וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם סודי עם ברלוסקוני ותמיכה בסדאם: יומני ערפאת נחשפים

מגזין איטלקי חשף קטעים מכתביו של יו"ר הרשות לשעבר, שבהם כתב על כך ששיקר למענו של ראש ממשלת איטליה לשעבר והבטיח כי אש"ף לא יבצע פיגועים בשטח המדינה. "איטליה היא חוף פלסטיני בים התיכון", כתב. ערפאת גם התנגד למלחמת המפרץ

צילום: רויטרס

(בווידאו: עצרת בעזה לציון 13 שנה למותו של ערפאת, נובמבר)

יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת סייע לראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני להתחמק מעונש, וחתם על הסכם סודי שבו הבטיח שלא להוציא מתקפות טרור על אדמת המדינה - כך עולה מקטעים מיומניו של מנהיג אש"ף לשעבר, שפורסמו היום (ראשון) על ידי המגזין האיטלקי ל'אספרסו. עוד סיפר שם ערפאת על התנגדותו למלחמת המפרץ ב-1991.

19 הכרכים הועברו לזוג נאמנים בלוקסמבורג, אך לאחרונה נמכרו לקרן צרפתית למטרת מחקר. הקטעים הללו אימתו את הדיווחים על ההסכם בין אש"ף לרומא, שהוביל את הרשויות באיטליה לשחרר את המחבלים שהיו אחראים לחטיפת ספינה איטלקית ב-1985. "איטליה היא חוף פלסטיני בים התיכון", טען ערפאת ביומניו, שנכתבו בין 1985 ל-2004 - השנה שבה מת.

לקריאה נוספת בנושא
לראשונה מאז השתלטות חמאס: פתח ציין את מות ערפאת בעזה

יאסר ערפאת וראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני בפגישה ברומא, 2001. AP
עזרו אחד לשני. ערפאת וברלוסקוני, 2001/AP

לפי היומנים, ברלוסקוני העביר לערפאת ב-1998 שוחד כדי שזה ישקר לחוקרים באיטליה על עשרה מיליון לירטות שקיבל ככספי סיוע והגיעו בסופו של דבר למפלגה הסוציאליסטית באיטליה.

ערפאת גם טען כי הוא מעולם לא הורה על הוצאת פעולות טרור נגד ישראל, אלא היה אומר לגורמים אחרים "אתם מחליטים", כשאלו הציגו בפניו את תכניתם. לאחר ביצוען של אותן מתקפות, הוא היה רושם "מעולה, מעולה".

הוא הזכיר גם את המגעים החשאיים שניהל עם ראש הממשלה דאז יצחק רבין ועם שמעון פרס, שאותו כינה: "אדם נהדר ונפלא". השלושה זכו בפרס נובל לשלום ב-1994, בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו.

וורן כריסטופר, רייס, יאסר ערפאת, נבלי שעת, שמעון פרס, חוסני מובארכ ויצחק רבין לפני חתימה על הסכם קהיר, 4 במאי 1994. ראובן קסטרו
העריך את ההנהגה הישראלית. ערפאת מסתודד עם מנהיגי ערב לצד יצחק רבין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully