וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שלוש סוהרות בשב"ס קיימו יחסי מין עם אסירים

13.2.2018 / 15:45

פרסום ראשון: הפרשה נחשפה בימים האחרונים על ידי קציני המודיעין של בתי הכלא. לדברי גורם בשב"ס, החשד הוא כי מדובר בסוהרות צעירות שהחלו לשרת בארגון בשנה האחרונה. כל השלוש הושעו מיד מתפקידן, ובשב"ס פתחו בחקירת האירועים

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: השערוריה הקודמת בשב"ס - מפקד הכלא והשפלת החיילים)

שלוש סוהרות בשירות בתי הסוהר המשמשות עובדות סוציאליות בכלא ניצן וחרמון חשודות שניהלו מערכות יחסים עם אסירים ואף שקיימו איתם יחסי מין. הפרשה נחשפה בימים האחרונים על ידי קציני המודיעין של בתי הכלא. לדברי גורם בשב"ס מדובר בסוהרות צעירות שהחלו לשרת בשנה האחרונה בארגון. כל השלוש הושעו מיד מתפקידו, ובשב"ס פתחו בחקירת האירועים.

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
השלוש הושעו מתפקידן/יותם רונן

לוואלה! NEWS נודע כי לפני כמה ימים הגיע מידע על כך שאחת מהסוהרות, עובדת סוציאלית בכלא ניצן, קיימה יחסי מין עם אסיר. בדיקה מודיעינית חשפה כי ישנן עוד שתי סוהרות, שתיהן עובדות סוציאליות, שהעניקו טיפול פרטני לאסירים וקיימו עם כמה מהם מערכת יחסים מינית.

עוד בוואלה! NEWS:
תחת השפעת הרואין: הורשע הנהג שהרג שתי נשים ופעוטה בפוריידיס
"תתבייש, רוצח": ח"כ גפני ורעייתו הותקפו על ידי מפגינים. תיעוד
בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד פרסום ההמלצות בתיקי נתניהו

כלא חרמון, הבוקר. 16 בינואר 2013. דרור עינב
כלא חרמון/דרור עינב
בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
שב"ס: "כל חריגה מטופלת במלוא החומרה"/יותם רונן

משב"ס נמסר בתגובה כי "מרגע היוודע על המקרים, הושעו העובדות מידית ונפתחו נגדן הליכי פיטורין. נציבת בתי הסוהר הנחתה על תחקור המקרים והפקת הלקחים הנדרשים. כמו כן, הנחתה הנציבה על ריענון הנהלים בנושא. בשב"ס מתקיימת הקפדה מחמירה בכל הנוגע ליחסים ולגבולות הנדרשים שבין הסגל והאסירים. כל חריגה מטופלת במלוא החומרה".

לפני כשנה וחצי נחקר באזהרה קצין בדרגת רב-כלאי בשב"ס על ידי החקירה לחקירת סוהרים (יח"ס) בחשד לביצוע עבירות מין תוך ניצול יחסי מרות. על פי החשד, הקצין, מפקד אגף בכלא מגידו, הטריד מינית סוהרת שהייתה תחת פיקודו וביצע בה מעשים מגונים בכפייה בכמה מקרים.

תלת גונדר צביקה ימין, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
ביקש לפרוש מהשירות. תת-גונדר ימין/ראובן קסטרו

בחודש נובמבר האחרון ביקש מפקד כלא קציעות, תת-גונדר איציק ימין, לפרוש לאלתר מהשירות. זאת, לאחר חשיפת וואלה! NEWS כי אזק חייל בשירות חובה ששירת כסוהר בכלא, לעיני אסירים חברי חמאס. קצין בודק שמונה לחקור את הפרשה הגיש לפני כן דוח חמור על התנהלותו של מפקד הכלא וחשף עוד שני מקרים בהם אזק הקצין פקודים שלו.

הדוח העלה עוד מקרים שבהם התעמר הקצין מילולית בצורה קשה בקצינים בכלא. ביום ראשון זומן הקצין לשיחה עם נציבת שב"ס בעקבות מסקנות הדוח.

במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה! NEWS עלה חשד כי החייל עבר התעללות והשפלה מצד מפקד הכלא ששפט אותו על עבירת משמעת. בדיקה העלתה כי תת-גונדר ימין כבל את החייל בידיו וברגליו באזיקים בעודו לובש מדים, לעיני אסירים, וזה מירר בבכי במשך שעות. נסיונותיו מצד קצינים בכלא לסייע לו נתקלו בסירוב מצד מפקד הכלא.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully