וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הותקף לבדו ברחוב": שייט ישראלי נעצר בקריביים בחשד לניסיון רצח

במשרד החוץ אישרו כי האיש נעצר לאחר שהיה מעורב בתקרית אלימה באנטיגואה. קונסולית בסנטו דומינגו שוחחה עם החשוד ועם עורך דינו. בת זוגו קראה לסייע לו: "אסור למדינה לתת לו לשבת בבית סוהר, הוא נקלע למצב שלא היתה לו ברירה אלא להגן על עצמו"

שייט ישראלי נעצר בקריביים בחשד לניסיון רצח. -, מערכת וואלה! NEWS
נמצא בקשר עם משרד החוץ. רומנוב/מערכת וואלה! NEWS, -

איליה רומנוב, שייט ישראלי בן 30 מחיפה, נעצר ביום שישי באנטיגואה שבאיים הקריביים בגין מעורבות בתקרית אלימה ואף יוחס לו חשד לניסיון רצח. במשרד החוץ אישרו את הפרטים וציינו כי קונסולית ישראל בסנטו דומינגו שוחחה עמו ועם עורך דינו. גורמי אכיפת החוק במדינה הסבירו כי בשלב זה ממתינים להתאוששות של אחד מהנפגעים בתקרית כדי לתשאל אותו על האירוע.

קונסולית ישראל נמצאת בקשר עם הרשויות במדינה כדי לוודא שהוא זוכה לתנאים מעצר הולמים ולייצוג משפטי. ממשרד החוץ נמסר כי אנשיו נמצאים בשר עם משפחת העצור, אך הדגשיו כי אין באפשרותם להתערב בהליכים משפטיים במדינות אחרות.

מאשה שאטילובה, בת זוגו של החשוד פרסמה פוסט בפייסבוק בו ביקשה לסייע במאמצי שחרורו. לדבריה, רומנוב יצא להפלגה ונקלע לתגרה במהלכה הותקף על ידי ארבעה גברים בשעה שצעד לבדו ברחוב. היא ציינה כי העצור מוגבל בידו ובשל כך, נאלץ להגן על עצמו בידו השנייה - שעמה החזיק בכוס יין - שכנראה נשברה בזמן שניסה להתגונן. "אין מצב שהוא הרים יד על מישהו", אמרה לוואלה! NEWS. "אני אוהבת אותו יותר מהחיים שלי".

חוף ים באנטיגואה וברבודה. ShutterStock
אנטיגואה/ShutterStock

"איליה רומנוב אזרח למופת", כתבה בת זוגו. "ללא עבר פלילי ושום עבירות מכל הסוגים. הוא בן אדם הכי רגוע שהכרתי אי פעם, לא מעשן ולא שותה שום משקאות חוץ מיין. לא היו שום מקרים של אלימות בחייו של ואין ספק שהוא פשוט נקלע במצב שלא היתה לו ברירה, אלא להגן על חייו. אני, משפחתו וכל החברים שלו מבקשים ומתחננים לקבל עזרה ותמיכה מצד משרד החוץ ומצד שלטון של מדינת ישראל... ככל שהזמן עובר, מצבו של איליה מחמיר. אסור למדינה שלנו לאפשר את כליאתו. זה מסכן את חייו ואין לדעת את סיכויי ההישרדות שם. אנחנו מתחננים לכל דבר שיוכל לעזור לנו להחזיר את הבחור שלנו הביתה".

בשיחה עם מאשה, היא ביקשה את עזרת ותמיכת המדינה כדי "שלא ישאירו אותו להירקב שם בכלא". היא הוסיפה כי היא "מעולם לא שמעה קללה" מפיו של רומנוב וכי הוא אינו נוהג לשתות, למעט יין מדי פעם. "הוא בן אדם רגוע, לא מחזיר גם אם מנסים להרגיז אותו. הוא פשוט שותק", אמרה.

גם חבריו של רומנוב בחיפה טוענים כי הוא שהותקף. מוחזק במעצר מיום שישי וטרם הובא בפני שופט כמתחייב בחוק המקומי. "אח יקר שלנו שנתקע במקום הלא נכון בזמן הלא נכון", אמרו. הם טוענים כי "כרגע אין מענה מצד הרשויות בארץ, פנינו למשרד החוץ והם לא מבינים את המירוץ נגד הזמן".

פז, חברו של רומנוב, סיפר כי הם הכירו בראיון עבודה למשיטי יאכטה ו"הוא עזר לי גם, למרות שרק אחד מאיתנו היה אמור לקבל את העבודה. כך יצא שהפלגנו יחד בעולם כמה פעמים. הוא מאד מקצוען, מאד אדיב, מאד נחמד".

(עדכון ראשון: 14:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully