וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם החמישית: טראמפ ונתניהו ייפגשו בוושינגטון ב-5 במרץ

16.2.2018 / 19:46

הבית הלבן הודיע על תאריך הפגישה בין הנשיא האמריקני ורה"מ, שישתתף בכנס אייפאק בארה"ב. מדובר בפגישתם החמישית מאז בחירת טראמפ לנשיאות, כשלאחרונה נועדו בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס

צילום: רויטרס,

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגשו ב-5 במרץ בבית הלבן - כך מסר היום (שישי) הבית הלבן. נתניהו יבקר בארצות הברית בחודש מרץ וינכח בוועידת אייפאק. זו תהיה הפגישה החמישית של נתניהו וטראמפ מאז היבחרו של האחרון לנשיאות, כשהאחרונה שבהן התקיימה בחודש שעבר בדאבוס.

טראמפ ונתניהו נפגשו במסגרת הפורום הכלכלי העולמי שנערך בשווייץ בחודש שעבר. בפגישתם איים טראמפ לעצור את הסיוע לפלסטינים אם לא ישובו למשא ומתן עם ישראל. הוא הזכיר את סירוב הרשות להיפגש עם סגנו מייק פנס, שאחריה החליטה וושינגטון לקצץ את הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א.

הפגישה בין השניים נמשכה 40 דקות בשולי הפורום בדאבוס, ובמהלכה הוסיף טראמפ כי הכרזתו על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, כמו גם על העברת השגרירות לעיר, הורידה את הסוגיה משולחן המשא ומתן מול הפלסטינים.

עוד בנושא
טראמפ לנתניהו: "ניתן כסף לפלסטינים רק אם יחזרו למו"מ"
נתניהו: טראמפ מבין את המדיניות שלי נגד ההתבססות האיראנית

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדאבוס, שוויץ 25 בינאור 2018. רויטרס
פגישת טראמפ ונתניהו בדאבוס, בחודש שעבר/רויטרס

נתניהו התייחס בפגישתו עם הנשיא האמריקני גם להסכם הגרעין ואמר לטראמפ כי "אנחנו תומכים בעמדתך לגבי איראן. אמרת שזה הסכם אסוני, ואם תחליט לפרוש מההסכם נתמוך בך לאורך כל הדרך", אמר על כך שטראמפ הקצה ארבעה חודשים אחרונים לתיקון ההסכם. "אנחנו גם מעריכים את העובדה שאתה מתמודד עם התוקפנות האיראנית, מעולם לא ראיתי את האחדות בין ישראל לארצות הברית ומדינות אחרות באזור כל כך חזקה"

הפלסטינים הגיבו בזעם לדברי טראמפ. דוברו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי אם "ירושלים ירדה מהשולחן, גם ארצות הברית תרד משולחן המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully