וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בצפון: תרגיל המלחמה של הגדודים שיילחמו בחיזבאללה

8.2.2018 / 12:00

‪ברקע התבטאויות הדרג המדיני בנוגע לדריכות בגבול הצפון, האלוף יואל סטריק יבחן באופן תקדימי תרגול גדודי בן 36 שעות שמדמה לחימה בלבנון. בתום התרגול יציג האלוף את הטעויות והפערים וידרוש לתקנם בתוך שבוע

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

מפקד פיקוד הצפון, האלוף יואל סטריק, החליט לקיים באופן תקדימי בוחן מיוחד לכלל הגדודים שאמורים להילחם בחזית הצפון מול לבנון במערכה הבאה - אם אכן תפרוץ. ההחלטה באה בצל המתח בגזרה המורגש בשבועות האחרונים, זאת בעקבות ההתבטאויות של הדרג המדיני ובכירי מערכת הביטחון על חיזבאללה וההתבססות האיראנית בסוריה, המגבירות את הדריכות בשני צדי הגבול.

במהלך השבוע התייחס קצין בכיר במטה הכללי לפרסומים ולהשפעת איראן על הנעשה באזור, בניסיון להרגיע את השטח. "ההרתעה עושה עבודה מצוינת, אך המרחב הוא שכונה קשוחה", אמר. יחד עם זאת, אני לא רואה משהו שעומד להתנפץ".

למרות האווירה המתוחה, בפיקוד הצפון מבינים שלחיזבאללה אין אינטרס בעת הזו לחמם את הגבול עם ישראל, בטח לא לפני הבחירות בלבנון במאי. עם זאת, בפיקוד נערכים ברצינות לאפשרות שאי-הבנה של דרגי השטח תוביל להתלקחות, מה שהוביל להחלטתו של סטריק.

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ דחה את ערעורם של רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר
במערכת הפולטית תקפו: "נתניהו נוהג כאחרון העבריינים"
ארה"ב תקפה את נאמני אסד בסוריה: "מאה לוחמים נהרגו"

מיגון בסמוך ליפתח יולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
היערכות ברקע המתיחות. גבול לבנון (צילום: ראובן קסטרו)/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

במסגרת המהלך, כלל גדודי הצפון שמתאמנים בבסיס האימונים אליקים יקיימו ביום הראשון לאימון תרגיל גדודי בן 36 שעות במתאר לבנוני. התרגיל יכלול תרחישים מורכבים, הפתעות, עומס פיזי ותמרון מהיר תחת אש כבדה ומדויקת. לאחר מכן יתחקר האלוף את הגדוד באופן אישי ויאתר את הטעויות והפערים.

בהמשך השבוע הם הלוחמים ישתתפו בתרגילים נוספים ויידרשו לשפר את רמת הכשירות והמוכנות. הרף שקבע אלוף פיקוד צפון מאפשר לו ולשאר המפקדים הבכירים בפיקוד להבין מה רמת הכשירות של הגדודים, מי מוכן למלחמה ומה עוד צריך לשפר. ברגע האמת יהיו לציונים בבוחן האלוף משקל בבחירת הגדודים ביציאה למלחמה ואופי המשימות שיקבלו.

עוד באותו נושא

נתניהו בגבול הצפון: "פנינו לשלום - אך לא כדאי לאיש לנסות אותנו"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן (בתצפית בהר אביטל), וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בסיור עם האלוף סטריק (צילום: קובי גדעון, לע"מ)/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

בשבועיים האחרונים סדר היום המדיני-ביטחוני בהובלת ראש הממשלה מתמקד בסכנה האיראנית ובחשש הישראלי מהתבססות איראן בסוריה ודרום לבנון, ובמיוחד המאמץ שישראל מזהה לבניית מפעלי טילים מדויקים בדרום לבנון וחימוש חיזבאללה בטילים מתקדמים. ראש הממשלה דן בנושא הזה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך נסיעתו לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ובשבוע שעבר נסע לפגישה מיוחדת עם הנשיא פוטין במוסקבה כדי להמשיך בדיאלוג האסטרטגי בנושא.

המתיחות באזור גברה בתקופה האחרונה, ברקע עבודות שמבצע צה"ל באזור כדי למנוע מעבר של מחבלים דרך הגדר. כמו כן, שר הביטחון אביגדור ליברמן הזהיר בשבוע שעבר חברות זרות שלא לערוך קידוחי גז ונפט בחלקה הימית השנויה במחלוקת, המכונה "בלוק 9".

עם זאת, גורם לבנוני בכיר, ששוחח עם רויטרס, אמר היום כי ישראל העבירה דרך ארצות הברית מסרים שהיא איננה מעוניינת בהסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully