וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסנקציות: 60 אלף ילדים בצפון קוריאה עלולים לגווע ברעב

30.1.2018 / 17:20

באו"ם הזהירו כי כתוצאה מהעיצומים על פיונגיאנג, בנקים וחברות המספקים סיוע הומניטרי למדינה המבודדת חוששים מכך שיואשמו בהפרתם. "כ-200 אלף סובלים מתת-תזונה חמורה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-60 אלף ילדים עומדים בפני מוות מרעב בקוריאה הצפונית, מאחר שהסנקציות הבינלאומית גורמות לעיכוב בהעברת הסיוע ולהחרפת המצב - כך מסרה היום (שלישי) קרן האו"ם לילדים (יוניצ"ף). סגן יו"ר יוניצ"ף, עומאר עבדי, אמר כי על אף שהעיצומים הכבדים שהוטלו על פיונגיאנג בשל תכנית הגרעין והטילים שלה מחריגות סיוע הומניטרי, בנקים וחברות שמספקות או מעבירות סיוע נזהרים מאוד.

"הם לא רוצים לקחת שום סיכון בכך שיקושרו אחר כך להפרת הסנקציות", אמר במסיבת עיתונאים. "זה מה שמקשה עלינו להכניס דברים, כך שזה נמשך זמן רב יותר, במיוחד בהכנסת כסף למדינה, אך גם בהעברת סחורות. אין הרבה נתיבי שיט שפועלים באזור". לדבריו, העיצומים שהוטלו על אספקת דלק לקוריאה הצפונית הפכו אותו למוצר נדיר ויקר יותר.

לקריאה נוספת בנושא
הכיסים הריקים של קים: "לצפון קוריאה נגמר הכסף בגלל הניסויים"
"נמחץ את מי שיפעל נגד האיחוד": משלחת מצפון קוריאה הגיעה לדרום

עובדים בחווה בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 5 בינואר 2018. רויטרס
חקלאים בחווה בפיונגיאנג/רויטרס

לפי יוניצ"ף, כ-200 אלף ילדים בקוריאה הצפונית סובלים מתת-תזונה חמורה, כולל 60 אלף הנמצאים בסכנת מוות. "זאת תת-תזונה שיכולה להוביל למוות. חסר להם פרוטאין וקלוריות", אמר מנואל פונטיין, מנהל תכנית החירום של יוניצף. "זאת מגמה מדאיגה, שאינה משתפרת".

יוניצ"ף זקוקה ל-16 מיליון דולר השנה כדי לספק שירותי הזנה, בריאות ומים לקוריאה הצפונית, אך עומדת בפני "אתגרים לוגיסטיים" בשל המתיחות הפוליטית ו"ההשלכות העקיפות" של הסנקציות".

קרן הילדים של האו"ם היא אחד מכמה ארגוני סיוע בודדים שלהם יש גישה למדינה המבודדת, שבה מתו כשלושה מיליון איש מרעב כבד באמצע שנות ה-90.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully