וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית לאי הפללת משתמשי קנאביס יוצאת לדרך - הצעת החוק הופצה

31.1.2018 / 0:33

תוכניתו של השר ארדן מתקדמת בשלב נוסף, והחוק שמיישם את מדיניות אי-ההפללה למעשני קנאביס מגיע לאישור ועדת השרים במהלך פברואר."הדגש יעבור עכשיו מההליך הפלילי לחינוך", אמר ארדן. ח"כ זנדברג: "אנחנו כבר קרובים לניצחון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע אמש (שלישי) כי שינוי מדיניות האכיפה בתחום הקנאביס מתקדם וכי הופצה הצעת החוק ליישום התוכנית שתגיע לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה ב-18 בפברואר. בחודש מרץ האחרון אישרה הממשלה את מדיניות אי-הפללה של משתמשים בקנאביס. ארדן שהוביל אותה בממשלה הגדיר אותה "צעד חשוב". "תזכיר החוק יאפשר לנו לממש את המדיניות החדשה כשהדגש יעבור מההליך הפלילי לקנסות, חינוך, הסברה וטיפול", הסביר ארדן.

"כשהתחלנו את המאבק הזה אנשים זלזלו בנו, אחר כך הם הצטרפו אלינו ועכשיו אנחנו כבר קרובים לניצחון. היום עברנו עוד צעד חשוב בדרך ואנחנו נמשיך לעקוב ולא נעצור עד שההישג יושלם", אמרה ח"כ תמר זנדברג, יו"ר ועדת הסמים בכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
הרבה כלכלה, מעט צפון קוריאה: טראמפ יישא את נאום מצב האומה
סיידוף שינה את גרסתו בפרשת המעונות: "פעלתי בהוראת שרה נתניהו"
הפשיעה החקלאית: הצעת חוק חדשה תקדם החמרת ענישה לעבריינים

שימוש בקנאביס (אילוסטרציה). GettyImages
רק בפעם הרביעית ייפתח הליך פלילי/GettyImages

במרכז תזכיר החוק נקבע כי המשטרה תאכוף את עבירת החזקה או שימוש בקנאביס לצריכה עצמית, שבוצעה בפעם הראשונה או השנייה. בשונה מהניסוח הראשוני, תזכיר החוק הנוכחי קובע כי גם אם המשתמש אינו מודה - לא יחל הליך פלילי כנגדו. גובה הקנס שנקבע הוא אלף שקל בעבירה ראשונה ו-2,000 שקל בעבירה השנייה.

על פי הצעת החוק, אדם שהחזיק או השתמש בקנאביס לצריכה עצמית בפעם השלישית, עומד בדרישות החוק ונמצא מתאים לכך, יופנה להליך סגירת תיק בהסדר מותנה. בפעם הרביעית, אדם שהחזיק או השתמש בקנאביס יופנה להליך פלילי. במסגרת מדיניות האכיפה שאישרה הממשלה, מיקוד האכיפה יתבצע במרחב הציבורי ולא במרחבים הפרטיים.

עוד באותו נושא

חמישה חודשים אחרי: מדיניות אי-הפללת משתמשי קנאביס תקועה

לכתבה המלאה
גלעד ארדן, ישיבת ממשלה, 3 בינואר 2018. אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
"הדגש יעבור מההליך הפלילי לקנסות", ארדן בכנס/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות

המדיניות לגבי קטינים תהיה שונה: בפעם הראשונה יופנה הקטין לטיפול במסגרת שירות המבחן במשרד הרווחה. אם יסרב, הקטין יופנה להליך פלילי בהתאם לשיקול דעת המשטרה. בפעם השנייה, יועבר התיק ליחידת הסדר מותנה במשטרה ובפעם השלישית, יופנה להליך פלילי.

(עדכון ראשון: 23:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully