וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת שנתיים החלימה מחיידק אלים שגרם לדלקת קרום המוח ולזיהום בדם

1.2.2018 / 9:56

הפעוטה אושפזה בבית החולים העמק לפני כשבוע במצב קשה ובתום שלושה ימים חל שיפור במצבה. שיעורי התמותה מהחיידק שבו לקתה גבוהים כיוון שהשפעתו על הגוף, מתרחשת שעות ספורות בתינוקות ובילדים. "על ההורים לשים לב לתסמינים ולפנות בהקדם למיון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעוטה שוחררה מטיפול נמרץ לאחר שלושה ימים. בית החולים העמק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעוטה בת שנתיים וחצי מאחד מקיבוצי עמק המעיינות הובהלה לפני שבוע לבית החולים העמק בעפולה כשהיא סובלת מהחיידק האלים מנינגוקוק, אך הצוות הרפואי במקום הצליח להציל את חייה. הפעוטה התעוררה בבוקר עם חום גבוה, מעל ל-40 מעלות, הוריה של הפעוטה העריכו כי מדובר במחלה ויראלית מכיוון ששני אחיה החלימו משפעת קודם לכן. לדברי אמה של הפעוטה "בשעת הערב הופיעה על גופה פריחה משונה שנראתה כמו שטפי דם".

האם התייעצה בטלפון עם שתי חברותיה, אחיות במקצוען, שהנחו אותה להגיע בדחיפות לחדר המיון. תוך כדי הנסיעה באמבולנס לבית החולים הפעוטה החלה להיות מטושטשת. בפתח מחלקת מיון ילדים חיכו לה רופאים שטיפלו בה ולמעשה הצילו את חייה. היא אושפזה במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במשך שלושה ימים, ולאחר שיצאה מכלל סכנה הועברה למחלקת ילדים להמשך טיפול. "הפעוטה צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים כשהיא במצב טוב, וכל אנשי הצוות שטיפלו נרגשים מאד מכך שחייה ניצלו", סיכם ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי העמק.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסנקורן התחייב: "קיצור שבוע העבודה ייכנס לתוקף ב-1 במרץ"
"עשרות מיליוני ניסיונות פריצה בחודש": רכבת ישראל נערכת לתרחיש האימים
"הותקף לבדו ברחוב": שייט ישראלי נעצר בקריביים בחשד לניסיון רצח

מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן. בית חולים קפלן, מערכת וואלה! NEWS
חיידק המנינגוקוק מתפשט במהירות. אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS, בית חולים קפלן

שיעורי התמותה מחיידק המנינגוקוק גבוהים מאוד, מכיוון שהוא משפיע במהירות על תינוקות וילדים הלוקים בו. תוך שעות ספורות מתפשט החיידק וגורם לזיהום בדם, לדלקת קרום המוח או לשניהם יחד. "הפעוטה שטיפלנו בה פיתחה דלקת בקרום המוח וזיהום דם חמור", הסביר ד"ר זמיר.

"מדובר במחלה שגורמת להידרדרות בתוך שעות ספורות ואף למוות. חום גבוה, ביחד עם פריחה שלא חולפת כאשר לוחצים על העור הם סימנים שצריכים להדליק נורות אדומות. חשוב לפעול מהר ולהביא את הילד מידית לטיפול רפואי", הדגיש. אמה של הפעוטה ביקשה לקרוא להורים "להגיע בדחיפות לטיפול רפואי" אם הם מזהים פריחה שנראית כמו שטפי דם וחום גבוה בקרב ילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully