וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה צפויה לפרסם בשבוע הבא המלצות בתיקי נתניהו

6.2.2018 / 20:44

מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה סבור כי אנשיו השלימו את החקירות בפרשת המתנות ובפרשת נתניהו-מוזס. מחר יכנס המפכ"ל רוני אלשיך דיון מסכם בלשכתו. ההערכות הן שהמשטרה תמליץ לפרקליטות להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו בשורת עבירות

צילום: פורום היועצים המשפטיים, עריכה: שניר דבוש

סיכומי חקירות התיקים 1,000 (פרשת המתנות) ו-2,000 (פרשת נתניהו-מוזס) יוגשו לפרקליטות עד יום שלישי - כך מעריכים גורמים בכירים במשטרה. על פי הערכות אלה, חומרי החקירה יכללו המלצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשורת עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. הדברים פורסמו לראשונה בחדשות 2.

מפקד היחידה ארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב כורש בר נור, סבור כי בימים האחרונים השלימו אנשיו את החקירות בתיקים אלה. מדובר בקלסרי סיקור של כל אחת מהחקירות, המונים כל אחד עשרות רבות של עמודים. ההערכות הן שבחומרי החקירה נאספו ראיות לגבי כמה חשודים, ונתניהו בראשם.

עיקרי חומרי החקירה הועברו לעיונם של ראש יחידת להב 433 ניצב רוני ריטמן, לראש אגף החקירות ניצב גדי סיסו וכן לראש אגף החקירות לשעבר ניצב בדימוס מני יצחקי, שליווה את החקירות. לאחר שהשלושה מסרו את הערותיהם, הוחלט כי יתקיים מחר דיון מסכם בלשכת מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך. מדובר בדיון שאמור להימשך כמה שעות ושבו ישתתפו חברי צוות החקירה. את סיכומי החקירה תציג סגן-ניצב לילית טייבר, ראש מפלג חקירות ביחידה הארצית לחקירות הנאה, שחיברה את הסיכומים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים פלסטיניים: צה"ל פושט על בית אביו של המחבל מאריאל
רעידת אדמה בטייוואן: לפחות שני הרוגים ו-100 פצועים; מבנים קרסו
20 פרות תמורת ילד: המלחמה מחריפה, והחטיפות בדרום סודאן מתגברות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ההערכה היא כי המשטרה תמליץ להעמיד אותו לדין. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

לפני שבוע אמר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "אנחנו בישורת האחרונה של החקירה. תנו למשטרה ולמערכת האכיפה לעשות את העבודה". את הדברים אמר מנדלבליט בהשקת פורום היועצים המשפטיים במשרדי ממשלה שנערך בתל אביב. "איש אינו עומד מעל החוק", אמר. "המבחן הראייתי הוא אחיד לכולם. כך היה בפתיחת החקירות, וכך יהיה אם נמצא כי יש ראיות המצדיקות כתב אישום".

"רק הראיות יקבעו", הדגיש היועץ המשפטי לממשלה, "לא הסיסמאות ולא הציוצים. אנחנו לא קבלני הרשעות, ולא נפחד לקבל החלטות קשות". הוא הוסיף כי "עד כה נחקרו עשרות עדים, נחתם הסכם עד מדינה משמעותי, בוצעו פעולות חקירה רבות ומשמעותיות שעל רובן לא שמעתם. אין מקום לייחס לאנשי המשטרה או למישהו שמעורב בחקירות נגד ראש הממשלה שיקולים זרים או שיקולים פוליטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אביחי מ?נדלבליט קצין משטרה בדרגת ניצב המכהן כמפקד יחידת להב 433 במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מנדלבליט/ראובן קסטרו

מוקדם יותר החודש אמר מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת, היא מדינה שנלחמת בשחיתות. יש כאן רשויות אכיפה חזקות, עצמאיות ויעילות. אין איש חסין בפני החוק. מערכת אכיפת החוק מורכבת מרשויות שונות שעובדות בשיתוף פעולה ובסנכרון".

מנדלבליט דחה גם בכנס ההוא את הביקורת שהוטחה במשטרה על ידי גורמים פוליטיים ואמר כי היא "מבצעת את החקירות, שבתיקים רגישים מתנהלות בליווי הפרקליטות. בסיכום כל חקירה המשטרה מסכמת את הממצאים, ומעבירה את החומר לפרקליטות. לאחר מכן תשב הפרקליטות על המדוכה ותבחן את הדברים.

תת ניצב ברנור על שיתוף הפעולה עם סוכנויות אמריקניות. צילום באדיבות ה-FBI, עריכה: ניב מעוז, מערכת וואלה! NEWS
סבור שאנשיו השלימו את החקירות בתיקים. תת-ניצב בר נור/מערכת וואלה! NEWS, צילום באדיבות ה-FBI, עריכה: ניב מעוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully