וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בגבול הצפון: ירי משטח סוריה לעבר מל"ט של צה"ל

דובר צה"ל הודיע כי הירי בוצע "לעבר כלי טיס בלתי מאויש". כמה קליעים נמצאו ביישוב שבצפון רמת הגולן ונזק נגרם למבנה אחד. לא היו נפגעים באירוע. כוחות צה"ל ומשטרה מבצעים סריקות במרחב

עריכת וידאו:ניר חן

אש משטח סוריה נורתה הערב (חמישי) לעבר מל"ט של צה"ל ופגעה במבנה ביישוב מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים באירוע. כוחות צה"ל ומשטרה סורקים את המרחב. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר בוצע ירי משטח סוריה לעבר כלי טיס בלתי מאויש. מספר קליעים נמצאו בכפר מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן".

בשבוע שעבר הופל מטוס הקרב הרוסי מסוג סוחוי 25 במרחב האווירי של סוריה על ידי מורדים. המהלך הגביר את המתח של צה"ל בזירה הצפונית, ועלה החשש מפני חיכוך והפלת כלי טיס לא מאוישים שהפכו לכלי איסוף מודיעין עיקרי במרחב.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ישראל תקפה מצבורי נשק באזור דמשק; צבא אסד: הגבנו בירי
הנשק הכימי על הכוונת: ישראל סימנה את "מרכזי המחקר" של אסד
סוריה טוענת לתקיפה ישראלית בשטחה והסרט הגרוע בכל הזמנים: המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS

מטוס רוסי שהמורדים הסורים הפילו לכאורה, פברואר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
המטוס הרוסי שהופל על ידי המורדים/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
עימותים בקונייטרה, יוני 2017/ראובן קסטרו

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראים שרידים של מטוס הקרב ולפי משרד ההגנה הרוסי, הוא הופל על ידי טיל כתף. הטייס דיווח כי הוא השתמש בכיסא המפלא ופתח את מנצחו, אך הוא נהרג על הקרקע. "הטייס מת בקרב עם טרוריסטים", נמסר. עוד נמסר כי בתגובה, "נשק מדויק" הרג יותר מ-30 חמושים באזור שבו הופל המטוס.

מאז שהחלה מלחמת האזרחים, דרשו המורדים מהמערב ומהמדינות המתנגדות למשטר לחמש אותם בנשק נגד מטוסים, אך זה לא קרה בשל החשש כי הנשק יגיע לידיים עוינות. הם מאשימים את חיל האוויר הרוסי והסורי בהרג של אלפי אזרחים חפים מפשע. במוסקבה ובדמשק טוענים כי הם תוקפים רק מטרות של ארגוני טרור.

שרידי מטוס קרב רוסי שהופל על ידי המורדים באזור אידליב, סוריה, 3 בפברואר 2018. רויטרס
שרידי המטוס הרוסי/רויטרס

הפלת מטוס הקרב הרוסי הגבירה את המתח של צה"ל בזירה הצפונית, והחשש מפני חיכוך והפלת כלי טיס לא מאוישים שהפכו לכלי איסוף מודיעין עיקרי במרחב. צה"ל נערך לרגע שבו צבא סוריה, איראן וחיזבאללה ינסו לשנות את כללי המשחק ויפגעו בצורה ישירה או באמצעות שליחים בכלי טיס לא מאוישים (מל"טים) של ישראל במרחב שבין סוריה ללבנון, כפי שקרה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully