וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקתי די! יש כאן תינוק": תושבי פוריידיס הותקפו בזכרון יעקב

15.2.2018 / 10:05

נור ואשתו הגיעו לקניות, ולאחר ויכוח בחניון הותקפו על ידי כ-20 בני אדם במכות ובקללות. "הראש שלי נחבט ברצפה והתעלפתי, שלוש נשים הכו את אשתי". לדבריו, המשטרה לא התייחסה ברצינות לתלונות כי מדובר באירוע על רקע לאומני: "אם היה מדובר ביהודים, כל המקום היה מתהפך"

עריכה: יאיר דניאל

זוג צעיר מהכפר פוריידיס שהגיע ביום שני לסידורים במושבה זכרון יעקב טוען כי הותקף על ידי בריונים במגרש החניה שבמרכז המושבה. מבדיקה ראשונית עלה כי קטטה רבת משתתפים התנהלה במקום, יהודים רבים מול ארבעה ערבים צעירים, וכי נשמעו קריאות גזעניות בוטות כלפי הערבים. אבל על הרקע יש מחלוקת: במשטרה מבקשים להגדיר את האירוע כ"סכסוך בין נהגים" וטוענים כי אין מדובר באירוע לאומני. בכפר פוריידיס אומרים כי גם אם כך, מדובר ב"כמעט לינץ'".

נור בריה בן ה-31, סיפר כי הכל התחיל כשהשאיר את אשתו בת ה-21 עם תינוקם בן העשרה חודשים ברכב ויצא עם אחיה, גיסו בן ה-18 אל בנק הפועלים הסמוך כדי למשוך כסף. נהג כלי רכב אחר התעצבן במגרש החניה כשהאישה שנותרה ברכב צפצפה, בטעות לדבריה, אפילו פעמיים. הנהג התעצבן ולדבריה יצא מרכבו להתעמת איתה מול חלון הרכב.

עוד בוואלה! NEWS:
תמר לבנות, מוחמד לבנים: אלו השמות הכי הנפוצים בישראל
לפיד על המתקפה נגדו: "דיבור של עבריינים, לא תאיימו עלינו"
חצי שנה אחרי שנעלמה: הכלבה רפונזל נמצאה 300 ק"מ מביתה

נור בריה, התוקף בזיכרון יעקב, בבית החולים הלל יפה, חדרה, 13 בפברואר 2018. שלומי גבאי
נור ואשתו בבית החולים לאחר התקיפה/שלומי גבאי

בגלל העובדה כי האישה לא שולטת בשפה העברית באופן מלא, היא קראה לעברו "סע", כדי להרחיק אותו. במקביל היא הזעיקה את בעלה ואחיה, ולדבריהם תוך דקות הם היו מוקפים בחבורה זועמת של אנשים שסגרה עליהם בכלי רכב מקדימה ומאחורה כך שלא יכלו לזוז. החבורה לדבריהם חבטה במכונית, דרשה להתעמת איתם, וקראה לעברם קריאות מגונות כמו "ערבים מסריחים" וקללות נוספות.

במקביל, הם ניסו להזעיק משטרה, אבל זו לא הגיעה תוך כדי שהכול התרחש. הוריו של נור התקשרו אף הם למשטרה, שם נאמר להם כי האירוע מוכר. נור אמר כי המתפרעים רצו להזעיק תגבורת למקום ושבו אליו עם עוד אנשים מכיוון בית כנסת סמוך, בהם שלוש נשים, שאחר כך גם משכו במטפחתה של אשתו והסירו אותה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רכבו של נור בריה, התוקף בזיכרון יעקב, בבית החולים הלל יפה, חדרה, 13 בפברואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
כלי הרכב בחבוט של בני הזוג בריה/מערכת וואלה! NEWS, -

"בשלב מסוים התחילו לתקוף את אחיה של אשתי בגב ובחגורות בראש", סיפר נור. "עכשיו הראש שלו נפוח". הוא הוסיף כי "ניסיתי להוציא אותו משם אז תקפו גם אותי. הראש שלי נחבט ברצפה. הפילו אותי. התעלפתי למשך דקה. קמתי וראיתי ששלוש נשים תוקפות את אשתי גם, מחוץ לאוטו, היא יצאה להגן עלינו. 15-20 אנשים כבר היו מסביב". האירוע הסתיים רק כשהחל לצעוק לתוקפים "חבר'ה, יש לי פה באוטו תינוק, תרחמו על התינוק".

במשפחתו של נור טוענים כי במשטרה לא נמצא מי שייגבה את עדותם בערבית בשל השעה "המאוחרת", וכי כל התהליך נמשך כשעתיים. במועצה המקומית זכרון יעקב שהשקיעה עד כה כחצי מיליון שקלים בניידות וברשת מצלמות אבטחה, לא ניתן לקבל תיעוד של המקרה. מצלמות האבטחה הסמוכות לא חוברו ולא פעלו באותה העת.

זוג צעיר מהכפר פוריידיס שהגיע ביום שני לסידורים במושבה זכרון יעקב טוען כי הותקף על ידי בריונים, 15 בפברואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, --

"הפגיעה הכי קשה באה מהמשטרה", אמר בריה. "אם זה היה קורה לאישה יהודייה כל המקום הזה היה מתהפך, הערבי היה נתפס והיו עושים ממנו מחבל באותו רגע. אבל בגלל שזו אישה ערביה, לא אכפת לאף אחד שהמטפחת שלה יורדת מהראש", אמר. "אם היה מדובר ביהודייה המשטרה לא הייתה ממתינה קודם לפתוח תיק ומגיעה למקום אחרי שכולם כבר ברחו. זה זלזול. אם דבר כזה היה קורה בפוריידיס, אנשים בכפר היו מגנים על היהודים ולא על הערבים". במשפחת בריה אומרים כי נכון לשעה זו, יממה לאחר האירוע, טרם נגבתה עדותה של האישה ושל אחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully