וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל ביחסים: הולנד לא תחזיר את השגריר לטורקיה

אמסטרדם הודיעה כי המצב הדיפלומטי לא מאפשר את שובו של השגריר, כמעט שנה לאחר פרוץ המשבר שהחל עם גירושה של שרה טורקית. ואולם, באנקרה אמרו כי היחסים נמשכים וכי הם מקווים שהנושא ייפתר בקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

הולנד הכריזה היום (שני) על החזרת השגריר מטורקיה ועל סירובה לאפשר לאנקרה למנות אחד עם החרפת המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות. המשבר החל לפני כשנה, אז מנעה אמסטרדם משרה טורקית להשתתף בעצרת ברוטרדם לקידום משאל העם על חיזוק סמכויות הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שהתקיימה ערב הבחירות במדינה.

שר החוץ של הולנד, הלבה זיז'לסטרה, אמר כי למרות שיחות שהתקיימו בין המדינות לאחרונה, "לא הגענו להסכמות על הדרך לנרמול היחסים". הוא אמר כי ממשלת הולנד החליטה בשל כך להחזיר באופן רשמי את השגריר מאנקרה, אחרי שהוא לא קיבל גישה למדינה מאז מרץ אשתקד. "כל עוד להולנד לא יהיה שגריר בטורקיה, הולנד לא תעניק אישור חדש לשגריר טורקי", נמסר.

באנקרה ניסו להנמיך את הלהבות ואמרו כי היחסים בין שתי המדינות יימשכו. סגן ראש הממשלה, בקיר בוזדג, אמר כי הוא מקווה שהנושא ייפתר בקרוב.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה ממשיכה במתקפה נגד הולנד: "בירת הפשיזם תשלם את המחיר"
הולנד מנעה משר החוץ הטורקי לנחות במדינה - וארדואן זועם: "נאצים"

הפגנה מחוץ לקונסוליה הטורקית ברוטרדם, הולנד, מרץ 2017. רויטרס
הפגנה של חברי הקהילה הטורקית ברוטרדם/רויטרס

היחסים הגיעו לשפל של כל הזמנים בעקבות גירושה של שרת המשפחה הטורקית, פטמה בטול סאין קיאר, במרץ האחרון. היא התעלמה מהאיסור של ממשלת הולנד על קיום העצרת ברוטרדם ואז סולקה מהמדינה. הפגנות סוערות מצד חברי קהילה הטורקית פרצו בעיר, והמשטרה פיזרה את המשתתפים בכוח.

טורקיה דורשת התנצלות רשמית מצד ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, ומנעה מאז מהשגריר ההולנדי, שלא היה באנקרה בזמן התקרית, מלשוב למדינה. ארדואן אמר אז כי הולנד נוקטת מדיניות הדומה לזו של הנאצים.

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully