וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תקפה מצבורי נשק באזור דמשק; צבא אסד: הגבנו בירי

בסוריה דווח כי חיל האוויר הפציץ מצבורי נשק בג'מאריא, יעד שכבר הותקף בעבר על ידי ישראל ובו לפי החשד מפתח המשטרנ נשק כימי. לפי צבא אסד, המטוסים תקפו מלבנון וכי "רוב הטילים" ששיגרו הושמדו. הוא הזהיר: "יהיו השלכות חמורות"

צילום מסך

חיל האוויר תקף הלילה (רביעי) מצבורי נשק ממערב לדמשק, במתחם שבו לפי המערב מפתח המשטר נשק כימי - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. צבא סוריה טען רק כי הותקפה "מטרה צבאית" בג'מאריא וכי מערכות הנ"מ "השמידו את רוב הטילים" ששיגרה ישראל מהמרחב האווירי של לבנון. בנוסח דומה להצהרות שמשוחררות אחרי תקיפות דומות, טען צבא סוריה כי "ישראל נושאת באחריות להסלמה ולהשלכות המסוכנות".

זאת הפעם השלישית שבה מדווח על תקיפת האזור מאז תחילת מלחמת האזרחים, הראשונה הייתה ב-2013 והשנייה בדצמבר. גורמי מודיעין מערביים העריכו בעבר כי באזור פועל המרכז הסורי למחקרים מדעיים (SSRC), שאחראי לפיתוח הנשק הכימי והביולוגי של המשטר.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בכרמי צור: מאבטח נפצע קל; המחבל נורה למוות
בתוך יממה אחת - שישה הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ
צה"ל פשט על בית אב המחבל מאריאל; הרוג ופצועים בעימותים

תיעוד פיצוץ באזור ג'מאריא שמערב לדמשק בירת סוריה שיוחס לתקיפה ישראלית, 5 בדצמבר 2017. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפה באזור ג'מאריא שיוחסה לישראל, בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מתוך טוויטר

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך סיור של הקבינט המדיני-ביטחוני בגבול הצפון, כי הוא "מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתו". נתניהו הוסיף כי "פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

הסיור לחברי הקבינט נערך כחלק ממה שמכנים במערכת הביטחון "העמקת בסיס הידע לשרים" וכלל תצפית וסקירות ביטחוניות ממפקדי הגזרות בגבול הצפון. במהלך הסיור עלו על הפרק נושאי ההיערכות לאיומים מכיוון סוריה ולבנון, התעצמות איראן באזור וכן מהלכיה לחימוש חיזבאללה בטילים מדויקים.

בתקופה האחרונה סדר היום הביטחוני התמקד בחשש הישראלי מפני מאמציה של איראן להקים מפעלי טילים על אדמת לבנון, כחלק מפעולותיה להתבסס באזור הסמוך לגבולה הצפוני של המדינה. בכירים בממשלה ובצה"ל הזהירו כי בכל תרחיש אפשרי של עימות עם חיזבאללה בעתיד לבנון כולה תהיה מטרה לתקיפה - ולא רק יעדי חיזבאללה.

עוד באותו נושא

התקיפות בסוריה הפכו לשגרה, אך כשאסד מלא ביטחון - אין חסינות מתגובה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וחברי הקבינט במהלך הסיור בגולן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, התייחס לתקיפה המדווחת בסוריה בעמוד הטוויטר שלו: "התקיפה המיוחסת לישראל הלילה, שכוונה למכון המחקר ופיתוח הסורי, מצביעה שישראל לא מייחסת משקל לאיומי אסד לשגר טילים לנתב"ג ושישראל נחושה לא להניח לאיראן לפתח בסוריה תשתית לייצור אמל"ח מתקדם", כתב ידלין.

לדבריו, "חיזבאללה, שמבין שהוא מסבך את לבנון במלחמה על מפעל הטילים האיראני, מנסה לייצר עילות לגיטימיות יותר לציבור הלבנוני: המכשול שבונה ישראל בין הגדר לקו הגבול, והמחלוקת על הגבול הימי. מחלוקת שמשמעותה אזורים בים התיכון, העשירים בגז - האם לבנוניים או ישראלים? הזדהות ממשלת לבנון ונשיאה עם חיזבאללה בייצור עילות לסכסוך מחזקת האמירה שבעימות הבא העיקרון המנחה יהיה: "חיזבאללה = לבנון".

ידלין הוסיף כי "יחד עם זאת, ההתלהמות על 'החזרת לבנון לתקופת האבן' מיותרת. יש לדבוק במעשים המדברים את המדיניות ולא לחמם גזרה רגישה. בקרת ההסלמה בצד מניעת ההתעצמות היא המדיניות הנכונה לעת הזאת".

תיעוד פיצוץ באזור ג'מאריא שמערב לדמשק בירת סוריה שיוחס לתקיפה ישראלית, 5 בדצמבר 2017. צילום מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפה באזור ג'מאריא שיוחסה לישראל, בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מתוך טוויטר

בחודש שעבר דווח כי ישראל שיגרה טילים, מהאוויר ומהקרקע, לעבר אתר צבאי בפרברי דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית "סיכלו את המתקפה" שעלולה להוביל לדבריו ל"השלכות חמורות". בכלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה דווח כי האתר שהותקף באזור אל-קטיפה אחסן מצבורי נשק של חיזבאללה ושל הצבא.

(עדכון ראשון: 5:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully