וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה האמריקנית בסוריה: "עשרות שכירי חרב רוסים נהרגו"

14.2.2018 / 1:01

גורמים רוסיים ואמריקניים אמרו כי התקרית בין הקואליציה הבינלאומית לכוחות המשטר גבתה את חייהם של מאות שכירי חרב, רובם רוסים. בקרמלין לא מתייחסים לכך, מאחר שהם מכחישים את נוכחותם

צילום: רויטרס

כוחות הקואליציה האמריקנית בסוריה הרגו עשרות שכירי חרב רוסים בסוריה בשבוע שעבר, במה שעשויה להיות התקרית הקטלנית ביותר שבה מעורבים אזרחי שתי המעצמות - כך דיווחה אתמול (שלישי) סוכנות הידיעות בלומברג.

לפי שלושה גורמים רוסיים, יותר מ-200 שכירי חרב, בעיקר רוסים הנלחמים לצדו של השליט בשאר אסד, נהרגו במתקפה הכושלת של כוחות המשטר על בסיס של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בדיר א-זור, שם מוצבים כוחות אמריקניים. לפי גורם אמריקני, כמאה לוחמים נהרגו, ובין 200 ל-300 לוחמים נוספים נפצעו.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב תקפה את נאמני אסד בסוריה: "מאה לוחמים נהרגו"

תרגיל של כוחות מיוחדים מצבא רוסיה, אוקטובר 2015. משרד ההגנה של רוסיה, מערכת וואלה! NEWS
במוסקבה מתייחסים רק להורגים משורות כוחות הביטחון. חיילים רוסים/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה של רוסיה

לפי צבא רוסיה, המתקפה של כוחות המשטר לא הייתה קשורה אליו, וצבא ארצות הברית קיבל את הטענה הזאת ומסר כי התיאום בין שני הצבאות נמשך גם בזמן סיכול המתקפה. שר ההגנה של ארצות הברית, גיימס מאטיס, תיאר את האירוע כ"מבלבל", אך לא פירט מעבר לכך.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, סירב להתייחס לדיווחים במהלך התדרוך שהעניק היום לכתבים ואמר כי מוסקבה עוקבת רק אחרי שורות כוחות הביטחון הרשמיים של רוסיה. לדבריו, התקרית החריגה לא עלתה בשיחה שקיימו אמש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
לא שוחחו על התקרית החריגה. טראמפ ופוטין/AP

באופן רשמי, רוסיה מכחישה כי היא שולחת שכירי חרב לאזורי עימות שבהם היא מעורבת, אך נוכחותם נודעה גם במזרח אוקראינה. רובם הם יוצאי כוחות הביטחון לשעבר, ומותם לא מדווח על ידי כלי התקשורת הרשמיים ברוסיה והלוויותיהם נערכות בחשאי. שורת דיווחים בכלי תקשורת בשנים האחרונות העלו כי עשרות שכירי חרב נהרגו ברחבי סוריה וכי משפחותיהם נאלצו לקבור אותם בטקסים מצומצים.

בכלי תקשורת עצמאיים ברוסיה, דווח כי שכירי החרב היו חלק מארגון הצללים "וגנר", שנחשב למקבילה הרוסית לחברת שכירי החרב האמריקנית "בלקווטר". הם ככל הנראה נשכרו על ידי אסד או בעלי בריתו במטרה להשתלט על שדה נפט בדיר א-זור שבמזרח המדינה.

(עדכון ראשון: 17:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully