וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בצפון סיני: מצרים הכריזה על מבצע צבאי נרחב נגד דאעש

9.2.2018 / 9:24

הצבא הודיע הכריזה על המבצע נגד "המדינה האסלאמית", שיתמקד גם בשלוחות הארגון הסוני במרכז ובצפון חצי האי סיני, וכן באזור דלתת הנילוס ובמדבריות במערב המדינה. "כוחות אכיפות החוק פתחו במבצע נגד ארגוני הטרור", נמסר

צילום ועריכה: צבא מצרים

מצרים הודיעה היום (שישי) על פתיחת מבצע צבאי נרחב נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ברחבי המדינה בשיתוף כוחות משטרה. בהודעת דובר הצבא נמסר כי "כוחות אכיפת החוק החלו במבצע מקיף נגד גורמי טרור ופשיעה וארגוני טרור" במרכז ובצפון חצי האי סיני, וכן באזור דלתת הנילוס ובמדבריות במערב המדינה.

הודעת הצבא מגיעה אחרי אולטימטום בן שלושה חודשים שהציב הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי למחיצת ארגוני הטרור. דובר הצבא מסר בהצרה ששודרה בטלוויזיה כי המבצע כולל תמרונים מבצעיים להידוק הפיקוח על מעברי הגבול עם המדינות השכנות. הוא קרא לשיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון בזמן המבצע.

תושבים דיווחו על פעילות אווירית נרחבת בשמי העיר אסמאעליה, הסמוכה לאזור הפעילות בצפון סיני ובמרכזו.

לקריאה נוספת בנושא
הטבח במסגד בסיני חשף את חולשת המודיעין המצרי מול דאעש
ארצות הג'יהאד החדשות של דאעש

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
הרגו מאות שוטרים וחיילים בשנים האחרונים. לוחמי דאעש בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

בשנים האחרונות הוציא דאעש לפועל עשרות פיגועים ומתקפות נגד כוחות צבא בסיני, מחסומי משטרה וכן נגד יעדים אזרחיים. בסוף חודש דצמבר נהרגו 12 בני אדם בשני פיגועים נגד נוצרים קופטים מדרום לקהיר. במהלך 2017 נהרגו יותר ממאה קופטים בפיגועים שלמרביתם היה אחראי דאעש.

בשבוע שעבר דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי ישראל סייעה לצבא מצרים במאבק בדאעש בסיני באופן פעיל בשנתיים האחרונות וביצעה יותר ממאה תקיפות אוויריות באזור. בדיווח נטען כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות החל לאחר שלוחמי הארגון הקיצוני הפילו מטוס רוסי בדרום סיני בחודש אוקטובר 2015.

באותה תקופה הגיעה לשיא המערכה שניהל דאעש נגד מצרים באזור, שהביאה למותם של מאות חיילים ושוטרים. עוד נטען כי בשיאו של שיתוף הפעולה הוציאה ישראל יותר מתקיפה אחת בשבוע - כולן באישורו האישי של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully