וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיך דנמרק רצה להיות מלך - ומסרב להיקבר לצד אשתו המלכה

הנסיך הנריק ביקש להיקבר בנפרד מהמלכה מרגרט, במחאה על כך שלא קיבל את תואר המלוכה מאז נישואיו אליה ב-1967. במשך השנים תסכולו גבר והוא אף טען לאי-שוויון מגדרי בנושא

מרגרט מלכת דנמרק והנריק נסיך דנמרק. 2017. אי-פי, AP
מתוסכל במשך עשורים. הנריק ומרגרט/AP, אי-פי

הנריק נסיך דנמרק פתח לאחרונה במחאה פנימית בבית המלוכה – והודיע רשמית כי ירצה שלא להיקבר לצד אשתו, המלכה מרגרט, מאחר שמעולם לא קיבל את תואר המלך. הנריק בן ה-83 נחשב מתוסכל במשך שנים ממעמדו כנסיך, שאותו קיבל עם נישואיו למלכה ב-1967. הוא ציין כי הוא אוהב את אשתו מאוד, אך מתוסכל מאוד מהיחס הבלתי שוויוני בין השניים. היא, מצדה, טענה כי עליה לכבד את החלטתו.

"זה לא סוד שהנסיך לא מרוצה זה שנים רבות מתפקידו ומהתואר שקיבל במונרכיה הדנית", סיפרה מנהלת התקשורת של בית המלוכה בקופנהגן, לין בלבי. "התסכול שלו גדל עוד ועוד בשנים האחרונות. עבור הנסיך, ההחלטה לא להיקבר לצד המלכה היא תוצאה טבעית של אי-ההתייחסות אליו כאל בן-זוג שווה, ולכך שלא קיבל את התואר והתפקיד שרצה".

המלכה מרגרט, בת 77, משמשת כראש המדינה בדנמרק ואחראית על חתימה על כל החוקים שמעביר בפרלמנט. עם זאת, סמכויות החקיקה והביצוע עצמן מצויות בידי הממשלה הנבחרת באופן דמוקרטי מאז 1849. הנריק התלונן לאורך השנים על תפקידו הציבורי בעיקר, ותלונותיו זכו למענה כבר לפני כמה עשורים, אז לא היה מרוצה מכך שלא קיבל משכורת משלו.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקררים במזרקה ומשתזפים במרכז העיר: גל חום כבד באירופה
המתים הסודיים של פוטין: החיילים הרוסים שנהרגים בחשאי בסוריה
רוסיה בתגובה לסנקציות שאישר טראמפ: "הכרזה על מלחמת סחר כוללת"

מרגרט מלכת דנמרק והנריק נסיך דנמרק. 2017. רויטרס
"התקשה לבקש 'דמי כיס' מאשתו בשביל סיגריות". הנריק ומרגרט בדנמרק/רויטרס

"הרמז הראשון לתסכול שלו הגיע סביב יום הולדתו ה-50, כשאמר בריאיון טלוויזיוני כי הוא מתקשה לבקש מאשתו 'דמי כיס' לסיגריות", סיפרה סטפני סורוגו, עיתונאית וכותבת הביוגרפיה של הנריק. הוא לבסוף קיבל משכורת וסגל משלו, אך לא קיבל את תואר המלך הנכסף. לטענת בית המשפט בדנמרק, הסיבה לכך היא שהענקת התארים במונרכיה הדנית זהה לזו הנהוגה במונרכיות אירופיות אחרות – תשובה שלא סיפקה את הנריק מעולם. "הוא אוהב את אשתוף אבל יש לו קושי עם מוסד המלוכה עצמו. הוא לא מרגיש שהתייחסו אליו כחלק מהזוג השולט", הסבירה סורוגו.

הנריק פרש מהחיים הציבוריים בשנה שעברה, ומבית המלוכה נמסר כי עבודתה של המלכה, הממשיכה בתפקידה, כמו גם נישואיהם של השניים, לא תושפע. הנריק, שהיה דיפלומט צרפתי מצליח לפני נישואיו למרגרט, טען במשך שנים לחוסר שוויון מגדרי ביחס אליו – אך טענותיו זכו ללעג מצד הממסד. עם זאת, רבים בסביבתו יודעים שנים רבות כי בנישואיו, החליף קריירה מצליחה בתפקיד ציבורי שטיבו אינו ברור לו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully