וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הנסיך הדני שביקש לא להיקבר עם המלכה כי לא הוכר כמלך

14.2.2018 / 12:53

הנריק בן ה-83, יליד צרפת, הלך לעולמו בשל מחלה, אולם הוא ייטמן בנפרד ממלכת דנמרק מרגרט. זאת אחרי שהתרעם על כך שלא זכה להיקרא מלך ונותר רק במעמד נסיך

מרגרט מלכת דנמרק והנריק נסיך דנמרק. 2017. אי-פי, AP
שהה ברוב השנים האחרונות באחוזתו בצרפת. הנסיך הנריק לצד המלכה מרגרט/AP, אי-פי

הנסיך הדני הנריק, בעלה של המלכה מרגרט, מת הלילה (רביעי) בגיל 83 - כך נמסר מהארמון המלכותי. לפני כשבועיים התגלה בגופו גידול ומאז מצבו התדרדר. הנריק, יליד צרפת, לא ייקבר לצד המלכה, מאחר שהוא זעם על כך שמעולם לא זכה לתואר מלך.

"הוד מלכותו הנסיך הנריק מת בשלווה במהלך שנתו", נמסר. "הוד מלכותה המלכה ושני ילדיהם היו לצדו". הנסיך אושפז בעקבות מחלה, שהחלה במהלך נסיעה פרטית למצרים. לפי בית המלוכה, זמן קצר לפני מותו, הוא הועבר מבית חולים בקופנהגן לארמון, שנמצא בצפון העיר, כדי להעביר שם את "רגעיו האחרונים".

בשנה שעברה גרם הנסיך הנריק לשערורייה כשאמר שהוא לא רוצה להיקבר לצדה של המלכה, כשהוא שובר מסורת בת 459 שנה. הוא התרעם על כך שהיא מעולם לא הכירה בו כשווה אליה. זמן קצר לאחר מכן, הכריז הארמון כי הוא סובל מדמנציה. הוא בעבר החזיק בתפקיד בן הזוג של המלכה, אך התנער ממנו אחרי שפרש מתפקידיו הרשמיים ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
נסיך דנמרק רצה להיות מלך - ומסרב להיקבר לצד אשתו המלכה

ילד מניח פרח בארמון אמלינבורג לאחר ההודעה על מותו של הנסיך הנריק, קופנהגן, דנמרק 14 בפברואר 2018. רויטרס
תושבים מניחים פרחים בקופנהגן לזכרו של הנסיך הנריק/רויטרס

בדנמרק, הנסיכות הופכות למלכות כשבעליהן מקבלים את הכתר, אך אין זה קורה במקרים הפוכים שבהן נשותיהם של הנסיכים הופכות למלכות. על אף שקיבל תמיכה ברצונו להפוך למלך אחרי משאל העם ב-2009, שבו אושר שווין בין המינים בבית המלוכה, הפרלמנט לא העביר חוק בנושא.

הנסיך הנריק היה דמות שנויה במחלוקת, והוא היה ידוע כמי שנהג ללבוש בגדים צבעוניים ודיבר במבטא צרפתי כבד. מאז 2016, הוא העביר את מרבית זמנו באחוזתו הפרטית בצרפת, על אף שהוא נשאר באופן רשמי נשוי למלכה. הוא ידוע באהבתו ליין ולמזון והיה גם חובב אומנות, כשכתב שירים, פיסל פסלים וחיבר ספרי בישול.

הוא והמלכה התחתנו ב-1967, ולשניים נולדו שני בנים - יורש העצר פרדריק והנסיך יואכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully