וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודיע כי לא יאפשר את פרסום מסמך הדמוקרטים על ה-FBI

10.2.2018 / 4:12

הנשיא האמריקני הצהיר כי לא יסכים להסיר את הסיווג הביטחוני מעל המסמך, שאמור לסתור את מסמך הרפובליקנים המצביע, לכאורה, על התנהלות לא תקינה של לשכת החקירות הפרדלית בחקירת קשרי רוסיה. "חלקים מהמסמך עלולים לפגוע בביטחון הלאומי"

צילום: CNN

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) כי לא יסכים להסיר את הסיווג הביטחוני מעל המסמך שחיברו הנציגים הדמוקרטים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, ושהיה אמור, לטענתם, לסתור מסמך קודם שפורסם בשבוע שעבר על ידי הנציגים הרפובליקנים. המסמך הרפובליקני הראה, לכאורה, כי רשויות החוק פעלו בצורה לא תקינה בעת שביקשו לצותת לקרטר פייג', יועץ לשעבר בקמפיין טראמפ.

הלילה הודיע היועץ המשפטי של הבית הלבן, דון מקגאן, כי הנשיא החליט שלא להתיר את פרסום המסמך, לאחר שמשרד המשפטים הודיע לו כי חלקים במסמך עלולים "לעורר חשש משמעותי לאינטרסים של הביטחון הלאומי ושל רשויות החוק". עוד הוסיף מקגאן כי "למרות שהנשיא מוכן להסיר את הסיווג של המסמך, הוא לא יכול לעשות זאת כיוון שהוא מכיל מספר רב של פרטים מסווגים ורגישים". עוד נכתב בהודעת היועץ המשפטי כי טראמפ מעודד את ועדת המודיעין של בית הנבחרים לערוך את המסמך באופן שיקטין את הסיכונים הנשקפים ממנו, כפי שמבקש משרד המשפטים.

מקגאן צירף לחוות הדעת שלו מכתב מראש ה-FBI כריס ריי ומסגן שר המשפטים רוד רוזנשטיין, שציינו כי במסמך קיימות נקודות הנוגעות לשיטות איסוף מודיעין ולמקורות מודיעניים, וכן לנושאים הנתונים תחת חקירה. יש לציין כי השניים גם התנגדו בתוקף לפרסום הגרסה הרפובליקנית למסמך, אשר
טראמפ אישר את הסרת הסיווג שלו בשבוע שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: בוטלה פסיקה לפיה הבנק הערבי אחראי לפיגועי חמאס
קורסיקה מאסה בצרפת: הבדלנים מרימים ראש במולדתו של נפוליאון
220 הרוגים בשבוע: צבא אסד מפציץ ללא רחמים את פרברי דמשק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי, אוהיו, 5 בפברואר 2018. רויטרס
טראמפ, השבוע/רויטרס

כזכור, בשבוע שעבר פורסמה הגרסה הרפובליקנית להשתלשלות האירועים, אותה ניסח דווין נונס, יושב ראש וועדת המודיעין בבית הנבחרים ומקורב לבית הלבן. לפי הגרסה של נונס והרפובליקנים, ה-FBI ומשרד המשפטים התבססו על מסמך שנוי במחלוקת שאמינותו מוטלת בספק, ואשר היווה "מחקר אופוזיציה" נגד הנשיא בעת שפנו לבית המשפט לבקש צו האזנה לפייג'. במסמך נכתב כי סגן ראש הFBI לשעבר, אנדרו מקייב, העיד בפני הוועדה בחודש דצמבר 2017 כי ללא המסמך הזה לא היו להם די ראיות כדי לקבל מבית המשפט אישור להאזין לפייג'. בנוסף, עולה מהמסמך כי משרד המשפטים לא חשף בפני בית המשפט שאת הכנת המסמך מימנה המפלגה הדמוקרטית.

"את המסמך חיבר כריסטופר סטיל, שהיה בעברו מודיע של ה-FBI, עבור המפלגה הדמוקרטית והקמפיין של הילרי קלינטון תמורת 160 אלף דולר", נכתב בדו"ח. "הוא נשכר לתפקיד כדי למצוא מידע משמיץ על טראמפ ועל קשריו לרוסיה". עוד נכתב כי "באף אחד מן הבקשות שהוגשו לבית המשפט כדי לקבל אישור להאזין לפייג', לא צוין כי המידע עליו התבסס המחקר על פייג' קשור למפלגה הדמוקרטית או לקמפיין של הילרי קלינטון, למרות שהפרטים הללו היו ידועים למשרד המשפטים ול-FBI". בנוסף, נכתב בדו"ח כי מחבר המסמך, כריסטופר סטיל, שנשכר על ידי המפלגה הדמוקרטית כדי לחפש מידע שלילי על טראמפ, אמר לבכיר במשרד המשפטים כי הוא "נחוש שטראמפ לא יהיה נשיא". הנציגים הדמוקרטים בוועדה טענו כי הגרסה הרפובליקנית מטעה וכי בידיהם מידע נוסף שיציג את הדברים באור שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully