וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של המחבל מהפיגוע באריאל קראה לבנה: "הסגר את עצמך"

6.2.2018 / 13:35

האם המתגוררת בחיפה סיפרה כי הופתעה כשקיבלה הודעה כי בנה ביצע את הפיגוע באריאל. "אני מתנגדת למעשים כאלו", אמרה. "לפני כמה שנים הוא הופיע בביתי ואמר שהוא בני, לא הייתי בקשר איתו שנים רבות"

עריכה: שניר דבוש

מצוד אחר המחבל מאריאל - כל העדכונים

- כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר המחבל שדקר למוות את איתמר בן גל באריאל
- המחבל - תושב יפו בן 19
- אמו קראה לו: "הסגר את עצמך"
- בן גל הובא למנוחות בנוכחות מאות אנשים

אמו של עבד אל-חכים עאדל, שביצע את פיגוע הדקירה בטרמפיאדה באריאל, במהלכו נרצח הרב איתמר בן גל, קראה היום (שלישי) להסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון. "חוקרי המשטרה אמרו לי שהוא ביצע את הפיגוע. אני נגד מעשים כאלו", אמרה. "לא הייתה לו שום זכות לקחת חיים של מישהו, ואין לו זכות לבצע פיגוע".

אמו של המחבל, ילידת נצרת המתגוררת כיום בחיפה, סיפרה כי במשך שנים רבות לא הייתה עמו בקשר. "אני לא גידלתי אותו - הוא נלקח ממני ובמשך שנים גדל לבד", סיפרה. "לפני כארבע שנים חודש הקשר וראיתי אותו לסירוגין במשך חודשיים. הוא הציג את עצמו כבן שלי, ואני ביקשתי שיעשו בדיקה משום שלא האמנתי".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות הלחץ של ישראל: נשיא פולין אישר את "חוק השואה"
ראש מח"ש במתקפה חריגה על המשטרה: הפיקוד במצוקה "עקב אירועים מביכים"
"לא שוויוני": הקריטריונים הבעייתיים בדרך לדיור בר השגה בת"א

אמו של המחבל שדקר למוות את אריאל בן גל בטרמפיאדה: "הסגר את עצמך". אתר רשמי
אמו של המחבל שביצע את הפיגוע באריאל/אתר רשמי
עבד אל כרים עאסי תושב יפו בן 19, המחבל מהפיגוע באריאל. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המחבל עבד אל-חכים עאדל/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בשיחה עמה ציינה האם, הנמנית עם משפחה של אנשי צד"ל שנקלטה בישראל בשנת 2000, כי היא אינה יודעת היכן בנה שוהה. "מאוד הופתעתי כשאמרו לי שהוא ביצע את הפיגוע", ציינה. "החוקרים עכבו אותי ומסרתי עדות. הם אמרו לי שהוא יקבל מאסר עולם".

עאדל היה מוכר לשירותי הרווחה בחיפה, זאת מאחר שאמו ושבת חיפה, ואביו יליד שכם. בעיריית חיפה מסרו כי הוא טופל ביחידה לנוער וצעירים מגיל 17 במשך כשנה לאחר שנותר ללא קורת גג. עוד נמסר כי הוא נשלח למסגרות של חסות הנוער ובגיל 18 על אף שהוצעה לו מסגרת מגורים אחרת הוא החליט לעבור לגור לתל אביב.

בעבר היה עאדל דייר בבית השנטי, המשמש כבית חם לנוער בסיכון. מטעם העמותה המפעילה את המקום נמסר כי הוא היה מטופל בחסות הנוער ועבר בכמה בתים בטרם הגיע למקום לפני כשנה, שם שהה כמה שבועות. בנוסף לכך שהה בעבר עאדל במעונות נוספים לנוער בסיכון, בהם "הבית ברחוב חיים" בחיפה וב"שלטר הלב" שמפעיל ארגון "עלם".

איתמר בן גל שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל 5 בפברואר 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הנרצח בפיגוע איתמר בן גל לצד רעייתו מרים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

עוד נמסר כי "הוא הגיע עם תעודת זהות כחולה שנבדקה על ידי גורמים מוסמכים ונמצאה תקינה. הוא עזב את 'בית השנטי' לאחר שאסרנו עליו לנסוע על בסיס קבוע לשכם בשל חששנו מניצול על ידי גורמים עוינים". במשרד העבודה והרווחה אישרו כי עאדל מוכר לשירותי הרווחה וכי "לאורך השנים נעשו ניסיונות לסייע לצעיר שננטש על ידי הוריו והוא קיבל כמה וכמה פתרונות דיור ושיקום מהמדינה אולם בחר להפסיק את התהליך בכל פעם".

איתמר בן גל, תושב הר ברכה שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בכניסה לאריאל הובא הבוקר למנוחות בבית העלמין ביישובו, בנוכחות מאות בני אדם. בן גל, בן 29, היה בדרכו לביתו על מנת להתארגן לאירוע משפחתי. הוא הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעה ילדים, בני שנה עד שבע. הוא נדקר בפלג גופו העליון בידי מחבל בשעה שהמתין בטרמפיאדה בעיר, טופל בידי צוותי רפואה במקום ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע בהמשך מותו.

הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
מסע הלווייתו של הרב בן גל, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

"מתנה יקרה קיבלנו מהשם לפני שלושים שנה מתנה שאנחנו נפרדים ממנה היום כל כך בצער", ספד לו אביו. "אין לנו מושג איך ממשיכים מכאן בלעדיך. בשנות חייך הקצרים הספקת כל כך הרבה, אך השאיפות שלך להתקדם עוד ועוד לא פסקו לרגע. שמחת מאוד מעבודתך החינוכית בהר ברכה ובגבעת שמואל. מערכת החינוך בישראל איבדה מחנך דגול ומסור. איתמר בני היקר, אנחנו נמשיך ללוות את ילדייך המתוקים עד אשר יזכו לבנות את בתיהם בישראל".

(עדכון ראשון 12:46)

הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
מסע הלווייתו של הרב בן גל, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'
יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בהלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין סופד לרב בן גל, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'
הלוויתו של איתמר בן גל, ההרוג מהפיגוע באריאל, הר ברכה, 6 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
מסע הלווייתו של הרב בן גל, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully