וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח ידיים כדי לגעת: מפקח נאשם שהטריד מינית מנהלת דתיה

12.2.2018 / 9:01

נציבות שירות המדינה הגישה תובענה לבית הדין המשמעתי של הנציבות נגד מפקח בית ספר בגין נגיעה בידה של המנהלת, למרות שידע שהיא שומרת נגיעה. עוד נטען כי המפקח נגע בירכה, ומנע ממנה לצאת מהחדר שבו שהו. עבירת ההתנכלות שיוחסה לו הושמטה לאחר שלא נמצא בסיס ראייתי

ביה"ס למדעים בטירה שובת, הכתות ריקות. רשת עמל, מערכת וואלה! NEWS
המנהלת התריעה בפני המפקח על מעשיו בהודעת מייל. אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS, רשת עמל

מפקח במשרד החינוך מאזור המרכז הועמד לדין משמעתי באשמה שהטריד מינית מנהלת בית ספר דתיה. המפקח הואשם בכך שנגע בידה של המנהלת, למרות שידע שהיא נמנעת מלגעת בגברים, בשל אמונתה הדתית. במקרה נוסף, כך נטען, נגע המפקח בירכה של המנהלת במהלך ישיבה, ולאחר מכן מנע ממנה לצאת מהחדר שבו שהו. לפני כמה שבועות הוגשה נגדו תובענה מתוקנת בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, מנגד, עורכות דינו של המפקח טוענות כי "מדובר בתלונת שווא נקמנית".

על פי המתואר בתובענה שהוגשה לבית הדין המשמעתי, בשנים 2012-2014 נהג המפקח להתקרב למנהלת "באופן חריג", כשהוא מתיישב בצמוד אליה במספר רב של הזדמנויות ונוגע בידה. המפקח ביצע לכאורה את המעשים למרות שידע היטב כי מדובר באשת חינוך דתי ששומרת נגיעה.

האירוע החמור, שמתואר בתובענה התרחש ביוני 2016, במהלך פגישה בין המפקח למנהלת בחדר המחשבים. כאשר עזב עוזרו של המפקח את החדר והשניים נותרו לבדם. על פי המתואר בתביעה, שלח המנהל את ידו לירכה של המנהלת תוך שהוא ממשיך בשיחה עמה. היא הזיזה את הכיסא, אולם הנאשם המשיך להושיט את ידו במטרה לגעת בה. בתגובה המנהלת קמה וניסתה לצאת מהחדר, בשלב זה טרק המפקח את הדלת תוך שהוא ממשיך לאחוז בידית ושאל אותה לשלומה עד שבסופו של דבר הוא אפשר לה לעזוב. כבר באותו יום, שלחה המנהלת מייל למפקח ובו כתבה: "אני נשואה ואתה נשוי. לא מתאים לי להימצא בייחוד עמך, בחדר אחד כשסגרת את הדלת ושלחת אליי היום ידיים, ראה הוזהרת הפעם".

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות כרזת חמאס: אבטחה הוצמדה לרב הראשי הספרדי
הטייסים הוסחו - והתקשו להתחמק: רגעי נטישת המטוס הדרמטיים נחשפים
נתניהו: "האם הייתם סומכים על המלצות חוקרים שחושבים 'שתפרתם' להם תיק?"

"במעשיו אלו התנהג הנאשם התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה תוך ניצול יחסי מרות", נכתב בתובענה שהוגשה על ידי עו"ד אודליה דוידי. בגין התנהגות זו הועמד המפקח לדין משמעתי והואשם בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית. יחד עם זאת, עבירת ההתנכלות שיוחסה לו, הושמטה מהתובענה הנוכחית בעקבות טענות עורכות דינו של המפקח כי אין בסיס ראייתי לסעיף זה.

מעו"ד אפרת נחמני ועו"ד בר ולאה בירק המייצגות את המפקח, נמסר: "מדובר בהחלטה חשובה שהיא רק סנונית ראשונה במלאכת עשיית הצדק במקרה רגיש זה. דווקא כמי שמלוות בדרך כלל מתלוננות, רגישות לכבודן וחושבות שצריך למצות את הדין עם הפוגעים, ברור לנו שבה בעת צריך לשים לב ולא ללכת שולל אחרי כל תלונה נקמנית ולייחס לאנשים שבסך הכל ביצעו את תפקידם עבירות על לא עוול בכפם. לפנינו מקרה חמור שבו מנהלת כושלת הצליחה להסתכסך עם כל צוות העבודה שלה, להסתכסך עם הסתדרות המורים אשר פנתה אליה בשורת תלונות ומשמצאה את עצמה במוקד עבודת הפיקוח בתור המנהלת הבעייתית של המחוז בחרה לחלץ את עצמה באמצעות תלונת שווא. הדברים יתבררו במהלך הדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully