וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בהולנד: שר החוץ שיקר על פגישה עם פוטין - ונאלץ להתפטר

14.2.2018 / 10:40

הלבה זיז'לסטרה הודה כי בדה שהשתתף בכנס עם נשיא רוסיה ב-2006, שבו לכאורה סיפר פוטין על תכניותיו להתרחב במזרח אירופה. פרישתו היא האתגר הראשון לראש הממשלה, ששרד הצבעת אי-אמון בפרלמנט

שר החוץ של הולנד, הלבה זיז'לסטרה, נובמבר 2017. AP
כיהן בתפקיד רק ארבעה חודשים. שר החוץ זיז'לסטרה/AP

שר החוץ של הולנד, הלבה זיז'לסטרה, התפטר היום (שלישי) אחרי שהודה כי בדה סיפור שלפיו השתתף במפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב-2006, שבו לכאורה אמר כי מתכנן להתפשט ברחבי אירופה. התקרית גרמה למבוכה עבור ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, שממשלתו מחזיקה ברוב של מושב אחד בלבד וסיבכה עוד את יחסיה של אמסטרדם עם מוסקבה.

זיז'לסטרה, שהיה נרגש במהלך דיון מיוחד שכינס הפרלמנט כדי לדון בהתנהגותו, אמר כי הוא החליט להגיש את התפטרותו למלך מאחר שהמצב הנוכחי עלול לפגוע בעבודת משרד החוץ. "אנחנו חיים במדינה שבה האמת חשובה, ולכן לא ראיתי אפשרות אחרת פרט להתפטרות", אמר זיז'לסטרה, שכיהן בתפקיד במשך פחות מארבעה חודשים. "המשרד צריך להיות מעל כל ספק, הן בבית והן בחו"ל", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם
התקיפה האמריקנית בסוריה: "עשרות שכירי חרב רוסים נהרגו"

נשיא רוסיה פוטין בכנס תמיכה במוסקבה, 6 בדצמבר 2017. רויטרס
הולנד מאשימה את רוסיה בהפלת המטוס. פוטין/רויטרס

חברי הפרלמנט תקפו גם את ראש הממשלה, שהגן עד לאחרונה על שר החוץ על אף שידע מאז סוף החודש שעבר כי הוא בדה את הסיפור לגבי פוטין. זהו המבחן המשמעותי הראשון עבור רוטה, מאז הקים את ממשלתו השנייה באוקטובר. למרות הטלטלה, מפלגת השלטון השמרנית שרדה הצבעת אי-אמון בפרלמנט אחרי התפטרותו של שר החוץ

זיז'לסטרה הודה כי הוא לא השתתף באותה פגישה, שעל קיומה סיפר ב-2016, אלא שמע עליה מאדם אחר. שקריו גרמו למפלגות האופוזיציה לדרוש את התפטרותו, ושגרירות רוסיה כינה זאת היום "פייק ניוז". באופן אירוני, שר החוץ של הולנד היה אמור להיפגש מחר במוסקבה עם עמיתו סרגיי לברוב.

המבוכה הדיפלומטית מגיעה בזמן שבה הולנד מתכוננת להגיש כתבי אישום נגד חשודים בהפלת המטוס של חברת "מלזיה אירליינס" באוקראינה ב-2014. 196 נוסעים הולנדים היו על הטיסה שהופלה על ידי בדלנים פרו-רוסים. מוסקבה מכחישה קשר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully