וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: השפעתנו על המזרח התיכון היא בלתי-נמנעת

1.2.2018 / 10:59

יועצו של חמינאי דחה את האיומים של ממשל טראמפ, ואמר כי הנוכחות של טהראן "בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפלסטין ובתימן" היא בתאום עם הממשלות המקומיות. "לא נזנח את העמים המדוכאים באזור"

עריכה: שניר דבוש

יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן אמר היום (חמישי) כי הנהגת המדינה אינה מתכוונת לרסן את השפעה ברחבי המזרח התיכון, חרף לחציה של ארצות הברית. עלי אכבר ולאיתי, מקורבו של עלי חמינאי, אמר כי השפעתה של טהראן באזור היא "בלתי-נמנעת" וכי היא "תישאר שחקנית מפתח באזור".

"לאיראן אין כוונה לזנוח את העמים המדוכאים באזור, הנוכחות שלנו בסוריה, בעיראק, בסוריה, בפלסטין ובלבנון היא בתאום עם הממשלות במדינות הללו", אמר יועצו הבכיר של חמינאי, בדברים שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות פארס.

דבריו נאמרו ברקע המדיניות התקיפה שמקדם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יחד עם מדינות המפרץ וישראל, כדי לבלום את מהלכיה של איראן להרחיב את השפעתה במזרח התיכון.

טהראן מגבה את משטרו של בשאר אסד בסוריה, המיליציות שיעיות בעיראק, המורדים החות'ים בתימן, חיזבאללה בלבנון וחמאס ברצועת עזה.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו בתום פגישתו עם פוטין: "נמנע מאיראן הכנסת נשק קטלני לסוריה"
האיום שמאחורי הודעת צה"ל: ישראל תצטרך להכריע אם לפעול בלבנון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איראן הצילה את המשטר הסורי. ולאיתי ואסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי היועץ הבכיר, "איראן נמצאת בלב ההתפתחויות הבינלאומיות. אמריקה רוצה לקרוע את המזרח התיכון ואיראן מתנגדת לכך". ולאיתי גם גינה את הסיסמאות "עזבו את פלסטין" ו"הניחו לסוריה, חשבו עלינו", שהושמעו על ידי אלפי מפגינים במהלך גל המחאה נגד המשטר בחודש שעבר.

"אל תדאגו ממה שיצרו האויבים שלנו, קריאות כאלו מראות את חוסר ההבנה שלהם לעניינים בינלאומיים. אתם לא יכולים להישאר אדישים כשהבית של השכנים שלכם נשרף", אמר מקורבו של חמינאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully