וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "מסדר בושה": בוטל כתב אישום על החזקת סמים נגד חייל

19.2.2018 / 10:20

מפקדיו של א' חשדו כי אחד מחיילי היחידה גנב ציוד מהבסיס ובחיפוש בתיקו מצאו שרידי מריחואנה. פרקליטתו מטעם הסנגוריה הצבאית עתרה לביטול כתב האישום בטענה שנערך חיפוש לא חוקי בכליו

עישון ג'וינט מריחואנה סמים אמסטרדם. ShutterStock
בתיקו של החייל נמצאו פירורי מריחואנה. אילוסטרציה/ShutterStock

הפרקליטות הצבאית ביטלה לאחרונה כתב אישום בגין החזקת סמים נגד חייל צה"ל שהוגש לאחר שנתפסו בתיקו האישי פירורי מריחואנה. שרידי הסם נמצאו ברשותו של החייל במהלך "מסדר בושה" שערכו מפקדי היחידה שבה הוא משרת, לאחר שחשדו כי התרחשה גניבה בבסיס. עורכת דינו של החייל עתרה לביטול כתב האישום בטענה ל"פגיעה לא מוצדקת בפרטיות". בדובר צה"ל מסרו כי כתב האישום בוטל "מטעמים ראייתיים".

בחודש אוגוסט האחרון הוגש נגד א', טכנאי בגדוד לוחם, כתב אישום בגין החזקת סם מסוכן בכמות נמוכה מאוד. לפי כתב האישום, א' החזיק בתיקו האישי "גריינדר" - כלי שטוחן את צמח הקנביס ומאפשר לגלגלו בתוך ג'וינט - שבו נמצאו שרידי סם. פירורים נוספים של הסם נמצאו בקופסת קרטון לבנה שהייתה בתיקו. נסיבות מציאת שרידי הסם בכליו של א' נגעו לתקרית אחרת שהתרחשה בבסיסו - פריצה וגניבת ציוד יקר ערך.

מעשנים, סיגריות, מריחואנה. ShutterStock
דגימת שתן שנערכה לא' נמצאה "מלוכלכת". אילוסטרציה/ShutterStock

מפקדיו של א' חשדו שאחד מחבריו ליחידה היה מעורב בגניבה, אך במקום ליידע את מצ"ח - כפי שנדרש על פי פקודות הצבא - הם ביצעו חקירה עצמאית משלהם, שבמסגרתה ערכו "מסדר בושה" ל-40 חיילי אחת המחלקות בבסיס. בין החיילים שהתבקשו להציג בפני מפקדיהם את ציודם האישי היה גם א'.

בהמשך החקירה נערכה לו דגימת שתן שנמצאה "מלוכלכת". א' עצמו הכחיש את החשדות שיוחסו לו ולא התייעץ עם סנגור, אך לאחר הגשת כתב האישום פנה לסנגוריה הצבאית. עורכת דינו, סרן מיה כץ, למדה את פרטי המקרה והגישה בקשה לבטל את כתב האישום מטעמים של חיפוש לא חוקי, לצד התחשבות בנסיבותיו האישיות של החייל.

בין היתר, ציינה עו"ד כץ בפנייתה כי א' התגייס דרך מסלול מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות, א"ס) וכי שירותו הצבאי שינה את חייו. עוד ציינה את ההערכה הגבוהה שלה זכה א' ממפקדיו ואת עצם בחירתו מטעם יחידתו כמועמד לקבלת תעודת הצטיינות מטעם נשיא המדינה.

עוד באותו נושא

צה"ל מחפש את הג'וינט שהכנסתם לבסיס; פחות את זה שעישנתם בסופ"ש

לכתבה המלאה
"הפגמים החריפים שנפלו בתחקור המפקדים והשיקולים הנוספים הצדיקו הימנעות מהכתמתו של החייל ברישום פלילי"

הבקשה נדחתה, אך עו"ד כץ הגישה השגה לסגן הפרקליט הצבאי הראשי. בעקבות ההשגה הודיעה התביעה הצבאית על ביטול כתב האישום. כץ בירכה על ההחלטה והוסיפה כי "הפגמים החריפים שנפלו בתחקור המפקדים והשיקולים הנוספים הצדיקו הימנעות מהכתמתו של החייל ברישום פלילי. הסנגוריה הצבאית תמשיך להגן על זכויות החיילים ולעמוד על המשמר מול פגיעה לא מוצדקת בפרטיותם, בכבודם ובזכותם להליך הוגן".

מדובר צה"ל נמסר: "בפברואר 2017, עקב פריצה לאחד החדרים בבסיס צבאי, אחת המפקדות פעלה בניסיון לאתר את הרכוש שנגנב. במהלך החיפוש, המפקדת מצאה כלים לשימוש בסמים אשר הועברו למצ"ח שפתחה בחקירה. לאור ממצאי החקירה, הוגש כתב אישום נגד חייל בגין החזקת כמות קטנה של קנאביס ביחידה ושימוש חד פעמי בסם. כתב האישום בוטל לאחרונה, מטעמים ראייתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully