וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעלמת מהנשיא: המרד השקט של מלניה טראמפ בבעלה הבוגדני

4.2.2018 / 9:10

הדיווח על כך שבעלה ניהל רומן ושילם דמי שתיקה לשחקנית פורנו זמן קצר אחרי לידת בנם היה ככל הנראה הקש ששבר את הגברת הראשונה. היא ביטלה טיסה, לא הזכירה את טראמפ ביום השנה להשבעת הממשל והגיעה לבדה לנאום מצב האומה. האם הבית הלבן בדרך לגירושים היסטוריים?

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יוסי אלטר

בניגוד למסורת בנאומי מצב האומה בקונגרס האמריקני, הגברת הראשונה לא הגיעה השנה עם הנשיא. מלניה טראמפ, שיחסיה עם דונלד נתונים למעקב צמוד והדוק יותר כיאה למעמדם ולהיסטוריה השנויה במחלוקת של הנשיא עם נשים אחרות, ליוותה במקום זאת את האורחים המיוחדים של הנשיא ביציע הכבוד. זה היה ההסבר הרשמי של לשכתה לכך שהיא לא ליוותה את בעלה בערב החגיגי, אך מעטים האמינו לגרסה הזו לנוכח ההתנהלות של הזוג הנשיאותי בזמן האחרון.

מלניה ודונלד לא נראו יחד בציבור מאז דווח על הסדר מטריד במיוחד בין הנשיא לבין שחקנית פורנו, שלפיו שילם לה טראמפ 130 אלף דולר כדי שלא תחשוף את הרומן בן השנה שניהלו השניים. הסיכום המפוקפק הושג לכאורה במהלך קמפיין הבחירות ב-2016, כחלק ממאמציהם של אנשי טראמפ למנוע מפרטים בעייתים מעברו לצוץ מעל פני השטח.

לקריאה נוספת בנושא
שחקנית פורנו שנייה טוענת: "הוזמנתי בעבר למפגש מיני עם טראמפ"

מלניה טראמפ בנאום מצב האומה בקונגרס, 31 בינואר 2018. רויטרס
הייתה עסוקה בקבלת אורחי הכבוד. מלניה מתקבל בתשואות בנאום מצב האומה/רויטרס

טראמפ הכחיש, כהרגלו, את הקשר המדובר עם השחקנית סטפני קליפורד, המכונה "סטורמי דניאלס", אבל נראה שעבור מלניה היה זה סקנדל אחד יותר מדי. לפי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, קליפורד בת ה-38 עמדה לחשוף את היחסים שהיו לה עם המיליארדר הניו יורקרי באוקטובר באותה שנה, חודש בלבד לפני הבחירות.

קליפורד הייתה אמורה להתראיין לרשת ABC ולמגזין "סלייט", שעורכו הראשי חיזק את הדיווח המקורי. לטענתו, שחקנית הפורנו סיפרה כי היא הכירה את טראמפ בטורניר גולף של ידוענים ב-2006 - זמן קצר לאחר שבנם בארון נולד. היא כבר דיברה על כך בריאיון שהעניקה ב-2011, אך בכל זאת התעקשה להכחיש את הדיווחים ומסרה הצהרה שדחתה את הסכם ההשתקה בפרט ואת הרומן בכלל.

את מלניה, כך נראה, זה לא ממש שכנע. הגברת הראשונה, ששמרה על פרופיל נמוך בשנה הראשונה בבית הלבן - שאליו עברה עם ברון בן ה-11 רק ביוני האחרון - ביטלה בהפתעה את נסיעתה המשותפת עם הנשיא אל הפורום הכלכלי בדאבוס. במקום זאת, היא ערכה סיור לא מתוכנן במוזיאון השואה בוושינגטון ואז התרעננה באחוזת המשפחה במאר-א-לאגו שבפלורידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סטפני קליפורד, כוכבת סרטים פורנוגרפיים לשעבר שדווח כי קיבלה דמי שתיקה מעורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. AP
קיבלה לפי הדיווחים 130 אלף דולר כדי לשתוק. קליפורד/AP

זה לא סקנדל המין הראשון שאליו נקלע טראמפ, אך התגובה - או אי-התגובה - של אשתו במקרה זה מעידה על הקרע ביניהם. במהלך קמפיין הבחירות, כשצצה הקלטת השערורייתית שבה התרברב טראמפ כי הוא יכול לעשות כרצונו בנשים, מיהרה מלניה לגונן עליו.

היה זה רגע מכונן בקמפיין, אך טראמפ צלח אותו בין היתר מאחר שהמעגל הקרוב אליו לא התנער ממנו. "זאת הייתה שיחת גברים", ביטלה מלניה את חשיבות הדברים ואף הגנה על דונלד אחרי מטח הטענות לתקיפות מיניות שהועלו על ידי נשים רבות. "הכל אורגן על ידי האופוזיציה", אמרה.

"מלניה ספגה ככל הנראה יותר מדי"

לא הפעם. שתיקה הרועמת של מלניה מהדהדת בכל מקום ומתדלקת את חרושת השמועות על הנתק המשפחתי. "נשים ראשונות, מג'קי קנדי דרך הילרי קלינטון ועד לורה בוש נעמדו לצד בעליהן בנקודות השפל של הנשיאות שלהם", אמרה קייט אנדרסון ברוור, שחיברה ספר על נשות נשיאי ארצות הברית, בריאיון לניו יורק טיימס. "אנחנו רואים הבדל עם מלניה, של אישה שככל הנראה ספגה יותר מדי".

מבטים רושפים

השינוי שעברה מלניה, שנתפסה בתחילה כמעין בובת שעווה שנועדה לייפות את הנשיא, ניכר עוד בימים האחרונים של קמפיין הבחירות. היא אמנם הגנה על טראמפ אחרי הקלטת, אך לבשה לאחד העימותים שלו עם הילרי קלינטון "עניבת פוסי", שפורשה כמחאה על דבריו הבוטים על תפיסת נשים באיברי מינן.

זה המשיך בהכרזתה על כך שהדבר הראשון שתעשה בתפקידה יהיה להילחם בביריונות ברשת (ומי יותר ביריון מבעלה) והחריף בשורת מקרים מתועדים שבהן מיאנה לאחוז בידו - כולל בשטיח האדום בנתב"ג - והחוותה מבטים רושפים לעברו.

החיוך המזויף של מלניה ביום ההשבעה

הרגע המוזר והזכור מכל היה במהלך טקס ההשבעה, שבו נקלטה מחייכת מלניה חיוך מזויף לעברו של בעלה, שהסתובב לעברה. פרצופה נפל מיד לאחר מכן, והפך לאחד הממים הבולטים ברשתות החברתיות - עד כדי כך שהחשבון הרשמי של מלניה עשה לו לייק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נתנה לו יד. מלניה במרחק מדונלד בשטיח האדום בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרד השקט שלה הרעיש במיוחד ביום השנה להשבעת הממשל. הנשיא ניצל זאת כדי לחזור שוב ושוב על המנטרות שלו - רובן לא נכונות או מנופחות - כי ממשלו רשם הישגים היסטוריים בשנתו הראשונה. והגברת הראשונה? היא הסתפקה בפוסט באינסטגרם שבו הודתה על שנה "מלאה ברגעים נפלאים" מבלי להזכיר את בעלה, עם תמונה שבה היא אוחזת בזרועו של חייל צעיר עם חיוך מאוזן לאוזן.

שום זוג נשיאותי לא התגרש בזמן שהיה בבית הלבן - גם לא הקלינטונים אחרי פרשת מוניקה לווינסקי - אך נראה שהיחסים בין דונלד למלניה הם הכי קרובים לכך. אחרי דיווחים על כך שמלניה בחרה לישון בכמה מהלילות האחרונים במלון בוושינגטון במקום בבית הלבן בשל ההשפלה שחוותה, נראו ביום שישי סוף סוף השניים יחד בציבור.

ואולם, כאן נגמרה פחות או יותר הפגנת הזוגיות - מלניה השתרכה מאחור כשדונלד ובנם בארון ירדו במדרגות האייר פורס 1 עם נחיתתם בפאלם ביץ', לקראת סוף שבוע במאר-א-לאגו. היא לא הסתכלה לעבר המצלמות או לעבר הנשיא, וחלפה על פניו אל רכבי השיירה בעודו מנופף לנוכחים במקום.

מלניה צועדת אל השיירה מבלי לעצור

שמונה חודשים אחרי שפרקה מלניה את חפציה בבית הלבן, בוושינגטון כבר משחקים בספקולציות כיצד ייראו הגירושים הנשיאותיים, שיכללו סכום כסף נאה כדי לשמור על שתיקתה של הגברת הראשונה. גם אם אנו רחוקים עוד מרגע זה, נראה שמלניה הצליחה להטביע את חותמה במחאתה השקטה על התנהלות דונלד. הוא אמנם יכול לשקר על היותו הנשיא המוצלח ביותר אי-פעם, אך היא מצדה לא תעניק לו את התענוג להציג את עצמו כבעל למופת.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מנופף בזמן שאשתו מלניה נכנסת לשיירה בפאלם ביץ', פברואר 2018. רויטרס
הופיעו לראשונה בציבור אחרי שבועות. מלניה טראמפ נכנסת לרכב בזמן שדונלד מנופף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully