ישנים שיוצרו בשנות ה-70 וה-80".

בעמותה טענו כי "לפי מסמך שהכין מרכז מחקר ומידע של הכנסת (מתוך 1,447 מנופים עם רישיון פעיל בישראל - 12% יוצרו בשנות ה-70 ו-17% יוצרו בשנות ה-80. כמו כן, יש רק שישה בודקים שאחראים על בדיקה בטיחותית של כ-1,800 מנופים בישראל. אם לא די בכך, חוסר תיאום בין משרד העבודה למשרד התחבורה מביא לכך שיש יותר מ-350 מנופים פעילים כיום ללא רישיון, ולרשויות לא ברור אם הם תקינים בטיחותית".

(עדכון ראשון: 17:03)

מנוף נפל על רכב בכפר סבא, כוחות משטרה, חילוץ והצלה במקום, נקבע מותה של נהגת הרכב, 18 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בכפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully