וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום על אירופה: רוסיה פרסה טילים גרעיניים לחופי הים הבלטי

6.2.2018 / 10:46

מוסקבה פרסה מערכות "איסקנדר", טיל המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולהגיע לטווח של 500 ק"מ, במובלעת קלינינגרד. נשיאת ליטא, הגובלת במובלעת, טוענת כי הצבת המערכות היא קבועה ומהווה סכנה ליבשת

צילום: עריכה: משרד ההגנה הרוסי, נאט"ו, רויטרס, סרטוני גולשים, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: תרגיל ענק של צבאות רוסיה ובלארוס, ספטמבר)

רוסיה פרסה טילים בעלי יכולת גרעינית במובלעת קלינינגרד שלחופי הים הבלטי - כך אמר היום (שני) חבר פרלמנט בכיר. רוסיה טענה בעבר כי פריסת טילי האיסקנדר במובלעת, השוכנת בין פולין לליטא, היא זמנית ותגובה לעיבוי הכוחות האמריקניים באזור הבלטי.

וושינגטון אמרה כי הצבת מערכות טילים כאלו בסמוך למדינות הבלטיות ולפולין "מערערות" את היציבות. גורמים אמריקניים הביעו חשש כי פריסת הטילים היא חלק מהגדלת היקף הכוחות הרוסיים באזור.

לקריאה נוספת בנושא
זיהוי טנקים והישרדות: המדריך של ליטא להתמודדות עם פלישה רוסית

מערכת טילים מסוג איסקנדר SS-26. AP
מכסים את רוב שטחה של אירופה. טילי האיסקנדר במצעד צבאי במוסקבה, 2013/AP

ולדימיר שמנוב, ראש ועדת ההגנה בבית התחתון של הפרלמנט, אמר כי מערכות טילים נשלחו לקלינינגרד, אך לא פירט כמה ולמשך כמה זמן. האיסקנדר, מערכת טילים בליסטיים ניידת, היא הדור החדש של טילי הסקאד הסוביטיים. לטילים יש טווח של עד 500 ק"מ והם יכולים לשאת ראשי קרב קונבנציונליים וגרעיניים.

נשיאת ליטא, דליה גריבאוסקאיטה, אמרה לאחר ביקור בכוחות נאט"ו במרכז המדינה כי "הטילים מוצבים באופן קבוע" בקלינינגרד וכי זהו איום על "מחצית ממדינות אירופה". סגן מזכ"ל נאט"ו, רוז גוטמולר, שביקר בבסיס שבו מוצב גדוד של הברית, אמר כי אם הטענות של נשיאת ליטא נכונות, "זהו דבר חמור מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully