וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ג'ורג' סורוס אחראי לקמפיין נגד גירוש המסתננים

4.2.2018 / 11:49

ראש הממשלה טען בישיבת השר הליכוד כי מי שמממן את הניסיונות למנוע את גירוש מבקשי המקלט לרואנדה הוא המיליארדר ג'ורג' סורוס. "כשאובמה היה נשיא הוא גירש שני מיליון מסתננים ואף אחד לא אמר כלום"

עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים היום (ראשון) את המיליארד היהודי ממוצא הונגרי ג'ורג' סורוס במימון הקמפיין נגד גירוש המהגרים ומבקשי המקלט. סורוס, אזרח ארצות הברית, תומך בארגוני שמאל וזכויות אדם בישראל ובמדינות אחרות בעולם. במולדתו, ממשלת הימין הלאומנית של ויקטור אורבן רואה בו אויב.

"ג'ורג' סורוס הוא זה שמניע את קמפיין גירוש המסתננים", אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד, ברקע תחילת המבצע הבוקר. "כשאובמה היה נשיא הוא גירש שני מיליון מסתננים ואיש לא אמר דבר".

הבוקר החל החלק האופרטיבי של מבצע החזרת מבקשי המקלט הזרים למדינה שלישית או למדינות המוצא, עם חלוקת מכתבים למיועדים לגירוש.

לקריאה נוספת בנושא
מבקשי המקלט החלו לקבל מכתבי גירוש: "ברכות! ישראל הגיעה להסכם"

ג'ורג' סורוס. AP
תומך בארגוני שמאל וחברה אזרחית. ג'ורג' סורוס/AP

מבקשי המקלט שקיבלו את מכתבי הגירוש הצהירו כי צפויים לבחור באפשרות של כלא, ולצדם לא מעט ממבקשי המקלט - מרביתם מחבל דרפור - קיבלו הארכה של אשרות השהייה שלהם הבוקר. במקום נמצאים נציגי ארגוני זכויות אדם, שמנחים את מבקלי המקלט לגבי צעדי ההמשך שלהם לאחר קבלת המכתבים.

המדינה צפויה לתת עשרות מכתבים למבקשי המקלט שעומדים בקריטריונים של הוצאתם מהארץ, ויגיעו בימים הקרובים אל לשכות ההגירה והאוכלוסין כדי לחדש את אישור השהייה שלהם בישראל. במכתב תינתן התראה לפיה יש לעזוב את הארץ בתוך 60 יום לקבוצה הראשונה.

עוד באותו נושא

המיליארדר היהודי שהפך לאויב הימין בעולם

לכתבה המלאה
חלוקת מכתבי גירוש של רשות ההגירה למבקשי מקלט, לשכת ההגירה, בני ברק, 4 בפברואר 2018. יותם רונן
מבקש מקלט עם צו ההתראה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully