וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: טראמפ מבין את המדיניות שלי נגד ההתבססות האיראנית

טל שלו, עם פמליית רה"מ בדאבוס

26.1.2018 / 11:07

ראש הממשלה דיבר עם כתבים בשולי הוועידה הכלכלית בשוויץ ואמר כי הוא מרוצה מאוד מפגישתו עם הנשיא האמריקני. על הסוגייה הפלסטינית אמר: "אנחנו מחכים לתכנית השלום של טראמפ ומוכנים למשא ומתן". הנשיא האמריקני איים כי יעביר כסף לפלסטינים רק אם ישובו למו"מ

צילום: רויטרס,

(בווידאו: פגישתם של נתניהו וטראמפ בדאבוס, הערב)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (חמישי) לכתבים בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס כי "אנחנו מחכים לתכנית השלום של טראמפ ומוכנים למשא ומתן". לדבריו, "העמדה הפלסטינית נחשפה, הם מחפשים תירוצים כדי לברוח משא ומתן לשלום אמתי".

חלק גדול מפגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נסוב סביב הסוגייה האיראנית. נתניהו אמר הערב כי הוא יצא "מאוד מעודד" מהפגישה. "שוחחנו באריכות על הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה ולפתח נשק מדויק בסוריה ובלבנון. הנשיא הביע הבנה מלאה למדיניות שאני מוביל, שמתנגדת בתוקף לשני הצעדים התוקפניים האלה שמנסים לשנות את מאזן הכוחות נגדנו מצד מדינה שקוראת להשמדתנו", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ לנתניהו: "ניתן כסף לפלסטינים רק אם יחזרו למו"מ"
10,000 פוסטים מדי יום: המערכת החדשה שתזהה אנטישמיות ברשת
מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר לוואלה! NEWS: תכנית טראמפ לא הוגנת

ראיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתונאי פריד רפיק במהלך מליאה בדאבוס, שוויץ 25 בינאור 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בדאבוס, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הפגישה בין השניים, הראשונה מאז ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל והרביעית מאז כניסת טראמפ לתפקיד לפני שנה, נמשכה 40 דקות בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס שבשוויץ. עם תום הפגישה, אמר נתניהו לוואלה! NEWS כי זו "הייתה פגישה מצוינת". הוא אמר לטראמפ כי אם הוא יחליט לפרוש מהסכם הגרעין אם איראן, ישראל תתמוך בכך.

לדברי טראמפ, ההכרזה על ירושלים והעברת השגרירות הורידה את הסוגיה מעל שולחן המשא ומתן. הוא הוסיף כי "ישראל תשלם עבור זה". הוא הוסיף כי "הם יעשו משהו שיהיה דבר טוב מאוד", מבלי לפרט.

הפלסטינים הגיבו בזעם לדבריו של טראמפ. דוברו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, ואמרו כי אם "ירושלים ירדה מהשולחן, גם ארצות הברית תרד משולחן המשא ומתן". גורם בכיר בבית הלבן אמר השבוע כי בין וושינגטון להנהגה ברמאללה שורר נתק מוחלט מאז ההכרה בירושלים, שבעקבותיה פנו הפלסטינים לאירופה כאפיק חלופי.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדאבוס, שוויץ 25 בינאור 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ ונתניהו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא ארצות הברית אמר בפתח הפגישה כי "נהדר להיות עם ראש הממשלה נתניהו. פיתחנו מערכת יחסים שמעולם לא הייתה חזקה יותר, וגם כידידים אישיים יש לנו הרבה שיחות על הרבה נושאים, אבל הצעד הגדול, ההיסטורי והמשמעותי הוא העברת השגרירות לירושלים".

לדברי טראמפ, נשיא ארצות הברית הראשון שמגיע לפורום זה 20 שנה, "כשהם (הפלסטינים) לא כיבדו אותנו לפני שבוע כשלא אפשרו לסגן הנשיא הנהדר שלנו להיפגש עמם, ואנחנו נותנים להם מאות מיליוני דולר בסיוע ובתמיכה, מספרים עצומים, מספרים שאף אחד לא מבין - הכסף הזה על השולחן והכסף הזה לא יגיע אליהם עד שהם לא ישבו וידברו על שלום".

ראש הממשלה פנה לטראמפ ואמר כי "זו הפגישה הראשונה שלנו מאז ההחלטה ההיסטורית שלך, וזו החלטה היסטורית שתיזכר תמיד בלבבות העם היהודי. אנשים אומרים שזה מעכב את השלום, אבל אני חושב שזה מקדם את השלום, כי שלום אפשר לבנות רק על בסיס אמת".

טראמפ, נשיא ארצות הברית הראשון שמגיע לפורום זה 20 שנה, אמר "כשהם (הפלסטינים) לא כיבדו אותנו לפני שבוע כשלא אפשרו לסגן הנשיא הנהדר שלנו להיפגש עמם, ואנחנו נותנים להם מאות מיליוני דולר בסיוע ובתמיכה, מספרים עצומים, מספרים שאף אחד לא מבין - הכסף הזה על השולחן והכסף הזה לא יגיע אליהם עד שהם לא ישבו וידברו על שלום".

(עדכון ראשון: 20:00)

ביבי ושרה בדרך מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הזוג נתניהו ממריאים לישראל, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם בנימין נתניהו. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
טראמפ עם בני הזוג נתניהו לאחר הפגישה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ
ביבי ושרה בטיסה מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ,
הזוג נתניהו ממריאים לישראל, הבוקר/עמוס בן גרשום לע"מ
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדאבוס, שוויץ 25 בינאור 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פגישת נתניהו וטראמפ, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully