וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מהשכחה": תלמידי התיכון מהוד השרון רצו לזכר הבוגרים שנפלו

2.2.2018 / 14:45

מאות רצים השתתפו ב"מרוץ ל.ש.י.ר" שמנציח את בוגרי תיכון "הדרים" שנהרגו בשירות הצבאי. "המרוץ מבטיח שזכר היותם יישאר חקוק גם אצל אנשים שמעולם לא פגשו את הבנים", אמרה אמו של רונן חיון, אחד הנופלים

צילום: אמיר כוכבי

"מרוץ ל.ש.י.ר" מנציח את ארבעת בוגריו של תיכון "הדרים" שנפלו בעת שירותם הצבאי - יפתח שלפוברסקי, משה (שיקו) סבן, רונן חיון וליאור שי. המרוץ הסתיים היום (שישי) בהוד השרון בנוכחות מאות הרצים, המשפחות השכולות, בוגרי בית הספר, מכרים של הנופלים ותושבי העיר והסביבה. המרוץ, שהחל בשנת 1998, מתחיל במושב שאר יישוב שבגליל העליון שבו נהרגו שניים מארבעת הנופלים ומסתיים בהוד השרון. הוא נמשך ארבעה ימים שבהם משתתפים תלמידי שכבת י"ב, כמה מורים של השכבה, משפחות החללים ובוגרי בית הספר.

תיכון הדרים בהוד השרון, איבד שניים מבניו, יפתח שלפוברסקי ומשה (שיקו) סבן באסון המסוקים בליל ה-4 בפברואר 1997, כששני מסוקי יסעור של חיל האוויר התנגשו מעל עמק החולה בעת שהובילו לוחמים למוצבי צה"ל בדרום לבנון. אחד המסוקים התרסק בחצר של צימר במושב שאר ישוב, והשני התרסק בסמוך לו, בשדה פתוח ליד קיבוץ דפנה. באירוע נהרגו כל 73 החיילים שהיו במסוקים. באותה שנה החליטו כמה מורים מבית הספר לארגן מרוץ לזכר שני הבנים שנפלו בתאונה האווירית שנקרא "מרוץ ש.י".

עוד בוואלה! NEWS:
מול פוטין, נסראללה, אסד ואיראן: האם המשחתות האמריקניות יטילו עוגן בנמלי ישראל?
חשש לחיי 90 בני אדם: ספינת מהגרים התהפכה בים התיכון ליד לוב
כתובות נאצה רוססו בנבי סאלח: "עונש מוות לעהד תמימי"

רונן חיון שמונצח במירוץ ל.ש.י.ר. אתר יזכור, אתר רשמי
רונן חיון/אתר רשמי, אתר יזכור

באוקטובר באותה השנה, נפל בלבנון גם רונן חיון, בוגר התיכון. חיון שהיה טנקיסט, שהה במארב עם צוותו כשהטנק שלו עלה לעמדת ירי וירה סדרת פגזים. במהלך חילופי האש, ספג הטנק של חיון פגיעת טיל בחזיתו ורונן נהרג. הוריו של חיון ביקשו לאחר מותו ששמו יצורף למרוץ ההנצחה ומאז הוא נקרא "מרוץ ש.י.ר".

13 שנים לאחר מכן, בעת אימון אווירי משותף של חיל האוויר הישראלי והרומני, יצא מסוק יסעור לטיסה והתרסק מעל הרי הקרפטים ברומניה וכל צוות המסוק נהרג. בהתרסקות נהרג ליאור שי שהיה גם בוגר התיכון. לפני נפילתו הוא היה שותף פעיל במרוצי ההנצחה לזכר הבוגרים שנפלו, ולאחר מכן היה טבעי מבחינת היוזמות להנציח גם אותו במרוץ המרגש. משנת 2011 שם המרוץ הוא "מרוץ ל.ש.י.ר" על שם ליאור, שיקו, יפתח ורונן.

מזל שי, אמו של ליאור שנפל באסון המסוק ברומניה ומונצח במרוץ אמרה: "אנחנו זוכרים את ליאור כל יום. החוויה של מרוץ ל.ש.י.ר מבטיחה שדורות חדשים של נערות ונערים יזכרו את ליאור על טוב ליבו, יופיו ומעשיו למען העם. אין לי דרך להודות מספיק לכל העוסקים במלאכת שימור הזיכרון ואני מאמינה ומקווה שהשיר הזה לא יפסק לעולם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משה (שיקו) סבן, שמונצח במירוץ ל.ש.י.ר. אתר יזכור, אתר רשמי
משה/אתר רשמי, אתר יזכור

אילנה חיון, אמו של רונן חיון שנהרג בפעילות מבצעית בלבנון הוסיפה: "כאימא שאיבדה את היקר מכל אין הרבה דברים שיכולים עוד להפחיד, אבל כן יש חשש עצום מהשכחה שאוכלת כל חלקה טובה ומנסה למחוק את העובדה שהילדים שלנו היו פה פעם". לדבריה, "בהיבט הזה לא יכולנו לבקש פרויקט זיכרון יותר מרשים ומחבר ממרוץ ל.ש.י.ר, שלמעשה מעביר כל שנה מאות תלמידים ותלמידות בנתיב חייהם של הבנים שלנו, מחזק את עולם הערכים של הדורות הבאים ומבטיח שזכר היותם יישאר חקוק גם אצל אנשים שמעולם לא פגשו את הבנים".

במהלך מסע ההנצחה מבקרים התלמידים ביחידות שבהן שירתו הנופלים ושומעים סיפורים צבאיים על אודות ארבעתם. מאות התלמידים מתחלקים לכמה קבוצות ריצה והם רצים בסגנון של מרוץ שליחים לאורך 187 קילומטרים. המרוץ הוא מסע ייחודי ומרגש מאוד עבור התלמידים היוצאים מדי שנה אל הדרך חדורי מוטיבציה. זהו מסע שיוצר הווי, חברויות, עזרה הדדית ובעיקר חיבור גדול בין המשפחות לתלמידים והמורים שמחזק את המשפחות השכולות בידיעה שבניהם לא יישכחו לעולם.

תלמידי התיכון מהוד השרון רצים לזכר הבוגרים שנפלו. דף הפייסבוק של עיריית הוד השרון,
זו השנה ה-21 ששכבת יב' רצה/דף הפייסבוק של עיריית הוד השרון

עירית קרס מנהלת תיכון הדרים: "זו השנה ה-21 ששכבת יב' רצה משאר ישוב להוד השרון במה שהפך מאירוע בית ספרי לזכר ארבעת הבוגרים שנפלו, לאירוע קהילתי שמקיף דורות ואוכלוסיות שלמות בעיר". עירית המשיכה ואמרה, "משה שיקו סבן, יפתח שלפוברסקי, רונן חיון וליאור שי, הפכו לאור גדול שמסייע לנו לחנך לאהבת העם והמדינה, לחברות, רעות ואחווה ומסירות אמיתית לקהילה ואיש לרעהו. כמנהלת, אני גאה בצוות המורים, התלמידים והבוגרים שחוזרים שנה אחר שנה כדי לקחת חלק במרוץ ובמאות המתנדבים שהופכים את השבוע הזה למשהו כל כך מרכזי בחייה של העיר".

חבר מועצת העיר הוד השרון אמיר כוכבי, בעצמו תלמיד התיכון בזמן אסון המסוקים, מלווה את המשפחות והתלמידים במרוץ מדי שנה: "אני זוכר את הכאב, הבלבול והפחד שאחז בנו כשמימדי אסון המסוקים התבררו ועם החדשות, הידיעה על נפילת הבוגרים שיקו ויפתח", סיפר כוכבי. לדבריו, "לא מובן מאליו בחייה של קהילה שהיא מבקשת לזכור, להזכיר ולחבק לתוכה בצורה כה משמעותית את נופליה. זה לא רק המרוץ, אלא החיבור עם המשפחות לאורך השנה, בהכנות ובלימודים. לראות את התהליך שהתלמידות והתלמידים עוברים, ממש מול העיניים במהלך המסע, זה מרגש ונותן תקווה אמיתית שאפשר לסמוך על דור העתיד".

ליאור שי ז"ל, שמונצח במרוץ ל.ש.י.ר. אתר יזכור, אתר רשמי
ליאור שי/אתר רשמי, אתר יזכור
חלל צה"ל, יפתח שלפוברסקי ז"ל מהוד השרון. בית התותחן, חיל התותחנים, אתר יצרן
יפתח שלפוברסקי/אתר יצרן, בית התותחן, חיל התותחנים
תלמידי התיכון מהוד השרון רצים לזכר הבוגרים שנפלו. דף הפייסבוק של עיריית הוד השרון,
לא שוכחים, תלמידי יב'/דף הפייסבוק של עיריית הוד השרון
תלמידי התיכון מהוד השרון רצים לזכר הבוגרים שנפלו. דף הפייסבוק של עיריית הוד השרון,
"המרוץ מבטיח שזכר היותם יישאר חקוק"/דף הפייסבוק של עיריית הוד השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully