וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגד הדה-לגיטימציה": מאה משפטנים מהעולם קראו נגד החרם על ישראל

7.2.2018 / 21:41

יותר ממאה עורכי דין ומשפטנים מ-24 מדינות הכריזו בתום כנס המשפטים הבינלאומי בירושלים על "רשת משפטית" שתפעל נגד ה-BDS. מנדלבליט: "חשוב להרחיב את הידע כדי לפעול בטיעונים המשפטיים נגד החרם"

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנת BDS בלונדון/צילום מסך, טוויטר

כנס המשפטנים הבינלאומי, שהסתיים היום (רביעי) בירושלים, נחתם בהצהרה משותפת של יותר ממאה עורכי דין ומשפטנים מרחבי העולם, שהכריזו על הקמת "רשת משפטית" שתפעל נגד ה-BDS. "אנו, משפטנים מרחבי העולם, המגיעים מ-24 מדינות, המשתרעות על פני שש יבשות, התכנסנו בירושלים כרשת משפטית למאבק בדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל", נכתב בהצהרה המשותפת. "הרשת תפעל כנגד תופעת הדה-לגיטימציה ויוזמות חרם נגד יחידים או קבוצות על בסיס דת, לאום או מוצא אתני, ותפעל לחשוף את הפנים האמיתיות של תנועות החרם והדה-לגיטימציה המביאות להפרדה וריחוק בין הצדדים".

עוד נכתב בהצהרת הסיום של המשפטנים: "אנו מאמינים כי השיטה הטובה והיעילה לקירוב לבבות ואנשים היא באמצעות הבנה הדדית, דו-קיום ודיון פתוח וחופשי. אנו מתנגדים לכל קמפיין המתיר אלימות, פחד וחשדנות בין פרטים או קבוצות. הצהרה זו מסמלת את כוונתנו לקדם את התקווה והרצון לעודד שלום בסביבה בטוחה לכל".

השר גלעד ארדן בכנס המשפטנים הבינלאומי, 7 בפברואר 2018. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
ארדן בכנס/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

בכנס, שנערך על ידי לשכת עורכי הדין, המשרד לעניינים אסטרטגיים והפורום המשפטי הבינלאומי, דיברו בין היתר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והשר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן. "הרבה מהמאמץ של תנועת ה-BDS מופעל בזירה המשפטית", אמר מנדלבליט, שנאם שלשום בפתיחת הכנס, "וחשוב שאנו, המשפטנים, נרחיב את הידע שלנו ונלמד כיצד להשיב לטענות הללו ולנסח טיעונים משפטיים נגדן".

מנכ"ל הפורום המשפטי הבינלאומי, עו"ד יפעה סגל, אמרה כי "הקמת הרשת בסיום הכנס הינה צעד נוסף וחשוב בדרך לניצחון על תנועת החרם העולמית. הסינרגיה והידע של משפטנים מרחבי העולם כולם תאפשר בניית אסטרטגיות משפטיות חדשות שיאפשרו להכניע כל ניסיון חקיקה אנטי ישראלי ברחבי העולם. יחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully