וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה אני בא? בראש רשימת ההגירה החיובית - בית שמש ואשקלון

18.2.2018 / 14:00

דווקא ירושלים נמצאת בראש ההגירה השלילית עם הכי הרבה תושבים שנוטשים את העיר, כמו גם בני ברק ואשדוד. מי שמוביל את ההגירה החיובית הן גם פתח תקווה, ראש העין והוד השרון

תחנת הכח רוטנברג, אשקלון. עמוס מרון, מערכת וואלה! NEWS
תחנות הכוח רוטנברג באשקלון/מערכת וואלה! NEWS, עמוס מרון

בית שמש ואשקלון הן הערים שאליהם היגרו הכי הרבה תושבים ב-2016, ואילו מירושלים, בני ברק ואשדוד שיעורי ההגירה השלילית הגבוהים ביותר - כך עולה מחקר שמפרסת היום (ראשון) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). המחקר דירג את הישובים, הערים והמועצות המקומיות לפי מגוון קטגוריות בנושאי דמוגרפיה, חינוך, רווחה, תשתיות, תקציבים ועוד. בקובץ המלא מוצגים נתונים הנוגעים ל-255 רשויות מקומיות (77 עיירות, 124 מועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות). הנתונים התקבלו ממשרד הפנים, המוסד לביטוח לאומי ומהרשות הממשלתית למים וביוב ומהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בית שמש ואשקלון מובילות את דירוג ההגירה החיובית. לבית שמש היגרו 2,448 תושבים חדשים ולאשקלון 2,116 תושבים, אחריהן פתח תקווה עם 1,944 תושבים חדשים, אחריהן ראש העין עם 1,893 תושבים חדשים והוד השרון עם 1,670 תושבים חדשים. בתחתית הרשימה, עם נתוני ההגירה השלילית הגבוהים ביותר נמצאת בירת ישראל, ירושלים עם 3,673 תושבים שעזבו העיר, אחריה בני ברק עם 1,493 תושבים שעזבו העיר. עוד ברשימה, אשדוד עם 1,180 תושבים, לוד עם 577 ובת-ים עם 561 שנפרדו מהעיר.

מדד ההגירה ברשויות במקומיות 2016. עיבוד תמונה
מדד ההגירה ברשויות במקומיות 2016/עיבוד תמונה
מדד פריפריואליות לשנת 2015. עיבוד תמונה
מדד פריפריואליות לשנת 2015/עיבוד תמונה

מבחינת יחסי מרכז ופריפריה, העיר הפריפריאלית ביותר על פי מדדי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היא העיר הדרומית ביותר, אילת. חולקת איתה את התואר מועצת חבל אילות הסמוכה. לעומת זאת, בראש רשימת הערים שמצויות במרכז ניתן להצביע על חמש ערים: תל-אביב יפו, רמת גן, גבעתיים גבעת שמואל ובני ברק. מבחינת הקרבה למחוז תל אביב הערים והמועצות הכי קרובות אליה הן אור יהודה, בני ברק, בת ים, גבעתיים, חולון, הרצלייה, קרית אונו, רמת גן, רמת השרון, תל אביב יפו, אזור וכפר שמריהו. ואילו בראש הערים ומועצות שהכי מרוחקות ממחוז תל אביב ניתן למצוא את אילת, מועצת חבל אילות, מועצת הערב התיכונה, מועצת מגד'ל שמאס וכפר הזרוזי שנמצא למרגלות הגולן עין קנייא.

נתון מעניין נוסף דירג באילו מועצות עירוניות מחזיקים בהכי הרבה משרות ציבוריות. בראש הרשימה ניתן למצוא את מועצת מטה יהודה מהשומרון עם 58 חברי מועצה, אחרי המועצה האזורית גלבוע והמועצה האזורית עמק חפר - כל אחת עם 45 חברי מועצה, אחריהן מועצת אזורית עמק יזרעאל עם 43 חברי מועצה ומועצת מרום הגליל עם 40 חברי מועצה. בתחת הרשימה מועצת המקומית מסעדה שבצפון עם שני חברי מועצה בלבד, לפניה בתחתית הרשימה עין קנייא עם ארבעה חברי מועצה בלבד.

באשר לחלוקה בין המגדרים, בירושלים הראשונה יש כ-440 גברים ו-443 נשים, אחריה תל-אביב עם 217 גברים ו-221 נשים, אחריהן חיפה עם 134 גברים ו-145 נשים בממוצע. בתחתית הרשימה (ביחס לגודל היישוב) ניתן למצוא את מעלה אפריים עם 0.6 גברים ונשים בממוצע, חריש עם 0.7 גברים ונשים בממוצע ומטולה הצפונית עם 0.8 גברים ונשים בממוצע.

קרבה לתל אביב 2015. עיבוד תמונה
קרבה לתל אביב 2015/עיבוד תמונה
מספר הנשים והגברים במועצות במקומיות 2016. עיבוד תמונה
מספר הנשים והגברים במועצות במקומיות 2016/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully