וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בוטלה פסיקה לפיה הבנק הערבי אחראי לפיגועי חמאס

9.2.2018 / 21:55

הפסיקה קבעה שהבנק היושב בעמאן אחראי לפיגועים נגד אזרחים אמריקנים, משום שעסק בהעברות כספים של חמאס. היא בוטלה בשל טעות בהדרכת חבר המושבעים במהלך המשפט ב-2014

פיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, דצמבר 2001. AP
פיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, דצמבר 2001/AP

בית משפט לערעורים בארצות הברית ביטל היום (שישי) פסיקה שקבעה כי הבנק הערבי היושב בעמאן אחראי לפיגועים נגד אזרחים אמריקנים מאחר שעסק בהעברות כספים של חמאס. החלטת בית המשפט במנהטן התקבלה בעקבות מה שהוגדר כטעות שניתנה לחבר המושבעים בעת הדרכתו בזמן המשפט ב-2014. במקום זאת, הגיעו הצדדים להסדר עם התובעים.

זה היה המקרה הראשון של תביעה אזרחית בגין מימון טרור שהובא בפני בית משפט בארצות הברית. הבנק הואשם בטיפול ביודעין בחשבונות בנק של פעילי חמאס, כמו גם מימון תשלומים של מיליוני דולרים למשפחות של מחבלים מתאבדים, אסירים או פצועים במהלך האינתיפאדה השנייה, שהחלה בשנת 2000.

עוד בוואלה! NEWS
השליח גרינבלט: "שיתוף פעולה של ישראל וקטאר יסייע לתושבי עזה"
220 הרוגים בשבוע: צבא אסד מפציץ ללא רחמים את פרברי דמשק
קורסיקה מאסה בצרפת: הבדלנים מרימים ראש במולדתו של נפוליאון

פיגוע התופת בסבארו, ירושלים, 2001. AP
פיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים, אוגוסט 2011/AP

התביעה הוגשה על ידי קרוב ל-300 אזרחים אמריקנים שנפלו קורבנות, או שבני משפחתם נפלו קורבנות, למתקפות טרור של חמאס בין השנים 2001 ו-2004. הם טענו כי הבנק, הפועל גם בארצות הברית ולכן מחויב בחוק האמריקני, הפר את החוק למלחמה בטרור, ולפיכך ניתן לתבוע ממנו פיצוי.

בהצהרה של הבנק נמסר כי "הטעויות של בית המשפט הכתיבו אך ורק תוצאה שלילית. הבנק שמח לשים את המקרה הזה מאחור".

עורך דינם של חלק מהתובעים גארי אוסן אמר היום בתגובה להחלטת בית המשפט כי "התובעים יקבלו פיצוי משמעותי ומהותי מאוד על הפגיעות שלהם". הוא הוסיף כי "ההחלטה היום לא מפחיתה מהעובדה שחבר מושבעים מצא את הבנק הערבי אחראי לתמיכה בחמאס ביודעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully