וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הדר גולדין נגד נתניהו: "הדרישה להשיבו מקלקלת לו את המסיבה"

2.2.2018 / 12:30

במכתב פתוח לשרי הממשלה וחברי הכנסת יצאה לאה גולדין נגד העברת תרומות ממדינות זרות לרשות הפלסטינית ש"מפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי", לטענתה. "כל מי ששותק על עוולה הוא שותף לעוולה", האשימה

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: לאה גולדין בריאיון למהדורת וואלה! NEWS, לפני חודשיים)

לאה גולדין, שבנה הדר נפל במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, פנתה היום (שישי) במכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, לכלל שרי הממשלה וחברי הכנסת והאשימה את הדרג המדיני בכך שאינם עושים די על מנת להשיב את בנה ואת גופתו של חלל צה"ל אורון שאול לישראל. גולדין ציינה במכתב כי החודש מלאו שלוש שנים וחצי למותו של בנה ולהכרזה עליו כחלל צה"ל.

בתחילת המכתב, התייחסה גולדין לכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית שהתקיים השבוע בבריסל והפנתה אצבע מאשימה כלפי נתניהו. לדבריה, "שר החוץ וראש הממשלה לא רצה שנגיע לבריסל לפגישה של המדינות התורמות. הדרישה שלנו להפעיל לחץ על החמאס, להעמיד תנאים הומניטריים מול תנאים הומניטריים, הבקשה שלנו להחזיר את הבן שלנו מקלקלת לו את המסיבה".

עוד בוואלה! NEWS:
השתכר, רצח את חברו והשליך את הגופה לחירייה: אישום נגד תושב רמת גן
על סף פיצוץ מאז ולתמיד: סיור קרבי בלב בירת הטרור של חמאס בגדה
רוסיה באזהרת מסע לאזרחיה: "ארה"ב מחפשת אתכם"

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות עם שמחה ולאה גולדין הוריו של הדר גולדין, 22 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"מדברים על ערכי צה"ל במונחים של ביזנס", בני הזוג גולדין במפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם, לפני כשנה/צילום מסך, טוויטר

"מיליארד דולר לשיקום עזה נמצאים כעת על השולחן. מדברים על ערכי צה"ל במונחים של ביזנס", המשיכה גולדין. "במקום בו מונחים עסקיים מחליפים שפה מוסרית, ייעשו גם העבירות והפשעים החמורים ביותר. ביקשנו להגיע אל הכינוס כדי להתריע שלא יתכן לתת סיוע הומניטרי לגורם שבעצמו מפר את החוק ההומניטרי הבינלאומי".

לטענתה, הרשות הפלסטינית אחראית להחזקתם של בנה ושל אורון שאול בעזה והיא מפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי. לדברי גולדין, "הוכחנו זאת לפני חודש במפגש במועצת הביטחון של האו"ם. היה שם קונצנזוס מקיר לקיר שהרשות הפלסטינית אחראית משפטית על הדר ואורון והיא מפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי בכל רגע שהיא לא משיבה אותם הביתה. כן, זו אותה רשות פלסטינית שמעבירה את הכספים הבינלאומיים לעזה".

גולדין הפנתה האשמות גם לשרי ממשלה אחרים והוסיפה כי "כל מי ששותק על עוולה הוא שותף לעוולה, ולא חשוב איזה גודל כיפה יש לו על הראש או כיסוי ראש אחר. אני לא שלחתי את הדר לעזה. ביבי, בנט, ליברמן ובוגי וכל הממשלה שלחו את הדר ועוד הרבה חיילים להציל את מדינת ישראל מירי הטילים וממנהרות הטרור". את פנייתה חתמה במילים: "למה אני והמשפחה שלי צריכים להילחם במדינה כדי להשיב את הדר משדה הקרב? כולם שותקים וכולם שותפים לעוולה של הפקרת החיילים, בלי קשר למפלגה, גזע, מין ודת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully